SimAnimals

Τι γίνεται όταν το franchise των Sims, καταπιάνεται με το ζωικό βασίλειο;

Τι γίνεται όταν το franchise των Sims, καταπιάνεται με το ζωικό βασίλειο;

Με την πάροδο των χρόνων, το franchise που ξεκίνησε από τον Will Right και μετατράπηκε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα όλων των εποχών, κατάφερε να ξεφύγει από τα όρια των PC games και να απλώσει τις ρίζες του σε ποικίλα συστήματα, άλλες φορές προσφέροντας νέες ιδέες, κι άλλες απλά δουλεύοντας πάνω σε αυτές που το έκαναν διάσημο. Το SimAnimals είναι το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Electronic Arts με θεματολογία το σύμπαν των Sims, αλλά αυτή τη φορά τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Βλέπετε, αυτή τη φορά η ομάδα ανάπτυξης επέλεξε να καταπιαστεί με το ζωικό βασίλειο, και πιο συγκεκριμένα με τα ζώα του Βόρειου Ημισφαιρίου. Κατάφερε αυτή η αλλαγή να φέρει νέο αέρα στη σειρά ή απλά έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα spin-οff του ήδη “ταλαιπωρημένου” franchise;

Όσον αφορά στο σενάριο, δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούν να ειπωθούν. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει καν κάποια τυπική μορφή σεναρίου -αντίθετα με τη πρόσφατη προσπάθεια που έγινε στο My Sims Kingdom του Wii. Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός…χεριού, με το οποίο καλείται να οδηγήσει στην ευδοκίμηση διάφορες δασώδης περιοχές. Παρότι το παιχνίδι έχει τον τίτλο “SimAnimals”, κάλλιστα θα μπορούσε να λέγεται “SimForest”, μιας και ο παίκτης θα περάσει πολύ από το χρόνο του φροντίζοντας τη χλωρίδα, παρά την πανίδα.

"Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός…χεριού, με το οποίο καλείται να οδηγήσει στην ευδοκίμηση διάφορες δασώδης περιοχές"

Το σκεπτικό είναι να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο περιβάλλον, ικανό να κάνει ευτυχισμένα τα ζώα τα οποία θα το επισκεφτούν. Έτσι, θα πρέπει να φυτέψουμε δέντρα αλλά και θάμνους, τα οποία με τη σειρά τους θα παρέχουν τροφή και στέγη στα ζώα. Σημαντικότατο ρόλο παίζει και το νερό, μιας και η ευδοκίμηση του δάσους εξαρτάται άμεσα από αυτό. Το ποσοστό ευδοκίμησης κάθε περιοχής, μετριέται σε μία μπλε μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης αφής. Όταν τα ζώα είναι ευτυχισμένα, η μπάρα γεμίζει. Όταν αυτή είναι πλήρης, ο παίκτης αποκτά τη δυνατότητα να μεταπηδήσει σε μία άλλη περιοχή, στην οποία θα πρέπει να επαναλάβει τις διαδικασίες φυτέματος, ποτίσματος, ταΐσματος και ούτω καθεξής. Στο άκουσμα, κάτι τέτοιο ίσως να φαντάζει βαρετό και επαναλαμβανόμενο. Και όντως, υπάρχουν στιγμές που το παιχνίδι γίνεται επαναλαμβανόμενο, αλλά το ίδιο δεν ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους Sims τίτλους;

Το SimAnimals καταφέρνει να τραβήξει τον παίκτη μέσα του, κάνοντας τον να θέλει να συνεχίσει να παίζει ασταμάτητα. Κάτι τέτοιο, το καταφέρνει με ορισμένα αρκετά πρωτότυπα features, τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω. Το παιχνίδι παρέχει μια μεγάλη γκάμα φυτών και ζώων, με περισσότερα από 17 είδη ζώων να κάνουν την εμφάνιση τους. Κάθε ζώο έχει τις δικές του ανάγκες, διατροφικές συνήθειες και χαρακτήρα, και ως αποτέλεσμα απαιτεί διαφορετική αντιμετώπιση.

