
Dawnspire
H πρώτη, όχι και τόσο επιτυχημένη, προσπάθεια της Silent Grove στα Massive Multiplayer Online RPGs
H πρώτη, όχι και τόσο επιτυχημένη, προσπάθεια της Silent Grove στα Massive Multiplayer Online RPGs
H πρώτη, όχι και τόσο επιτυχημένη, προσπάθεια της Silent Grove στα Massive Multiplayer Online RPGs
Η Silent Grove, μέσω του πρώτου της παιχνιδιού, έρχεται να μας δώσει μία φρέσκια ματιά στο χώρο των Online RPG προσφέροντας έναν καθαρά pvp τίτλο (παιχνίδι δηλαδή όπου μάχονται χαρακτήρες χειριζόμενοι από ανθρώπους). Δυστυχώς, όμως, παρά την ενδιαφέρουσα προσέγγισή της στο είδος, δεν καταφέρνει να περάσει την μετριότητα εξαιτίας του ελλιπούς περιεχομένου και της πολύ χαμηλής συμμετοχής παικτών. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε έναν φανταστικό κόσμο όπου μπορούμε να χειριστούμε κλασσικούς χαρακτήρες από RPG τίτλους όπως μάγους, fighters κ.τ.λ. Η υπόθεση ουσιαστικά είναι ανύπαρκτη, αφού ούτε στο manual του υπάρχει κάποιο κείμενο που να εξηγεί τα γεγονότα που παίρνουν μέρος στον κόσμο του παιχνιδιού, αλλά ούτε υπάρχει κάποιο εισαγωγικό video που να δίνει οποιεσδήποτε πληροφορίες.
Αρχικά υπάρχει η επιλογή να διαλέξουμε τη δημιουργία του χαρακτήρα μας ανάμεσα από τους πέντε διαθέσιμους, οι οποίοι διαφέρουν τόσο ώστε να απαιτούν αρκετά διαφορετικό τρόπο παιξίματος μεταξύ τους. Με την επιλογή του Templar (ένα άλλο όνομα για τον Paladin) κύριος σκοπός μας είναι η προσοχή των υπολοίπων μελών της ομάδας μας, καθώς αυτός έχει δυνάμεις όπως την αναγέννηση σκοτωμένων χαρακτήρων ή την ενδυνάμωση συμμάχων, που είναι κοντά του, προσφέροντάς τους διάφορα μπόνους στις επιθέσεις τους ή στην άμυνά τους. Ο Reaver είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή για κάποιον που μπαίνει για πρώτη φορά στο παιχνίδι, καθώς έχει γρήγορες και αρκετά δυνατές επιθέσεις με την δυνατότητα, επίσης, να χρησιμοποιεί κάποιες τηλεκινητικές δυνάμεις ακινητοποιώντας τους εχθρούς.
Ο Shadowblade είναι από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες δεδομένου ότι έχει τη δυνατότητα να γίνεται αόρατος για μερικά δευτερόλεπτα, καταφέρνοντας ιδιαίτερα δυνατά χτυπήματα αν βρεθεί στην πλάτη του εχθρού, ενώ έχει και τη δυνατότητα τηλεμεταφοράς. Ο μάγος του παιχνιδιού έρχεται με την ονομασία Witch και αποτελεί, μάλλον, τον δυνατότερο χαρακτήρα, ιδιαίτερα όταν βρίσκεται υπό την προστασία συμμάχων, καθώς μπορεί να δημιουργήσει ηλεκτρικά πεδία σε περιοχές αρκετά μεγάλης ακτίνας. Με αυτήν την κίνηση προκαλεί μεγάλο βαθμό ζημιάς σε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα. Τέλος ο Seeker (ο νάνος του παιχνιδιού) έχει τις δυνατότερες επιθέσεις όσον αφορά τις μάχες σώμα με σώμα, έχοντας επίσης την δυνατότητα να εκτοξεύσει ένα μπαράζ οβίδων σε μακρινές αποστάσεις. Υπάρχει και ένας 6ος, ιδιαίτερα δυνατός, χαρακτήρας ονόματι Prowler που αποτελεί τον τοξότη του παιχνιδιού. Ωστόσο για να ξεκλειδωθεί σαν επιλογή πρέπει να παίξετε το παιχνίδι για 100 ώρες, απαίτηση που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εκπληρωθεί και μάλλον πολύ υπερβολική από μέρους της εταιρίας.
