Tomb Raider

Νομίζετε ότι την ξέρετε καλά; Κάνετε λάθος.

Νομίζετε ότι την ξέρετε καλά; Κάνετε λάθος.

Η Lara Croft κρέμεται ανάποδα σε ένα σπήλαιο, με το πόδι της πιασμένο σε ένα σκοινί. Είναι βρόμικη, μωλωπισμένη και τραυματισμένη. Το πρόσωπό της είναι παραμορφωμένο σε μια γκριμάτσα πόνου, ταλαιπωρίας και τρόμου. Σε άλλες περιπτώσεις, θα λέγαμε ότι η αρχαιολόγος με την αποκαλυπτική γκαρνταρόμπα βρίσκεται στο στοιχείο της. Το κορίτσι που βλέπουμε μπροστά μας, όμως, δεν έχει καμμία σχέση με την πεπειραμένη, ατρόμητη εξερευνήτρια που έχουμε γνωρίσει στα παιχνίδια της σειράς Tomb Raider. “Αυτή η Lara είναι νέα, είναι τρωτή,” λέει ο Noah Hughes, creative director της Crystal Dynamics. “Δεν έχει την εμπειρία του ενήλικού της εαυτού.”

Η νέα Lara μπορεί να είναι τρομαγμένη και άπειρη, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι και αβοήθητη. Βλέποντας έναν πυρσό στο τοίχωμα του σπηλαίου, αρχίζει να κινεί το σώμα της πέρα-δώθε, ώστε να φτάσει στη φωτιά. Το σκοινί όντως αναφλέγεται, και σύντομα η Lara προσγειώνεται – άτσαλα – στο κρύο, σκληρό έδαφος… και πάνω σε μια μεταλλική βέργα, η οποία διαπερνά το πλευρό της.

Η κραυγή πόνου που βγάζει είναι φρικτή, κάνοντας ακόμη και μας να μορφάσουμε. “Θέλουμε ο παίκτης να περάσει αυτά ακριβώς που περνά και εκείνη, να νιώσει τις εμπειρίες της,” λέει ο Hughes. “Με αυτό τόν τρόπο, δίνουμε ζωή στον χαρακτήρα της.” Μόνο με το μανιώδες πάτημα ενός πλήκτρου, καταφέρνει η Lara να βγάλει τη βέργα από την πληγή και να σηκωθεί ξανά στα πόδια της. Αυτή η Lara είναι νέα με όλη τη σημασία της λέξης. Νεαρή στην ηλικία, έχει μόλις τελειώσει το πανεπιστήμιο. Νέα στην εμφάνιση, σχεδιασμένη με πολύ περισσότερο ρεαλισμό και μακριά από την “φουσκωτή κούκλα” που αποτελούσε τις απαρχές του χαρακτήρα.

Και νέα σαν concept, καθώς το Tomb Raider είναι ένα καινούριο ξεκίνημα για τη σειρά, πετώντας όλη την ως τώρα ιστορία του χαρακτήρα και ξαναγράφοντάς την από την αρχή. Είναι μια Lara για ένα νέο κοινό, αλλά και για όσους την γνώρισαν στο παρελθόν, μεγάλωσαν μαζί της και τώρα ζητούν μια πιο ώριμη περιπέτεια με την αγαπημένη τους ηρωίδα. Έχοντας ξεκινήσει, ως επιβάτις στο πλοίο Endurance, σε αναζήτηση ενός χαμένου θησαυρού, αναγκάζεται να αναθεωρήσει τις προτεραιότητές της όταν το καράβι ναυαγεί σε ένα άγνωστο νησί κάπου στα ανοιχτά της Ιαπωνίας. Αποκομμένη από τους συντρόφους της, πλέον έχει μόνη αποστολή της την επιβίωση.

Πληγωμένη και αποπροσανατολισμένη, η Lara εξερευνά το σπήλαιο. Το μόνο φως προέρχεται από τον πυρσό της, αλλά ακόμη κι αυτό δεν είναι αρκετό για να απωθήσει την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα των τούνελ. Η Lara ανασαίνει βαριά και μουρμουρίζει καθησυχαστικές κουβέντες στον εαυτό της, σαν να θέλει να βεβαιωθεί ότι είναι ακόμη ζωντανή, ότι έχει ακόμη το μυαλό της. Στην πράξη, θυμίζει πολύ τους αντίστοιχους μονολόγους του Nathan Drake, καθώς με ενδιαφέροντα τρόπο το νέο Tomb Raider δανείζεται από την σειρά παιχνιδιών που ενέπνευσε.

