Dead Rising 3

To Ξύπνημα των Ζωντανών Νεκρών. Ναι! Ξανά! Υπάρχει πρόβλημα;

To Ξύπνημα των Ζωντανών Νεκρών. Ναι! Ξανά! Υπάρχει πρόβλημα;

Να και μία από τις πλέον υποτιμημένες σειρές της γενιάς που διανύουμε. Μίας σειράς που ξεκίνησε με το δύστροπο αλλά πλήρες αισθημάτων επιβράβευσης Dead Rising, και συνέχισε με το Dead Rising 2, που πλαισιώθηκε από τα γνωστά τερτίπια της Capcom που έχει αναγάγει σε τέχνη το να πουλάει DLC ως καινούργιους τίτλους.

Το ότι η σειρά είναι υποτιμημένη, έγκειται στο ότι επειδή ακριβώς προσφέρει 100% αυτό που θα έπρεπε να προσφέρει ένα παιχνίδι στον τομέα «διασκέδαση», πολλοί gamers δεν τη λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν. Γιατί όμως; Επειδή υπάρχει ένας κανόνας που λέει ότι τα παιχνίδια με zombies πρέπει να είναι σοβαρά ή σοβαροφανή; Και πού ακριβώς βοσκούσε αυτός ο κανόνας πριν το The Last of Us;

Όπως και να’ χει, η Capcom, με τη βοήθεια της Microsoft, συνεχίζει να στηρίζει το franchise προς τέρψη και ψυχική γαλήνη του γράφοντα. Το Dead Rising 3 και πάλι στηρίζεται στο ταλέντο της Blue Castle από τον Καναδά, που μετεξελίχθηκε σε Capcom Vancouner δίνοντας τα υπερπλήρη Dead Rising 2 και Dead Rising 2: Off the Record. Τώρα, βάζοντας τη φαντασία των μελών του στούντιο να δουλέψει σε πάρα πολλές στροφές, επιχειρεί να παραδώσει το πλουσιότερο και εντυπωσιακότερο Dead Rising, με τη βοήθεια φυσικά του Xbox One.

Είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε αρκετά με το demo που υπήρχε διαθέσιμο στην Gamescom, και παρά την οχλοβοή στο χώρο από το εν εξελίξει party της Microsoft, καταφέραμε και ανταλλάξαμε απόψεις και μάθαμε πράγματα από δύο νεαρούς εργαζόμενους στην Capcom Vancouver, που δούλεψαν (και συνεχίζουν να δουλεύουν) επάνω στο σχεδιασμό των zombies και των όπλων αντίστοιχα.

Και αφού μιλάμε για όπλα, στο Dead Rising 3 ο παίκτης θα έρθει αντιμέτωπος με πλημμύρα όπλων σε σχέση με τα παλιότερα Dead Rising. Αν τα ατέλειωτα όπλα από το περιβάλλον και οι 50-60 συνδυασμοί του Dead Rising 2 σας φάνηκαν πολλά, θα ζαλιστείτε από την ποικιλία και τις παραλλαγές των όπλων στο DR3. Έχει δοθεί μεγάλο βάρος από την ομάδα ανάπτυξης στο να μπορεί ο παίκτης να δημιουργεί μοναδικά όπλα, που θα προκύπτουν άμεσα από τα υλικά που χρησιμοποιεί.

Για να γίνει κατανοητό αυτό, θα μπορούσαμε να πάρουμε το παράδειγμα των Knife Gloves που προέκυπταν από το συνδυασμό κουζινομάχαιρων και γαντιών του box. Στο DR3, ο κάθε συνδυασμός γαντιών (πολλών ειδών) και μαχαιριών (πολλών ειδών) οδηγεί σε διαφορετικής μορφής, χρήσης, αποτελεσματικότητας Knife Gloves. Αυτή η δουλεία έχει γίνει με όλους τους συνδυασμούς των όπλων.

Η ομάδα έχει απλοποιήσει τη διαδικασία χρήσης των σχεδίων για τη δημιουργία του οπλοστασίου. Εφόσον ο παίκτης έχει τα απαραίτητα «υλικά», μπορεί σε οποιαδήποτε στιγμή και σε οποιοδήποτε σημείο να δημιουργήσει το όπλο που επιθυμεί, το οποίο αυτόματα αποθηκεύεται και στο safe house (ο αριθμός και η τοποθεσία των οποίων είναι ανοικτός και μάλλον θα είναι πολλά).

Τέρμα τα workbenches και η αναζήτηση σε συγκεκριμένα μέρη πρώτων υλών για όπλα που επιθυμεί κάποιος. Ομολογούμε ότι δεν είμαστε οπαδοί αυτής της απλοποίησης, και θεωρούμε ότι διευκολύνεται κατά πολύ η όλη κατάσταση. Είναι διαφορετικό να πρέπει ο παίκτης να καλύψει μια επικίνδυνη διαδρομή προκειμένου να βρει, π.χ., κοσμήματα για να φτιάξει το αγαπημένο του φωτόσπαθο (με έναν φακό) και είναι άλλο να γνωρίζει ότι τα πλέον αποτελεσματικά και αγαπημένα του όπλα βρίσκονται όποια ώρα και στιγμή το επιθυμεί σε ένα Safe House.

