TimeShift

Το TimeShift είναι επιτέλους εδώ. Καταφέρνει όμως να ξεχωρίσει από την πληθώρα των εκπληκτικών FPS;


Το TimeShift είναι επιτέλους εδώ. Καταφέρνει όμως να ξεχωρίσει από την πληθώρα των εκπληκτικών FPS;


Μία ιδιαίτερα περιπετειώδης ανάπτυξη συνόδευσε το εν λόγω παιχνίδι, το οποίο φαινόταν σε κάποια περίοδο ότι ίσως να μην εκδιδόταν ποτέ. Αρχικά προοριζόταν για τις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, μετά τη μεταφορά των δικαιωμάτων από την Atari στη Sierra, αποφασίστηκε να δοθεί περισσότερος χρόνος στην Saber Interactive (δημιουργό του, ελληνικής θεματολογίας, Will Rock) προκειμένου να εκδοθεί στα νέα συστήματα και με την ανάλογη ποιότητα στον τεχνικό τομέα ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει στον πολύ μεγάλο ανταγωνισμό -ιδιαίτερα στην περίοδο που διανύουμε. Τελικά, το TimeShift κατάφερε επιτέλους να κυκλοφορήσει παρουσιάζοντας ένα αρκετά καλό και προσεγμένο FPS αν και όχι ιδιαίτερα ξεχωριστό.

Η ιστορία του TimeShift μάς τοποθετεί στο κοντινό μέλλον όπου οι επιστήμονες καταφέρνουν να φτιάξουν μία στολή, η οποία παρέχει την ικανότητα για τον έλεγχο της ροής του χρόνου σε όποιον την φορέσει. Ο dr. Krone κλέβει τη μία από τις δύο πρωτότυπες στολές και χρησιμοποιώντας την προς όφελός του ταξιδεύει σε ένα εναλλακτικό παρόν όπου καταφέρνει να γίνει δικτάτορας. Εμείς παίρνουμε το ρόλο ενός ανώνυμου χαρακτήρα με τον οποίο, και με την βοήθεια της δεύτερης στολής, θα βοηθήσουμε την αντίσταση προκειμένου να εξοντώσουμε τον dr. Krone. Tουλάχιστον, αυτή είναι η καλύτερη υπόθεση που μπορούμε να κάνουμε σχετικά με την ιστορία, καθώς μας δίνονται ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με τα γεγονότα που έχουν συμβεί καθώς και σχετικά με τις πράξεις μας στην εξέλιξη της ιστορίας, ενώ την ίδια στιγμή η ανάπτυξη των χαρακτήρων είναι μηδαμινή. Γενικά, φαίνεται ότι δεν έγινε προσπάθεια για τη δημιουργία μίας ενδιαφέρουσας ιστορίας αλλά αντίθετα η ομάδα ανάπτυξης εστίασε στο να μας δώσει μετά βίας ένα λόγο για να πολεμήσουμε και να εξοντώσουμε ορδές εχθρών. Ωστόσο, αν και το TimeShift αποτυγχάνει παταγωδώς στη δημιουργία ενδιαφέροντος σεναρίου, ευτυχώς τα καταφέρνει ικανοποιητικά στους υπόλοιπους τομείς.

timeshift 01

Το πιο διαφημισμένο στοιχείο του παιχνιδιού από την πρώτη μέρα της ανάπτυξής του είναι η ικανότητα που έχουμε να ελέγχουμε τη ροή του χρόνου. Ως εκ τούτου μπορούμε να επιβραδύνουμε το χρόνο, να τον σταματάμε πλήρως ή ακόμα και να τον γυρνάμε πίσω. Χάρη στην ειδική στολή που έχει ο χαρακτήρας μας παραμένει ανεπηρέαστος από αυτές τις αλλαγές. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι ο κόσμος γύρω μας κινείται σε διαφορετικές ταχύτητες (ή καθόλου) ενώ εμείς διατηρούμε πάντα την κανονική μας ταχύτητα. Αυτό παρουσιάζει και ένα αρνητικό στοιχείο καθώς σημαίνει ότι δεν μπορούμε, σαν ένα άλλο Prince οf Persia, να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω προκειμένου να αποφύγουμε κάποιον τραυματισμό.

Σε ό,τι αφορά αυτό το, ομολογουμένως, σημαντικότερο κομμάτι του gameplay έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Μπορεί να έχουμε δει το εφέ του slow motion σε πολλά παιχνίδια (αρκεί να σκεφτούμε την εξαιρετική υλοποίησή του στο F.E.A.R.) ωστόσο, εδώ καταφέρνει να φαίνεται “φρέσκο”. Η διατήρηση της ταχύτητάς μας σε πραγματικό χρόνο, μας επιτρέπει να περιφερόμαστε με πολύ μεγάλη ευκολία στα πεδία μάχης, ενώ επίσης, το ωστικό κύμα των σφαιρών είναι ωραία σχεδιασμένο. Εντυπωσιακή είναι η ολοκληρωτική παύση του χρόνου, ιδιαίτερα όταν την εφαρμόζουμε σε μεγάλης κλίμακας μάχες βλέποντας σταματημένες σφαίρες, ανθρώπους και κάθε είδους χαλάσματα που πετάγονται στον αέρα λόγω εκρήξεων. Επίσης, όταν έχουμε σταματημένο το χρόνο όλες οι ενέργειες που κάνουμε “μαζεύονται” και ενεργοποιούνται ταυτόχρονα τη στιγμή που ο χρόνος επανέρχεται στο φυσιολογικό του ρυθμό. Παραδείγματος χάρη, μπορούμε να πυροβολήσουμε ή να δημιουργήσουμε εκρήξεις δίπλα από τους εχθρούς αλλά και σε ευάλωτα σημεία του περιβάλλοντος, βλέποντάς τα στην συνέχεια να επηρεάζονται όλα ταυτόχρονα, με την επαναφορά του χρόνου, ανάλογα με τις ενέργειες που πραγματοποιήσαμε πάνω τους.

