
Bioshock
Ανατριχίλα και περιπέτεια σε ένα από τα πιο... αρρωστημένα σκηνικά που έχουμε δει. Ο τρόμος έχει όνομα
Ανατριχίλα και περιπέτεια σε ένα από τα πιο… αρρωστημένα σκηνικά που έχουμε δει. Ο τρόμος έχει όνομα
Ανατριχίλα και περιπέτεια σε ένα… αρρωστημένο σκηνικό. Ο τρόμος έχει όνομα…
Εδώ και χρόνια, η λέξη «τρόμος» όσον αφορά τα PC games ήταν συνυφασμένη με τον Clive Barker, τον «πατέρα» των ιστοριών τρόμου και μεταξύ μας, όχι άδικα. Κάτι το Undying, κάτι το επερχόμενο Jericho ήταν αρκετά για να ταυτίσουν στις συνειδήσεις των νεότερων παικτών την έννοια του horror με τον μεγάλο αυτό συγγραφέα και τα δύο videogames βασισμένα στις ιδέες του. Κάπου εδώ όμως έρχεται η Irrational Games να αλλάξει τα πάντα με μια μόνο λέξη: Bioshock… Βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’60, με τον παίκτη να αναλαμβάνει το ρόλο όχι ενός υπερήρωα ούτε μίας ιδιοφυίας, αλλά ενός απλού επιβάτη αεροπλάνου, το οποίο λόγω μηχανικής βλάβης αναγκάζεται να πραγματοποιήσει προσθαλάσσωση.
Όπως όλα δείχνουν ο πρωταγωνιστής μας είναι ο μοναδικός επιζών και μην έχοντας κάτι καλύτερο να κάνει στη μέση του ωκεανού αρχίζει το κολύμπι, ώσπου βρίσκει κάτι που μοιάζει με υποβρύχιο. Η έννοια της αναζήτησης είναι στο αίμα του και γι’ αυτό δε χάνει ευκαιρία και μπαίνει μέσα. Αυτό, τον οδηγεί σιγά σιγά προς το βυθό της θάλασσας και συγκεκριμένα στην πόλη Rapture. Ενόσω το υποβρύχιο κατεβαίνει, ο παίκτης μέσα από ένα μικρό βιντεάκι μαθαίνει λίγα πράγματα για τον προορισμό του. Η Rapture δημιουργήθηκε από τον Andrew Ryan, σκοπός του οποίου ήταν η δημιουργία μιας πόλης με κατοίκους που θα ζουν αρμονικά βάσει αξιών και ιδανικών.
Για τη δημιουργία και την ανάπτυξη της Rapture, ο Ryan βασίστηκε στο Adam, μια ουσία που αλλάζει τον γενετικό κώδικα του ανθρώπου προικίζοντάς τον με αδιανόητες ικανότητες και υπερδυνάμεις. Το κακό όμως ήταν ότι ο Ryan βασίστηκε υπερβολικά στο Adam, με αποτέλεσμα αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στους κατοίκους της πόλης, δημιουργώντας μεταλλαγμένα τέρατα που έχουν ανάγκη ολοένα κι από περισσότερη ουσία. Ως εκ τούτου, στη Rapture επικράτησε ο νόμος του ισχυρού και η περιοχή δεν άργησε να εξελιχθεί σε πόλη-φάντασμα. Αυτό που σίγουρα θα προσέξει ο παίκτης, είναι η καταθλιπτική ατμόσφαιρα που επικρατεί στη Rapture. Στην Irrational Games είχαν ως πρωταρχικό στόχο τη δημιουργία ενός παιχνιδιού τρόμου και πάνω σε αυτό το σκεπτικό βάσισαν κάθε τους κίνηση.
Τα πάντα στην πόλη, από τα πιο μεγάλα κτίρια μέχρι τις πιο μικρές λεπτομέρειες όπως τα κάδρα στους τοίχους, είναι απόλυτα ρεαλιστικά με έντονο όμως ένα… σύννεφο αρρωστημένων και ψυχεδελικών στοιχείων. Από την πρώτη στιγμή που θα πατήσετε το πόδι σας στην υποβρύχια πόλη, θα διαπιστώσετε πως κάτι δεν πάει καλά. Οι ενδοιασμοί σας θα επιβεβαιωθούν όταν έρθετε σε επαφή με τους κατοίκους του καταραμένου συμπλέγματος, οι οποίοι κάποτε, ίσως να θεωρούνταν άνθρωποι…
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Με το που θα πατήσετε το πόδι σας στη Rapture, θα γίνετε μάρτυρες μιας αποτρόπαιας κατακρεούργησης ενός ανθρώπου από ένα περίεργο πλάσμα. Ολοκληρώνοντας το έργο του, αυτό ρίχνει μια ματιά στον ήρωα καλωσορίζοντάς τον σιωπηλά και χάνεται στο σκοτάδι. Όπως καταλαβαίνετε, η ανάγκη εύρεσης ενός όπλου προκειμένου να αντιμετωπίσετε παρόμοιες καταστάσεις και να μη βρεθείτε να κοιτάτε το πάτωμα ή το ταβάνι οριζοντίως κρίνεται επιτακτική. Στην προσπάθειά σας για επιβίωση στην αφιλόξενη Rapture θα έχετε δύο ειδών βοήθειες. Η πρώτη είναι ένας από τους ελάχιστους μη μεταλλαγμένους κατοίκους του υποβρύχιου συμπλέγματος, ονόματι Atlas (χμ…), ο οποίος θα προσπαθήσει να σας καθοδηγήσει μιλώντας σας μέσω ενός ασυρμάτου.
