DSi XL

Η πρώτη μας επαφή με το νέο φορητό της Nintendo. Θα χρειαστούμε μεγαλύτερες τσέπες...

Η πρώτη μας επαφή με το νέο φορητό της Nintendo. Θα χρειαστούμε μεγαλύτερες τσέπες…

Ήταν πριν από λίγους μήνες όταν μάθαμε για τη νέα έκδοση του πιο επιτυχημένου φορητού συστήματος όλων των εποχών και οι περισσότεροι αποκομίσαμε την εντύπωση ότι μάλλον επρόκειτο για μια καλοστημένη φάρσα. Πως ήταν δυνατόν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μετά την κυκλοφορία του DSi, η Nintendo να προσέφερε στο κοινό μια ακόμα έκδοση του φορητού της; Και όμως, η απρόβλεπτη εταιρεία του Κιότο στάθηκε ξανά απέναντι σε κάθε νόμο του marketing και αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα ακόμα τολμηρό βήμα. Και το παράδοξο είναι ότι, όπως συχνά συμβαίνει με τα προϊόντα της Nintendo, οι πρώτες φωτογραφίες που προκάλεσαν αρνητικά σχόλια και ίσως και απέχθεια προς το DSi LL -όπως ονομάζεται αυτό το νέο σύστημα στην Ιαπωνία- δεν ήταν σε θέση να περιγράψουν το πόσο λειτουργικό, όμορφο και έξυπνο στην υλοποίησή του ήταν τελικά αυτό το «τολμηρό βήμα».

Το GameOver έχει στα χέρια του εδώ και μερικές ημέρες ένα από τα ελάχιστα -αν όχι το μοναδικό- τεμάχια DSi XL (όπως θα ονομάζεται το προϊόν στη Γηραιά Ήπειρο) που υπάρχουν στην Ελλάδα και από αυτά που διαπιστώσαμε το θετικό «σερί» που έχει πετύχει η Nintendo τα τελευταία χρόνια δύσκολα θα σπάσει.

Αν θα θέλαμε να υπερ-απλουστεύσουμε την περιγραφή του DSi XL, θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα «μεγάλο DSi». Και πρακτικά, περί αυτού πρόκειται, αφού το XL δεν προσφέρει τίποτα νέο -πέρα από το αυξημένο μέγεθος φυσικά- σε σχέση με το μικρό αδελφάκι του. Το DSi XL είναι μια συσκευή με διαστάσεις 161×91,4×21,2 χιλιοστά, βάρος 314 γραμμάρια και δύο, φυσικά, οθόνες, οι οποίες διαθέτουν διαγώνιο 4,2 ιντσών η κάθε μια. Επιχειρώντας μια γρήγορη σύγκριση με το παρελθόν του hardware, διαπιστώσαμε ότι το XL διαθέτει οθόνες 90 και πλέον τοις εκατό μεγαλύτερες από του DSi, ενώ το βάρος του είναι μόλις 14 γραμμάρια μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του αρχικού DS και περίπου 100 από αυτό του DS Lite.

Οι ομοιότητες με το DSi δεν περιορίζονται απλά και μόνο στο σχεδιασμό του hardware, αλλά και στο interface του λογισμικού. Σε αντίθεση με τα DS και DS Lite, το XL κάνει χρήση της «λωρίδας» εμφάνισης, όπου ο χρήστης επιλέγει τις εφαρμογές που τον ενδιαφέρουν, σέρνοντας τη γραφίδα στην κάτω οθόνη του συστήματος. Φυσικά, το XL περιλαμβάνει δύο κάμερες -μια εσωτερική και μια εξωτερική- και ένα μικρόφωνο, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το DSi.

Ποιες είναι οι μεγάλες διαφορές και βελτιώσεις του DSi XL που αμέσως κλέβουν το μάτι (και το αυτί) του χρήστη; Προφανώς, είναι οι δύο τεράστιες οθόνες που ξεχωρίζουν και πραγματικά αναδεικνύουν ορισμένα παιχνίδια, τη στιγμή όμως που εμφανίζουν τις ατέλειες άλλων. Σε τίτλους όπου οι χαρακτήρες είναι μικροσκοπικοί, το «blow up» που κάνει το σύστημα για να προσαρμόσει την εικόνα στις σαφώς μεγαλύτερες οθόνες, προδίδει ορισμένες ατέλειες στο σχεδιασμό τους, γεγονός που οφείλειται στο ότι η ανάλυση του συστήματος παρέμεινε στα 256×192 pixels.

Από την άλλη, κάποιοι άλλοι τίτλοι (όπως το Hotel Dusk για παράδειγμα, που μπορείτε να δείτε και στο video) ανεβαίνουν επίπεδο και εντυπωσιάζουν ακόμα περισσότερο με την απεικόνισή τους στις μεγάλες οθόνες του XL. Σαφείς βελτιώσεις εντοπίσαμε στον ήχο του νέου συστήματος, εξέλιξη αναμενόμενη, μιας και ο περισσότερος χώρος εντός του «κελύφους» επέτρεψε την εισαγωγή μεγαλύτερων και με καλύτερη απόδοση ηχείων.

Στο πακέτο του DSi XL περιλαμβάνεται και ένα ιδιαίτερο stylus, μια γραφίδα σε μέγεθος στυλό, η οποία προσφέρει μια σαφώς καλύτερη αίσθηση στον έλεγχο και τις γενικότερες λειτουργίες αφής. H παρουσία αυτού του stylus μάλλον προδίδει και το δημογραφικό στο οποίο απευθύνεται το σύστημα, αλλά και το γενικότερο στόχο που είχε η Nintendo με το νέο αυτό μοντέλο. Εν ολίγοις, εκτιμούμε ότι το XL μάλλον είναι το «DS του σπιτιού», μια ειδική έκδοση που φτιάχτηκε για να παίζουμε με παρέα, να διαβάζουμε με περισσότερη ευκολία και να το απολαμβάνουμε στον καναπέ. Άλλωστε, τα trailers της Nintendo για το λανσάρισμα του XL προδίδουν ακριβώς αυτό.

Αρκετά όμως με το κείμενο, τις πρώτες -θετικές είναι η αλήθεια- εντυπώσεις του GameOver από τη νέα πρόταση της Nintendo μπορείτε να τις δείτε μέσα από το video που ακολουθεί.

Γιώργος Καλλίφας

{VIDEO_1}

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης