Evolve

Η ομάδα του GameOver δοκιμάζει το shooter της Turtle Rock.


Η ομάδα του GameOver δοκιμάζει το shooter της Turtle Rock.


Το 2007, το franchise Call of Duty 4 κατάφερε να στρέψει όλα τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του χάρη στην πετυχημένη πορεία που είχε το online κομμάτι του. Από εκείνη τη χρονιά και μετά, σχεδόν όλοι στη βιομηχανία του gaming αποφάσισαν να ακολουθήσουν το δρόμο που χάραξε η Activision με την πετυχημένη σειρά Call of Duty, που της επέφερε έσοδα πολλών εκατομμυρίων. Βέβαια, το αποτέλεσμα σίγουρα δεν θα λέγαμε ότι ήταν πάντα το επιθυμητό, με τις κυκλοφορίες που ασχολούνταν με το online shooting άλλοτε να ήταν μέτριες και άλλοτε κακές αντιγραφές του Call of Duty στο multiplayer κομμάτι τους, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να αφήνουν παγερά αδιάφορους τους gamers, ενώ παράλληλα, οι λέξεις “πρωτοτυπία” και “διαφοροποίηση” σβήστηκαν από το λεξιλόγιο των περισσότερων developers. Μέσα στο στείρο και παγερό κόσμο των online παιχνιδιών που κατάφεραν και δημιούργησαν οι εταιρείες, το Evolve φαντάζει ως μια όμορφη και ζωντανή οπτασία, που θα μπορούσε να πάρει μεγάλες διαστάσεις, αρκεί η Take-Two Interactive να μη ρίξει “άγκυρα” την ώρα που ο τίτλος της αρχίζει να ανεβάζει στροφές.

Πριν όμως ξετυλίξουμε τις απόψεις που σχηματίσαμε μετά την πολύωρη ενασχόληση μας με την Alpha έκδοση του παιχνιδιού, αξίζει να σημειωθεί πως το Evolve δεν το επιμελείται ένα οποιοδήποτε studio αλλά η Turtle Rock, που στο παρελθόν είχε αναλάβει τα Left 4 Dead και κάποιες εκδόσεις του Counter-Strike. Όλα αυτά έχουν ως επακόλουθο οι απαιτήσεις μας να είναι υψηλές από ένα studio που, αν μη τι άλλο, είναι μυημένο στο είδος.

Evolve-screenshot-01

Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε πως η Alpha έκδοση αφορούσε καθαρά το multiplayer μέρος του τίτλου, κάνοντας διαθέσιμους τρεις διαφορετικούς χάρτες, οκτώ κυνηγούς και δύο ξεχωριστά τέρατα. Μπορεί οι συνδυασμοί που προκύπτουν από όλα τα παραπάνω να είναι πάρα πολλοί, αλλά ο στόχος του παιχνιδιού πάντα παρέμενε ο ίδιος και δεν ήταν άλλος από κυνήγι ανάμεσα σε κυνηγό και θήραμα. Ο τίτλος εστιάζει αποκλειστικά στις μάχες μεταξύ των κυνηγών και των τεράτων, χωρίς όμως να γίνεται ξεκάθαρο ποιος από τους δύο τελικά παίζει το ρόλο του θηράματος. Κάθε ματς απαιτεί τέσσερις κυνηγούς και ένα τέρας, όλοι πραγματικοί παίκτες. Αυτή άλλωστε είναι και η δομή του Evolve: είναι ένα squad based shooter, όπου μια ομάδα παικτών-κυνηγών αντιμετωπίζει ένα Boss-τέρας-παίκτη.

Με το ξεκίνημα του παιχνιδιού, ο παίκτης που χειρίζεται το τέρας έχει στη διάθεσή του τρεις πόντους, που μπορεί να τους διαθέσει στις τέσσερις διαφορετικές ικανότητές του. Μόλις ο παίκτης αποφασίσει τη στρατηγική που θα ακολουθήσει και αξιοποιήσει με βάση αυτό τους αρχικούς του πόντους, του δίνεται το χρονικό προβάδισμα των περίπου 30 δευτερολέπτων ώστε να ξεκινήσει την επίτευξη του δικού του στόχου, που είναι η αναζήτηση τροφής μέσα στο ζωντανό, σκοτεινό και εχθρικό περιβάλλον του εκάστοτε χάρτη, χωρίς όμως να είναι ανιχνεύσιμος από τους κυνηγούς. Έτσι λοιπόν, ο Goliath ή το Kraken (τα δύο από τα τρία τέρατα που θα γίνουν διαθέσιμα στην τελική έκδοση του παιχνιδιού) ξεχύνονται μέσα στο χάρτη, τρέχοντας ή πετώντας (αναλόγως την περίσταση) ώστε να ξεκινήσουν το φαγοπότι που θα τους επιφέρει το απαραίτητο XP που απαιτείται για την εξέλιξή τους. Σκοπός του παίκτη είναι να φτάσει το Stage 3, που είναι και το τελικό στάδιο της εξέλιξης. Βέβαια, η εξέλιξη δεν είναι ένα απλό level-up, όπως μας έχουν συνηθίσει τα περισσότερα παιχνίδια, αλλά μια γενικώς χρονοβόρα διαδικασία, που αφήνει εκτεθειμένο για κάποιο χρονικό διάστημα το τέρας στους εχθρούς του.