Για παράδειγμα, οι σκίουροι είναι υπερ-κοινωνικοί και λατρεύουν την παρέα, σε αντίθεση με τον σκαντζόχοιρο, που είναι σχετικά αντικοινωνικός και μοναχικός. Βάλτε ένα κοινωνικό ζώο κοντά σε ένα άλλο, και ένας φιλικός δεσμός θα αναπτυχθεί μεταξύ τους. Ειδικά εάν τα δύο ζώα ανήκουν στο ίδιο είδος, ένας απόγονος μπορεί να προκύψει. Από άποψης gameplay, το SimAnimals παίζεται αρκετά διαφορετικά από τα άλλα παιχνίδια της σειράς. Ο παίκτης πλέον δεν δίνει εντολές, αλλά ελέγχει από πρώτο…χέρι τα πράγματα. Εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του συστήματος της Nintendo, το παιχνίδι προσφέρει άμεση αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και με τα ζώα. Ανά πάσα στιγμή ο παίκτης μπορεί να “αρπάξει” ένα ζώο και να το μεταφέρει σε όποιο σημείο του χάρτη επιθυμεί. Το ίδιο ισχύει και για άλλα αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων και αρκετών φυτών ή νεαρών δέντρων.

"Κρατώντας πατημένες τις σκανδάλες L και R και φυσώντας στο μικρόφωνο του DS, ο παίκτης δημιουργεί άνεμο"

Όλα γίνονται με τη χρήση της γραφίδας, με ελάχιστες λειτουργίες να απαιτούν τη χρήση κουμπιών. Ο τρόπος με τον οποίο κατάφεραν να δομήσουν οι δημιουργοί το gameplay, είναι αυτός που εθίζει το παίκτη. Ας υποθέσουμε πως ο παίκτης επιθυμεί να ποτίσει ένα δέντρο. Κάθε περιοχή, προσφέρει πρόσβαση σε νερό, άλλες φορές με τη μορφή λιμνών, και άλλες με ποταμών ή ρυακιών.

Το μόνο που μένει να κάνουμε, είναι να ακουμπήσουμε την οθόνη πάνω στη περιοχή που απεικονίζεται το νερό, και ένα σύννεφο σχηματίζεται. Όσο περισσότερο κρατάμε το stylus σε επαφή με το νερό, τόσο μεγαλύτερο θα γίνει το σύννεφο. Το μόνο που απομένει να κάνουμε στη συνέχεια, είναι να το τοποθετήσουμε εκεί που επιθυμούμε. Η τακτική του pick & drop επικρατεί σε όλες τις λειτουργίες του παιχνιδιού. Αφήνοντας τροφή πάνω σε ένα ζώο, αυτό θα τη φάει. Αν το ζώο σας εμπιστεύεται, μπορείτε ακόμα και να το ταΐσετε από το “χέρι” σας, κρατώντας την τροφή ενώ αυτό τρώει. Βέβαια, για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη ενός ζώου, θα πρέπει να το φροντίσετε. Εάν το αφήσετε να μυρίσει το χέρι σας, θα ξέρει πλέον τη μυρωδιά σας. Χαϊδεύοντας το, κερδίζετε επιπλέον πόντους εμπιστοσύνης κ.ο.κ.