timeshift 02

Αρκετά ενδιαφέρουσα είναι και η ικανότητά μας να γυρνάμε τον χρόνο πίσω, αν και είναι εμφανές ότι η ενσωμάτωσή της ήταν μάλλον δύσκολη καθώς όταν την ενεργοποιούμε τα frames πέφτουν σημαντικά. Παρόλα αυτά, είναι διασκεδαστικό να βλέπουμε σπασμένα τζάμια να ξαναενώνονται, τα χαλάσματα να επιστρέφουν στις θέσεις τους ή ακόμα και να επαναφέρουμε εχθρούς στη ζωή. Οι τρεις δυνάμεις έχουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε διάφορους περιβαλλοντικούς γρίφους (αν και η λέξη γρίφος ίσως είναι υπερβολική καθώς είναι εμφανής η ιδιότητα της στολής που πρέπει να ενεργοποιήσουμε κάθε φορά). Θα χρειαστεί να γυρίσουμε το χρόνο πίσω προκειμένου να ξαναδημιουργήσουμε στοιχεία του περιβάλλοντος που μόλις έχουν γκρεμιστεί ή να σταματήσουμε την πτώση τους σε περίπτωση που πρόκειται να μας βλάψουν. Ωστόσο, είναι άξιο απορίας αν θα μπορούσαμε να περπατάμε πάνω στο νερό σε περίπτωση που γινόταν πραγματικά να παγώσουμε τον χρόνο…

Εν ολίγοις η χρησιμότητα των δυνάμεών μας σε διάφορους περιβαλλοντικούς “γρίφους”, έχει εισαχθεί αρκετά ικανοποιητικά αν και μερικές φορές σε υπερβολικό βαθμό. Για παράδειγμα, θα χρειαστεί κάποιες φορές να καλέσουμε ένα ασανσέρ από μία κονσόλα που βρίσκεται μακριά. Η απορία μας είναι η εξής: Πρώτον, για ποιο λόγο να υπάρχει ο μοχλός του ασανσέρ αρκετά μέτρα μακριά από αυτό και, δεύτερον, ποια η χρησιμότητα του να φεύγει κατευθείαν από μόνο του έπειτα από την άφιξή του (αναγκάζοντάς μας να παγώσουμε τον χρόνο για να το προλάβουμε);

timeshift 03

Δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε μία εναλλακτική πραγματικότητα θα δούμε διαφορετικό εξοπλισμό και οχήματα αλλά και εχθρούς. Τα όπλα κατά βάση είναι περισσότερο πρωτότυπα λόγω του ξεχωριστού τους σχεδιασμού παρά βάσει της λειτουργία τους, η οποία δεν διαφέρει από τα όπλα που έχουμε δει σε δεκάδες άλλα FPS. Αυτά αριθμούν στα εννιά -χωρίς να υπολογίζουμε τις χειροβομβίδες- ενώ μπορούμε να έχουμε στην κατοχή μας μέχρι τρία κάθε φορά. Ο οπλισμός περιλαμβάνει το κλασσικό πολυβόλο, το πιστόλι, την ιδιαίτερα χρήσιμη καραμπίνα, το sniper rifle, καθώς επίσης και μερικά πιο φουτουριστικά όπως ένα πιστόλι -του οποίου τα πυρά προκαλούν ανάφλεξη- και διάφορα όπλα με ακτίνες λέιζερ. Σε γενικές γραμμές, αν και στην πλειοψηφία του ο εξοπλισμός είναι αρκετά συμβατικός, σίγουρα χαρακτηρίζεται ως απολαυστικός στη χρήση του δίνοντας ικανοποιητικά την αίσθηση της δύναμής χάρη στα “δυνατά” ηχητικά εφέ και τις πολύ καλά σχεδιασμένες αντιδράσεις των εχθρών.

Νικόλας Μαρκόγλου
Νικόλας Μαρκόγλου

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από το Atari 2600 που εμφανίστηκε ένα ωραίο πρωινό στο σαλόνι. Έκτοτε, το πάθος για τα βιντεοπαιχνίδια εκτοξεύθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς. Ο κινηματογράφος είναι η δεύτερη αγάπη του και παρακολουθεί συχνά ταινίες από την εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα σύγχρονα blockbusters του Hollywood.

Άρθρα: 1434

Υποβολή απάντησης