Συνολικά, κάθε χαρακτήρας έχει δέκα skills εκ των οποίων μπορούμε να επιλέξουμε τα 6 για να τα ανεβάσουμε levels (πιο πριν, στην παρουσίαση των χαρακτήρων, περιγράψαμε τα σημαντικότερα, κατά την γνώμη μας, skills τους). Κάθε ένα από αυτά έχει ως μέγιστο το 12ο level. Μπαίνοντας στη διαδικασία δημιουργίας του χαρακτήρα, μας δίνονται 50 πόντοι για να τους μοιράσουμε στα skills που θέλουμε, όπως επίσης και 10 πόντοι για να τους μοιράσουμε στα 3 attributes (strength, wisdom, constitution). Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα απλός με το αριστερό κουμπί του mouse να χρησιμοποιείται για την μετακίνηση του χαρακτήρα, μέσω αυτού δίνεται η εντολή για επίθεση, ενώ με τα αριθμητικά κουμπιά επιλέγουμε τα skills μας. Η προοπτική που έχει χρησιμοποιηθεί στο παιχνίδι είναι τρίτου προσώπου και παρόμοια με αυτήν των Diablo.
Στο Dawnspire μπορούμε να λάβουμε μέρος σε offline μάχες έχοντας ως συμμάχους και εχθρούς bots (χαρακτήρες που ελέγχονται από τον υπολογιστή) ή online σε χάρτες που υποστηρίζουν από 8 έως 16 παίκτες, στους οποίους όσες θέσεις δεν συμπληρώνονται από ανθρώπους τις καλύπτουν bots. Το παιχνίδι της Silent Grove διαθέτει συνολικά 12 χάρτες -αρένες θα λέγαμε καλύτερα- εκ των οποίων οι οχτώ υποστηρίζουν το mode Relic Conquest και οι υπόλοιπες τέσσερις το mode Shrine Domination. Στο Relic Conquest κάθε ομάδα χρειάζεται να πάρει τρία αντικείμενα, που υπάρχουν στο μέσον του χάρτη, και να τα έχει ταυτόχρονα υπό την κατοχή της στη βάση της προκειμένου να νικήσει. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι υπάρχουν πέντε διαφορετικά είδη αντικειμένων, τα οποία προκαλούν διάφορες επιπτώσεις όταν τα κουβαλάει κάποιος παίκτης.
Παραδείγματος χάρη, το αντικείμενο Star Of Belzirin όταν μετακινηθεί από την θέση του καίει όλους τους χαρακτήρες που βρίσκονται τριγύρω του, μειώνοντας συνεχώς την ενέργειά τους και καθιστώντας έτσι τη μεταφορά του στην βάση ιδιαίτερα δύσκολη. Στο Shrine Domination κάθε ομάδα ξεκινάει με ένα συγκεκριμένο αριθμό πόντων. Η κατάκτηση ενός εκ των τεσσάρων βωμών, οι οποίοι είναι διάσπαρτοι στον χάρτη, έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση των πόντων της αντίπαλης ομάδας (όσους περισσότερους βωμούς έχουμε στην κατοχή μας τόσο πιο γρήγορα μειώνονται οι πόντοι), ενώ ταυτόχρονα δίνει στην ομάδα διάφορα μπόνους όπως καλύτερη άμυνα.
{PAGE_BREAK}
Παρόλο που έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας στο παιχνίδι offline, τα καλύτερα στοιχεία του σίγουρα τα δείχνει όταν ξεκινούν μάχες με ανθρώπους ως αντιπάλους. Μπορεί τα bots σαν μονάδες να αποτελούν αρκετά μεγάλη πρόκληση στην αντιμετώπισή τους, αφού μπορούν και χρησιμοποιούν τα διάφορα skill τους με μεγάλη ταχύτητα, αλλά το υποτυπώδες A.I. που έχουν τους επιτρέπει να πηγαίνουν κατευθείαν προς τα relics ή τα shrines, ώστε να τα αποκτήσουν ή να τα κατακτήσουν αντιστοίχως, αδιαφορώντας πλήρως για την υπόλοιπη ομάδα και δρώντας πάντα ατομικά. Αντίθετα, όταν παίζουμε με άλλα άτομα online, γίνεται εμφανές το μέγεθος της στρατηγικής και της ομαδικότητας που πρέπει να υπάρχει προκειμένου να νικήσει μία ομάδα.
Έτσι, σε αντίθεση με τα bots, βλέπουμε τους παίκτες να προχωράνε όσο πιο κοντά γίνεται ο ένας με τον άλλο, καθώς μοναχικές επιδρομές προς την κατάκτηση καίριων σημείων συχνά οδηγούν σε σύγκρουση με περισσότερους αντιπάλους οδηγώντας σε σίγουρο θάνατο. Κάθε φορά που πεθαίνει ένας χαρακτήρας πρέπει να περιμένει 20 δευτερόλεπτα μέχρι να αναγεννηθεί στη βάση της ομάδας του ή σε μία δευτερεύουσα βάση, η οποία βρίσκεται στο μέσον του χάρτη και μπορεί να κατακτηθεί από οποιαδήποτε ομάδα προκειμένου να μπορεί να την χρησιμοποιεί. Ο χρόνος που απαιτείται μέχρι την αναγέννηση δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα στην αντίπαλη ομάδα ώστε να κερδίσει πολύτιμο έδαφος. Το πρόβλημα με το online παιχνίδι είναι πως, σε όλη την διάρκεια της ενασχόλησής μας με αυτό, παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν πάντα υπερβολικά λίγοι online παίκτες.