{PAGE_BREAK}
Το φύτεμα των δέντρων και των φυτών, είναι επίσης απλό. Απλά τοποθετώντας ένα καρπό στο έδαφος και ποτίζοντας το, δημιουργείτε ένα δενδρύλλιο. Με τον καιρό, αυτό θα μετατραπεί σε ενήλικο δέντρο, ικανό να στεγάσει ζώα. Η πρόσβαση στους καρπούς, γίνεται είτε συλλέγοντας πεσμένους καρπούς είτε “κουνώντας” τα δέντρα. Μετακινώντας αριστερά-δεξιά τη γραφίδα πάνω από ένα δέντρο, ο παίκτης το ταρακουνά. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί και μέσω του ανέμου. Όσο η μπλε μπάρα ευτυχίας αυξάνεται, ο παίκτης αποκτά κάποιες ιδιότητες. Αυτές δεν είναι άλλες από τον άνεμο και τον κεραυνό. Ο κεραυνός δημιουργείται απλά μεγαλώνοντας υπερβολικά ένα σύννεφο και χρησιμεύει στη καύση νεκρών φυτών. Αυτό που είναι ιδιαίτερα πρωτότυπο έως και άκρως διασκεδαστικό, είναι η ικανότητα του ανέμου. Κρατώντας πατημένες τις σκανδάλες L και R και φυσώντας στο μικρόφωνο του DS, ο παίκτης δημιουργεί άνεμο! Αν και μετά από κάποιο διάστημα, η διαδικασία αυτή αναπόφευκτα καταντά βαρετή, οι πρώτες εφαρμογές της σίγουρα χαράσσουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του παίκτη.

"Το SimAnimals καταφέρνει να τραβήξει τον παίκτη μέσα του, κάνοντάς τον να θέλει να συνεχίσει να παίζει ασταμάτητα"

Οπτικά και ηχητικά, το SimAnimals διχάζει. Ο οπτικός τομέας είναι ικανοποιητικότατος, με τη σχεδίαση των ζώων -και των animations τους-, φυτών και περιβαλλόντων να είναι όμορφη και λεπτομερή. Όλα κυλούν αψεγάδιαστα, και πρωτίστως δεν κουράζουν το μάτι του παίκτη. Από την άλλη μεριά, ο ήχος δεν είναι το σημείο προβολής του παιχνιδιού. Οι ήχοι της φύσης είναι αρκετά απλοί, και σίγουρα θα μπορούσαν να δουλευτούν περισσότερο.

{VIDEO_1}

Οι ήχοι των ζώων, πάλι δεν καταφέρνουν να γοητεύσουν, αφού εκτός του γεγονότος ότι σπάνια ακούγονται, δεν έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην αληθοφάνεια εκείνων που βγάζει κάθε είδος.

Η μουσική επένδυση είναι κι αυτή ανεπαρκής, με αρκετά σημεία του παιχνιδιού να μην έχουν καθόλου μελωδίες. Μόνο όταν ο παίκτης μπαίνει στο μενού παύσης ακούει μια χαρακτηριστική μελωδία, η οποία αποδεικνύεται περισσότερη εκνευριστική, παρά χαλαρωτική. Πραγματικά, το SimAnimals είναι σε θέση να “διχάσει” και τις…καλύτερες οικογένειες. Το αν θα το συμπαθήσει κανείς, εξαρτάται αποκλειστικά από το πως θα το αντιμετωπίσει. Εάν ο παίκτης το προμηθευτεί ως ένα μέσο χαλάρωσης, θα καταφέρει να περάσει όμορφες στιγμές μαζί του, αρκεί να μην ενοχλείται από την επανάληψη.

Όσο κι αν προσπαθεί, το SimAnimals καταντά επαναλαμβανόμενο, καθώς οι νέες περιοχές που ξεκλειδώνονται στην πορεία, ελάχιστα νέα χαρακτηριστικά έχουν να προσφέρουν. Τα objectives που δίνονται στο παίκτη είναι από παιδικά έως και παράξενα, με τα περισσότερα να οδηγούν στην αγνόηση τους από τον παίκτη. Γενικά, το SimAnimals είναι ένας ποιοτικός και διασκεδαστικός τίτλος, ο οποίος πέφτει στην παγίδα της επανάληψης που μαστίζει σήμερα τα videogames. Το αν θα αποφασίσει κάποιος να το προμηθευτεί, εξαρτάται αποκλειστικά από τις απαιτήσεις που θα έχει από αυτό.

Δημήτρης Μπάνος

Δημήτρης Μπάνος
Δημήτρης Μπάνος
Άρθρα: 400

Υποβολή απάντησης