Evolve-screenshot-03

Κάθε φορά που το τέρας εξελίσσεται, δίνονται στο παίκτη επιπλέον πόντοι για να αναβαθμίσει τις ικανότητές του, αλλά επίσης και το module του τροποποιείται ελάχιστα ώστε να φανεί πως δυνάμωσε. Το Evolve, σε αντίθεση με τους κυνηγούς, δίνει στο τέρας δύο διαφορετικούς τρόπους για να νικήσει το παιχνίδι. Πιο συγκεκριμένα, αν κατά τη διάρκεια που τρέφεστε για να εξελιχθείτε, δεν θελήσετε να ασχοληθείτε με τους κυνηγούς, και με επιτυχία τους αποφεύγετε συνεχώς, τότε με το που φτάσετε στο Stage 3, μέσω του χάρτη θα σας αποκαλυφθεί η τοποθεσία του power relay, το οποίο και πρέπει να καταστρέψετε. Είναι αυτονόητο πως αν οι κυνηγοί δεν μπορέσουν να αποτρέψουν το τέρας από το να φτάσει στο Stage 3, τότε το κυνήγι παύει να υφίσταται μέσα στο παιχνίδι και η τοποθεσία του power relay μετατρέπεται αυτομάτως σε πεδίο μάχης όπου η επιβίωση καθορίζει το νικητή.

Από τη μεριά των κυνηγών υπάρχουν δύο διαφορετικοί χαρακτήρες για κάθε μια από τις τέσσερις κλάσεις, με όλες τους να παίζουν καθοριστικό ρόλο μέσα στο παιχνίδι (στην τελική έκδοση θα υπάρχουν τρεις χαρακτήρες για κάθε κλάση). Ξεκινώντας με τον πιο σημαντικό ρόλο, ο Assault, αποτελεί την “ωμή” δύναμη της ομάδας. Αυτός είναι και ο λόγος που ολόκληρη η ομάδα “δουλεύει” ώστε να μείνει ασφαλής, προκαλώντας σταθερή αλλά σημαντική ζημιά στο τέρας. Μία επιπλέον δυνατότητα που έχει ο συγκεκριμένος παίκτης, είναι η τοποθέτηση παγίδων, που επίσης προκαλούν μεγάλη ζημιά σε οτιδήποτε τις ενεργοποιήσει. Από την άλλη πλευρά, ο Trapper -μέσω των gadget που έχει στη διάθεσή του- οφείλει να βρει και να παγιδεύσει το τέρας, ώστε να αποκλείσει τη διαφυγή του, καθυστερώντας το με αυτόν τον τρόπο από το να τραφεί. Επίσης, όπως σε κάθε ομάδα, έτσι και εδώ υπάρχει η κατηγορία Medic, που έχει ως βασικό στόχο την αποχή του από την μάχη ώστε να μπορεί να θεραπεύει την υπόλοιπη ομάδα.

Evolve-screenshot-04

Βέβαια, η συγκεκριμένη κατηγορία δεν υπολείπεται σε όπλα, με αποτέλεσμα, αν ο παίκτης είναι ριψοκίνδυνος, να μπορεί να βγει σε κατά μέτωπο επίθεση, τραβώντας το προσοχή του τέρατος επάνω του. Τέλος, λιγότερο σημαντικός είναι ο ρόλος του Support, καθώς μια ομάδα με “καλούς” παίκτες μπορεί να αντεπεξέλθει στην πρόκληση ενός μέτριου παίκτη που θα χειρίζεται το τέρας χωρίς τη χρήση αυτού του χαρακτήρα. Ο Support ουσιαστικά φροντίζει να ενισχύει τις ικανότητες των άλλων ρόλων, ιδιότητα που πρακτικά τον χαρακτηρίζει ως “το παιδί για τα θελήματα”. Σκοπός των τεσσάρων αυτών κλάσεων είναι φυσικά η εύρεση και η εξόντωση του τέρατος όσο πιο γρήγορα γίνεται. Όμως, ένα στοιχείο που κάνει το Evolve να διαφέρει από τους υπόλοιπους τίτλους της κατηγορίας μπορούμε να πούμε ότι είναι η οπτική γωνία με την οποία προσεγγίζουν οι δημιουργοί του το online κομμάτι.

Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια, το Evolve δεν επιβραβεύει το παίκτη με ξεκλείδωμα νέων όπλων αλλά με perks, που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο μέσα σε ένα ματς. Όπως ήδη αναφέραμε, κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του μοναδικό εξοπλισμό, στον όποιο δεν μπορούμε να επέμβουμε καθόλου. Αν επιθυμείτε να αλλάξετε σε κάποια κλάση τον εξοπλισμό, πρέπει πρώτα να παίξετε αρκετά με το συγκεκριμένο χαρακτήρα, ώστε να ολοκληρώσετε τα challenges και να ξεκλειδώσετε κάποιον άλλον χαρακτήρα. Κοινώς, το παιχνίδι δεν στοχεύει στο να τραβήξει παίκτες με “ορέξεις” που γέννησαν τα Call of Duty και Battlefield. Το Evolve έχει στόχο ο παίκτης να υιοθετήσει τη νοοτροπία της ομαδικότητας, εξασκώντας παράλληλα τις ικανότητές του ώστε να βελτιώνει τα αποτελέσματά του μέσα στην ομάδα. Αυτός είναι και ο λόγος που θα φανεί σε κάποιον δύσκολη η εκμάθηση της φιλοσοφίας του Evolve και των κλάσεων που περιλαμβάνει, καθώς επίσης και των δυνατοτήτων τους.

Evolve-screenshot-06

Ένα ακόμα πρώτο συμπέρασμα που βγαίνει από την Alpha έκδοση του Evolve που δοκιμάσαμε, είναι ότι και ο οπτικός τομέας του παιχνιδιού αποτελεί με τη σειρά του δίκοπο μαχαίρι, καθώς η έκδοση για PC μπορεί να αφήσει άφωνους ακόμα και τους πιο απαιτητικούς PC gamers με την υψηλή ποιότητα των γραφικών που προσφέρει. Ωστόσο, οι τεράστιες απαιτήσεις του τίτλου -ακόμα και στις low ρυθμίσεις- έχουν ήδη ξεκινήσει κύμα διαμαρτυρίας προς τους δημιουργούς της Turtle Rock Studios. Οι τρεις χάρτες που περιελάμβανε η Alpha του Evolve αποτελούνται από τρεις πλούσιες ζούγκλες γεμάτες ζωή, οι οποίες είναι εμπλουτισμένες με πολλά ανισόπεδα μέρη, που μπορούν να λειτουργήσουν υπέρ είτε του κυνηγού είτε του κυνηγημένου. Βέβαια, το μεγαλύτερο μειονέκτημα των χαρτών είναι πως όλοι τους έμοιαζαν σε τέτοιο βαθμό, που χρειάστηκαν αρκετά ματς για να καταλάβουμε ότι παίζουμε σε διαφορετικό χάρτη κάθε φορά.

Συνοψίζοντας, το Evolve, με όσα έχει δείξει μέχρι στιγμής, έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους τίτλους στο online gaming, αλλά το θέμα είναι αν θα μπορέσει η 2Κ να αντεπεξέλθει σε έναν τίτλο τέτοιου επιπέδου, αφού κατά τις δοκιμές μας οι servers του παιχνιδιού αντιμετώπιζαν σημαντικά προβλήματα, με πολλά “Connection lost” και δυσκολία στην εύρεση ματς, ειδικά όταν έμπαιναν στο lobby περισσότερα από δύο άτομα ταυτόχρονα. Κάποια μικρά bugs και το frame drop που συναντήσαμε ορισμένες φορές δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να χαρακτηριστούν προβλήματα ικανά να δημιουργήσουν αρνητική εικόνα για το παιχνίδι, ειδικά βέβαια όταν στην παρούσα φάση φέρει τον χαρακτηρισμό “Alpha”, αφήνοντας μας έτσι να αναμένουμε (από τις 10 Φεβρουαρίου και μετά) κάτι ανάλογο των υψηλών προσδοκιών που δημιουργήθηκαν κατά την ενασχόλησή μας με αυτό το δοκιμαστικό κομμάτι.

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε 20 λεπτά gameplay με συντάκτες του GameOver (Δημήτρη Δημητριάδη, Χρήστο Λιάπη, Βαγγέλη Δημητριάδη, Γιάννη Τσιτσέλη και Νίκο Πλωμαριτέλη) να παίζουν την PC Alpha έκδοση του Evolve.

Δημήτρης Δημητριάδης
Δημήτρης Δημητριάδης
Άρθρα: 229

Υποβολή απάντησης