Κάθε φορά που εισερχόμασταν στο παιχνίδι είχε περίπου 3-4 διαφορετικούς χάρτες προς επιλογή, οι οποίοι σπάνια περιείχαν πολλά άτομα μέσα. Έτσι, τις περισσότερες φορές συμμετείχαμε σε χάρτες που επέτρεπαν ως και 16 άτομα με τα 6 εξ’ αυτών να είναι bots. Σίγουρα από την στιγμή που το online μέρος είναι το δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού, η έλλειψη παικτών στους servers αποτελεί σοβαρό πλήγμα. Όσον αφορά στο περιεχόμενο του παιχνιδιού, μπορούμε να πούμε πως μας δημιούργησε ιδιαίτερα αρνητικές εντυπώσεις, αφού ψάχνοντας αρχικά το κουμπί του inventory διαπιστώσαμε προς μεγάλη μας έκπληξη πως, σε πρώτη φάση, δεν υπάρχει πρόσβαση σε διαφορετικό εξοπλισμό και σε δεύτερη, ότι δεν είναι εφικτή η άνοδος levels, στοιχεία που είναι μάλλον παράδοξο να μην υπάρχουν σε έναν RPG τίτλο.
Από τη μία πλευρά αυτό μπορεί να αποτελεί θετικό στοιχείο, καθώς η αξία του κάθε παίκτη μετριέται στην τεχνική που κατέχει χωρίς να απαιτείται η πολύωρη ενασχόληση με το παιχνίδι προκειμένου να φτάσει σε ανταγωνιστικό level ή να έχει αποκτήσει σπάνιο εξοπλισμό. Ωστόσο, είναι αρκετά δύσκολο να δεχθούμε πως σε τέτοιου είδους παιχνίδι δεν υπάρχει καμία μορφή αμοιβής για τον αριθμό εχθρών που καταφέρνουμε να σκοτώσουμε ή για την τελική νίκη ενάντια στην αντίπαλη ομάδα. Σίγουρα σε παιχνίδια όπως τα online FPS (Counter Strike κ.τ.λ.) όταν καταφέρνουμε να έχουμε τα περισσότερα kills στην ομάδα είναι αρκετό για να νοιώσουμε ικανοποίηση, αλλά η ίδια ικανοποίηση δεν μπορεί να επιτευχθεί στο είδος των RPG, όπου ένα μεγάλο μέρος της ευχαρίστησης προέρχεται από την εύρεση κάποιου καλύτερου όπλου ή πανοπλίας και από την άνοδο του χαρακτήρα μας σε μεγαλύτερο level.
Τα γραφικά του παιχνιδιού κυμαίνονται σε μέτρια επίπεδα. Τα περιβάλλοντα έχουν αρκετή ποικιλία μεταξύ τους παρουσιάζοντας ξεχωριστή δομή, επιτρέποντας έτσι τον σχεδιασμό διαφορετικών στρατηγικών, αλλά στερούνται λεπτομέρειας κάτι το οποίο συμβαίνει και στους χαρακτήρες, γεγονός που οδηγεί σε ένα ιδιαίτερα “μουντό” θέαμα. Η ενεργοποίηση των διαφόρων skills προσφέρει ξεχωριστά animations και οπτικά εφέ για κάθε ένα από αυτά, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζουν κάτι το ιδιαίτερο. Τα μουσικά θέματα παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον, περιέχοντας πολύ ωραία ορχηστρικά κομμάτια. Ωστόσο, τα διάφορα ηχητικά εφέ δε φτάνουν στο ίδιο επίπεδο ποιότητας και, στην καλύτερη περίπτωση, θα τα χαρακτηρίζαμε ως αδιάφορα.
Το Dawnspire σίγουρα αποτελεί μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο είδος στοχεύοντας καθαρά στις pvp μάχες χωρίς να απαιτείται η ενασχόληση μας για ώρες προκειμένου να φτάσουμε σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ωστόσο, το σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης online παικτών, σε συνδυασμό με την ακόμα πιο σοβαρή απουσία του τυπικού περιεχομένου που πρέπει να υπάρχει σε RPG τίτλους, αποτελούν ιδιαιτέρως αρνητικά στοιχεία. Αν επιθυμείτε να ασχοληθείτε με online RPG υπάρχουν πολύ καλύτεροι τίτλοι στην αγορά, ενώ ακόμη και αν σας φαίνεται ενδιαφέρουσα η ιδέα του απλοϊκού αυτού pvp τίτλου, η έλλειψη online παικτών σίγουρα θα σας απογοητεύσει.
Νικόλας Μαρκόγλου
Ελάχιστες Απαιτήσεις Συστήματος
Επεξεργαστής 2.0 GHz
Μνήμη 512 ΜΒ
Κάρτα Γραφικών 128 ΜΒ
Σκληρός Δίσκος 1 GB
PEGI 12+