Η εμφάνιση ενός σκιώδους, μεγαλόσωμου τύπου αποκαλύπτει ότι οι σήραγγες δεν είναι ασφαλείς. Καθώς η Lara προσπαθεί να ξεφύγει μέσα από τις στενές τρύπες στο βράχο, σε μια ιδιαίτερα κινηματογραφική, μα playable, σκηνή, ο Hughes αποφασίζει να αφήσει τη Lara να αιχμαλωτιστεί. Ο μυστηριώδης διώκτης την πιάνει, της φιμώνει το στόμα με ένα χέρι καθώς με το άλλο βυθίζει μια λεπίδα στην κοιλιά της, κρατώντας την γερά καθώς αυτή ξεψυχά. “Οι συνέπειες της αποτυχίας θα είναι πάντοτε πολύ σοβαρές στο παιχνίδι,” υπογραμμίζει ο Hughes.

Στην δεύτερη προσπάθεια, τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα για την νεαρή μας. Ξεφεύγει από τον εχθρό της και καταφέρνει να βάλει μερικούς ογκώδεις βράχους ανάμεσά τους. Ο νέος θάλαμος της σπηλιάς όπου βρίσκεται περιέχει παραπάνω από πέτρες και νερά. Κάποια κιβώτια και ορισμένες ξύλινες κατασκευές φανερώνουν ότι το μέρος χρησιμοποιείται από κάποιον – και δίνουν, επίσης, την ευκαιρία να δούμε πώς θα λειτουργούν οι γρίφοι του νέου game. Στην προκειμένη περίπτωση, η Lara πρέπει να μπορέσει να βάλει φωτιά σε έναν σωρό αντικειμένων, τον οποίο θα οδηγήσει προς κάποια ξύλα, ώστε να ανοίξει δρόμο – όμως πρέπει να μπορέσει να τον περάσει από έναν καταρράκτη που σβήνει τη φωτιά.

“Πολλοί γρίφοι εξαρτώνται από δυναμικά συστήματα που έχουμε δημιουργήσει στον κόσμο, τα οποία θα σας επιτρέπουν να τους λύνετε σκεφτόμενοι ενστικτωδώς,” λέει ο Hughes. Είδαμε ήδη ότι το σκοινί που μας αιχμαλώτιζε άρπαξε φωτιά από τον πυρσό, ενώ τώρα το νερό που σβήνει τις φλόγες, μας κλείνει το δρόμο. Πρόκειται για συστήματα που μοιάζουν αυτονόητα, όμως έχουν συνδυαστεί μεταξύ τους με δυναμικό τρόπο, ώστε να δημιουργούν ένα σύνολο με συνοχή και ρεαλισμό.

Εδώ κάνει την εμφάνισή του και ένα σύστημα που έχει αποδειχθεί πολύ δημοφιλές από τους developers τελευταία: το Survival Instinct mode είναι μια εναλλακτική οπτική του χώρου, η οποία υποδεικνύει αντικείμενα με τα οποία μπορεί να αλληλεπιδράσει η Lara – ένα είδος Detective mode, ουσιαστικά. Όταν, τελικά, καταφέρνει να βγει από το σπήλαιο, η Lara αντικρύζει ένα απίστευτο θέαμα, το οποίο θέτει τις βάσεις για το πώς και πού θα εξελιχθεί το παιχνίδι: έναν τεράστιο, απόκρημνο όρμο, όπου αναπαύονται τα ναυάγια εκατοντάδων πλοίων και αεροπλάνων, τόσο από διαφορετικές χώρες προέλευσης, όσο και από διαφορετικές χρονολογίες.

{PAGE_BREAK}

Η συνέχεια του demo μας βρίσκει σε ένα έρημο χωριό πάνω στο νησί – τα σπίτια είναι ξύλινα και χτισμένα σε ρυθμό παραδοσιακά ιαπωνικό. Ο τόπος αυτός θα αποτελεί ένα είδος hub τμήματος: ένα από τα σημεία στα οποία θα επιστρέφει η Lara μετά από κάθε αποστολή, μια και το gameplay θα είναι ανοιχτού τύπου – όχι open-world ακριβώς, αλλά με σχετική ελευθερία στις αποστολές. Η Lara συζητά με τον καπετάνιο του πλοίου, τον Conrad Roth, ο οποίος έχει τραυματιστεί από μια επίθεση λύκων.

Κατά τη διάρκεια της cut-scene, μας εντυπωσιάζει η φυσικότητα του animation, αλλά και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των χαρακτήρων. Οι κοριτσίστικες κινήσεις της Lara, ειδικά, είναι φανταστικές, καθώς αποδίδουν πολύ πειστικά το νεαρό της ηλικίας της, αλλά και το πόσο τρωτή είναι, και επικοινωνούν στον παίκτη πληροφορίες για τον χαρακτήρα της καλύτερα από κάθε γραμμή διαλόγου.