Η δεύτερη είναι το ίδιο το Adam, το οποίο ο ήρωάς μας αργά ή γρήγορα θα πρέπει να χρησιμοποιήσει προκειμένου να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που παρουσιάζει η «ζωή» στη Rapture. Τα λεγόμενα plasmids είναι ουσιαστικά «attachments» ή αν προτιμάτε, έξτρα abilities, τα οποία αποκτά ο χαρακτήρας μας προκειμένου να τον βοηθήσουν ενάντια σε εχθρούς και γρίφους. Μιας και αναφερθήκαμε σε γρίφους, ας μιλήσουμε για το γενικότερο είδος και ύφος του Bioshock.
{PAGE_BREAK}
Στο παιχνίδι, εκτός από πολυάριθμους εχθρούς θα κληθείτε να βρείτε απαντήσεις σε λύσεις και ερωτηματικά, αν θέλετε φυσικά να αποκτήσετε πρόσβαση σε «απαγορευμένες» περιοχές της Rapture και φυσικά να προχωρήσετε στον τομέα του gameplay. Κατά τη διάρκεια των περιπλανήσεών σας στην υποβρύχια πόλη, δε θα είναι λίγες οι φορές που θα πεταχτείτε από την καρέκλα σας! Όπως ήδη αναφέραμε, η ατμόσφαιρα είναι άκρως επιβλητική, κάτι που σε συνδυασμό με το άφθονο αίμα που υπάρχει κυριολεκτικά παντού και τα πάσης φύσεως εφέ, θα σας δημιουργήσουν ένα μόνιμο αίσθημα ανασφάλειας. Όσο για τους εχθρούς, θα πρέπει να ξεπεράσετε το αρχικό σοκ που θα υποστείτε με την φρικαλέα τους εμφάνιση και γρήγορα μάλιστα, προκειμένου να τους ξεκάνετε και να πάρετε το Adam τους. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στις «μασκώτ» του Bioshock, τους Big Daddies και τις Little Sisters.
Οι μεν πρώτοι είναι θηριώδη πλάσματα, κάτι ανάμεσα σε δύτες και ανθρωπόμορφες μηχανές και θα πρέπει να τους προσέξετε ιδιαίτερα αφού έχουν απίστευτη δύναμη και μπορούν να σας βγάλουν νοκ-άουτ εν ριπή οφθαλμού. Πάντα δίπλα τους όμως, πάνε ο Little Sisters, μια ομάδα από μικροκαμωμένα κοριτσάκια με κατακόκκινα μάτια και ενέσεις –ή κάτι τέτοιο- ανά χείρας που τραγουδούν ένα αρρωστημένα χαρωπό σκοπό, αντίθεση που ενισχύει ακόμα περισσότερο το στοιχείο του τρόμου.
Στο παιχνίδι, θα κληθείτε είτε να τις σώσετε, είτε να τις σκοτώσετε και να πάρετε το Adam που διαθέτουν, εξουδετερώνοντας παράλληλα και τους Big Daddies! Όσο για τη σχέση που έχουν Big Daddies και Little Sisters, αυτή κρατιέται από τους ανθρώπους της Irrational Games ως επτασφράγιστο μυστικό! Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι με μία λέξη, καταπληκτικά! Οι χώροι του περιβάλλοντος είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι με έμφαση στην –παραμικρή- λεπτομέρεια, σε βαθμό τέτοιο που πολλές φορές θα πιάσετε τους εαυτούς σας να κοιτάζουν απορροφημένοι το αλλόκοτο σκηνικό επί της οθόνης, ενώ τέλειοι σχεδιαστικά φαντάζουν και οι εχθροί. Όσο για τα εφέ τα είπαμε, μην τα ξαναλέμε, θα σας δημιουργήσουν ένα… ευχάριστο αίσθημα τρόμου όση ώρα αποφασίσετε να ασχοληθείτε με το Bioshock.
Το interaction του χαρακτήρα με οτιδήποτε βλέπει είναι εκπληκτική με τον ήρωά μας να μπορεί να αλληλεπιδράσει και να καταστρέψει σχεδόν (με) τα πάντα. Σημαντικό στοιχείο που προσθέτει πόντους στη γενικότερη εικόνα του Bioshock, είναι και η ελευθερία που προσφέρει στον παίκτη αφού είναι ελεύθερος να πάει όπου θέλει και να κάνει ό,τι επιθυμεί. Το θέμα είναι αν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, είτε λόγω φυσικών, είτε λόγω «ζωντανών» εμποδίων.
Πρόσφατα, η Irrational Games σε συνεργασία με την Take2Games, παρουσίασαν το Bioshock σε μερίδα δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, δίνοντας παράλληλα την υπόσχεση για πολύ περισσότερο υλικό κατά τη διάρκεια της Games Convention στη Λειψία στα τέλη του Αυγούστου. Ήδη οι εικόνες και τα videos που έχουν δει το φως της δημοσιότητας χαρακτηρίζονται άνετα ως αριστουργήματα, αυξάνοντας την ανυπομονησία των φίλων του είδους. Το θέμα είναι πως εφόσον το Bioshock πραγματοποιήσει όλα όσα υποσχέθηκε –γιατί αν δε φάμε, δε δοξάζουμε- τότε αναμφισβήτητα θέτει νέα standards στο είδος του, κατακτώντας παράλληλα χωρίς κανένα ενδοιασμό την κορυφή.
Κυκλοφορία 24 Αυγούστου
{nomultithumb}