{PAGE_BREAK}

Στο Dead Rising 3 τα οχήματα (καθότι μιλάμε πλέον για μία πόλη και όχι ένα κλειστό χώρο ή μία περιορισμένη περιοχή ενός εμπορικού κέντρου) μπορούν να συμπεριφερθούν ως όπλα. Ο παίκτης μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κατά βούληση, και με τα σωστά υλικά (αφού και ο πρωταγωνιστής είναι μηχανικός αυτοκινήτων και την ξέρει καλά τη δουλειά) μπορεί να δημιουργήσει ολόκληρες πολεμικές μηχανές. Η ιδέα μας αρέσει πάρα πολύ και αν θεωρείτε ότι έτσι διευκολύνεται ο παίκτης στην εξολόθρευση των Zombies, τότε πρέπει να δείτε τους αριθμούς και τα μεγέθη για τα οποία μιλάμε.

Ο παίκτης, σε κεντρικές οδούς και πολυσύχναστες περιοχές της πόλης, έρχεται αντιμέτωπος με μία θάλασσα από zombies. Οι αριθμοί του Dead Rising που τόσο μας εντυπωσίασαν το 2006 φαντάζουν ισχνοί μπροστά στα μεγέθη του Dead Rising 3. Χιλιάδες λίτρα αίματος, και χιλιάδες κυβικά μελών και σπλάχνων περιμένουν τις αιματοβαμμένες βόλτες με μία μπουλντόζα-φρούριο, ένα Hummer με πενηντάρι στην οροφή ή με μία chopper εξοπλισμένη με λεπίδες σαν τα δρεπανηφόρα άρματα του Μακεδονικού Στρατού.

Ο χειρισμός του ήρωα έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο σε σχέση με το DR2, και οι μέρες που προκειμένου ο Frank West να πυροβολήσει στο πρώτο Dead Rising έπρεπε να είναι ακίνητος και να μανουβράρεται σαν εκσκαφέας, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Ο ήρωας στο DR3, πυροβολεί την ώρα που κινείται, εκτελεί fatalities, έχει κινήσεις απεγκλωβισμού και γενικώς μετακινείται στη γεμάτη zombies πόλη με ευλυγισία αιλουροειδούς. Βέβαια, αν τον γραπώσουν κάποιοι… περαστικοί, εκεί έχουμε να κάνουμε με μία τελείως διαφορετική ιστορία.

Από όσα καταφέραμε να καταλάβουμε κατά τη μετ’ εμποδίων επικοινωνία με τα παλικάρια από την Capcom Vancouver, η δομή του Dead Rising 3 δε θα διαφέρει σε πολλά πράγματα από των άλλων DR. Και πάλι θα υπάρχουν χαμένες ευκαιρίες, επιλογές που θα ακυρώνουν άλλες αποστολές, και επιζήσαντες που θα σώζονται εις βάρος άλλων που δεν… Και βεβαίως, μετά από χρόνια δοκιμών και πειραμάτων στα υπόγεια εργαστήρια της Capcom, η Save ρουτίνα δε θα είναι πια πονοκέφαλος για τον παίκτη.

Λόγω της μαζικότητας του παρεχόμενου περιβάλλοντος, η ομάδα ανάπτυξης έχει καταλλήλως διαμορφώσει και το Multiplayer, το οποίο αντιληφθήκαμε ότι θα έχει περισσότερα να προσφέρει από το προσβάσιμο μεν, πτωχό δε co-op παιχνίδι στο DR2. Εύκολα αυτό το γκροτέσκο θεματικό πάρκο που προσφέρει το παιχνίδι μπορεί να μεταμορφωθεί σε παιδική χαρά για ενηλίκους με… ιδιαίτερα γούστα.

Παλαβοί συνδυασμοί όπλων και οχημάτων, συνεργασία στη φαντασία (και φαντασία στη συνεργασία), ποτάμια από zombies, και το συνεργατικό λουτρό αίματος θα πνίξει τα πάντα. Αρκεί βέβαια οι παίκτες να μη βαριούνται σύντομα. Περιμένουμε να δούμε σε ποιες παραμέτρους του παιχνιδιού το multiplayer παιχνίδι θα έχει σημασία και ποιες θα επηρεάζει.

Συνολικά, το Dead Rising 3, και λόγω μίας προσωπικής ιδιαίτερης συμπάθειας, αποτελεί έναν από τους πλέον αναμενόμενους τίτλους της νέας γενιάς. Δε φαίνεται να κάνει κάτι διαφορετικό από τα προηγούμενα, πέρα από την κλίμακα και τις διευκολύνσεις που προσφέρει το νέο hardware. Αλλά αυτό συμβαίνει σχεδόν στο 99% των τίτλων νέας γενιάς που είδαμε και πού είναι παλιάς γενιάς αλλά δεν τους το έχουν πει ακόμα. Όμως, ακριβώς εκμεταλλευόμενο αυτές τις νέες δυνατότητες, το Dead Rising 3 μπορεί (τουλάχιστο φαίνεται ικανό) να δώσει αυτά τα παραπάνω που τα προηγούμενα δύο δε μπόρεσαν (κυρίως λόγω τεχνολογικών περιορισμών).

Σάββας Καζαντζίδης

{nomultithumb}

Σάββας Καζαντζίδης
Σάββας Καζαντζίδης

O Σάββας δεν παίζει videogames από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Δεν ξέρει πως είναι από κοντά ένα NES πόσο μάλλον ένα SNES. Παρόλα αυτά καταφέρνει και ανέχεται τον εαυτό του ως gamer και που και που, μεταξύ Heavy Metal και Χέβι Μέταλ, παίζει και κανένα παιχνίδι.

Άρθρα: 761

Υποβολή απάντησης