Ο Hughes μας διαφωτίζει σχετικά με αυτό, ενημερώνοντάς μας ότι η ηχογράφηση των διαλόγων έγινε μέσα στο motion capture studio, με τους ηθοποιούς να ερμηνεύουν τους ρόλους τους ταυτόχρονα με την καταγραφή των κινήσεών τους. Πρόκειται για την ίδια μέθοδο που ακολούθησε και η Naughty Dog στο Uncharted 2, η οποία οδήγησε στις κινηματογραφικού επιπέδου σκηνές εκείνου του παιχνιδιού. Το αποτέλεσμα στην οθόνη εδώ είναι πολύ ενθαρρυντικό για την ατμόσφαιρα και την αφήγηση του νέου παιχνιδιού.

Η αποστολή που δίνει ο Roth στη Lara είναι να βρει το σακίδιό του, το οποίο οι λύκοι κουβάλησαν στη φωλιά τους. Για να βρει τον δρόμο προς τη σπηλιά, η Lara επιδίδεται στο γνώριμο platform της σειράς, καθώς σκαρφαλώνει στις στέγες των σπιτιών και πηδάει από πλατφόρμα σε πλατφόρμα (η αλήθεια είναι ότι η ευκολία με την οποία το κάνει δεν συνάδει με την σοβαρότητα των τραυμάτων της, δημιουργώντας μια αφηγηματική παραφωνία, αλλά ίσως το ψειρίζουμε πολύ).

Στις στενές σήραγγες της φωλιάς των λύκων έρχεται αντιμέτωπη με ένα από τα άγρια τετράποδα, το οποίο την καθηλώνει. Με ένα quick-time event, όπου ο Hughes πατάει με ακρίβεια τα πλήκτρα που εμφανίζονται στην οθόνη, η Lara καταφέρνει, έστω και με την ψυχή στο στόμα, να μαχαιρώσει τον λύκο και να τον σκοτώσει. “Λυπάμαι,” μουρμουρίζει ξέψυχα η ηρωίδα, “ή εσύ ή εγώ.” Η παραδοχή ότι σκότωσε το ζωντανό απλώς και μόνο για να επιβιώσει είναι μια χτυπητή αλλαγή φιλοσοφίας από την παλιά Lara, που εκτελούσε σπάνιες τίγρεις με τα διπλά πιστόλια της, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Με το (γνώριμο, είναι η αλήθεια) σακίδιο στην κατοχή της, η Lara επιστρέφει στον καπετάν Roth (ο οποίος φορά δύο επίσης πολύ γνώριμα πιστόλια σε θήκες στα πόδια του). Στο σακίδιο περιέχονται εργαλεία αναρρίχησης, τα οποία θα χρησιμεύσουν στην επόμενη αποστολή στην οποία θα στείλει τη Lara: αυτό θα αποτελεί μέρος του gameplay, καθώς πολλές αποστολές ή περιοχές του νησιού δεν θα είναι διαθέσιμες στην ηρωίδα μέχρι να βρει ή να φτιάξει τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Αυτό θα είναι λειτουργεί μέσω του Base Camp System, με το οποίο θα έχουμε πρόσβαση σε upgrades τόσο για τα skills της Lara όσο και για τον εξοπλισμό της, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργούμε νέο εξοπλισμό και να κάνουμε fast travel ανάμεσα στα σημεία που θα κατασκηνώνει στο νησί.

Το reboot της σειράς Tomb Raider είναι γεμάτο νέα στοιχεία, τόσο στο gameplay όσο και στην ατμόσφαιρα, με ιδέες που υπόσχονται να αναγεννήσουν τη σειρά, προσελκύοντας τόσο νέους παίκτες όσο και παλιούς που ψάχνουν μια διαφορετική προσέγγιση. Τα όσα έχουμε δει ως τώρα είναι άκρως ενθαρρυντικά και φανερώνουν τη δουλειά και το χρόνο που έχει αφιερώσει η Crystal Dynamics στην δημιουργία μιας καινοτόμου εμπειρίας με έναν χαρακτήρα που είναι αλήθεια ότι χρειαζόταν ανανέωση εδώ και πολύ καιρό. Το Tomb Raider φέρνει την Lara Croft στον 21ο αιώνα του gaming, αλλά μοιάζει να το κάνει με σεβασμό στην παράδοση του χαρακτήρα, αλλάζοντας πολλά στοιχεία, αλλά όχι την ουσία του.

Η νεαρή που βλέπουμε μπροστά μας είναι βρόμικη, τραυματισμένη και τρομαγμένη, αλλά στα μάτια της καίει η ίδια φωτιά που θα την οδηγήσει στην βετεράνο ηρωίδα, την οποία έχουμε ακολουθήσει σε τόσες και τόσες περιπέτειες.

Το Tomb Raider αναμένεται το 2012 για PC, Xbox 360 και PS3.

Μιχάλης Τέγος

{nomultithumb}

Μιχάλης Τέγος
Μιχάλης Τέγος
Άρθρα: 254

Υποβολή απάντησης