
Marvel Cosmic Invasion | Review
Το Marvel beat ’em up των ονείρων μας;
Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα side scrolling beat’em ups, μια κατηγορία παιχνιδιών που μεσουρανούσε στη χρυσή εποχή των arcades. Όσοι από εμάς ζήσαμε την ύπαρξη αυτών των μαγαζιών, έχουμε θερμές αναμνήσεις από παιχνίδια όπως τα θρυλικά Double Dragon, το Final Fight, το Knights of the Round, το Cadillacs and Dinosaurs, το The Simpsons και το X-Men the Arcade Game. Συγκρατήστε αυτό το τελευταίο, καθώς οι Χ-Μen και η Marvel γενικότερα δεν είχαν εμφανιστεί ξανά σε παιχνίδι του είδους.
Τα beat’em ups κάποια στιγμή, υπακούοντας στη φυσική εξέλιξη της βιομηχανίας και ωθούμενα προφανώς από τους περιορισμούς τους, ειδικότερα από το επαναλαμβανόμενο gameplay τους, οδηγήθηκαν στην παρακμή. Τα τελευταία χρόνια όμως, ίσως λόγω μιας ρέτρο νοσταλγίας και ίσως μιας καλοδεχούμενης εμφάνισης νέας έμπνευσης και ιδεών από κάποιους developers, ζουν μια νέα άνθηση με την κυκλοφορία πολύ αξιόλογων τίτλων όπως το Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, το Streets of Rage 4, το Power Rangers: Rita’s Rewind και το πολύ πρόσφατο Absolum που μπόλιασε το είδος με roguelike στοιχεία.

Ειδικά τα Shredder’s Revenge και Streets of Rage 4 αποτέλεσαν μεγάλες εμπορικές και ποιοτικές επιτυχίες και ερχόμαστε πλέον στο τέλος του 2025, όπου η Tribute Games, developer του Shredder’s Revenge, κυκλοφορεί τον νέο της τίτλο ονόματι Marvel Cosmic Invasion.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι publisher του παιχνιδιού είναι η Dotemu, developer του Streets of Rage 4. Από πλευράς δημιουργών λοιπόν, έχουμε εξαρχής όλες τις προϋποθέσεις για κάτι πολύ αξιόλογο. Ισχύει όντως αυτό; Αυτό θα εξετάσουμε στο review μας. Όπως γίνεται φανερό από τον τίτλο, το setting ανήκει αυτή τη φορά στα comics της Marvel και στους χαρακτήρες της, κάτι πολύ ταιριαστό θα λέγαμε για το είδος αν δουλευτεί σωστά. Μάλιστα, όπως θα αναλύσουμε λίγο παρακάτω, η πηγή έμπνευσης των δημιουργών δεν είναι τόσο το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel αλλά τα ίδια τα comics.

H ιστορία του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά απλή και πιο πολύ δρα ως αφορμή για τη φρενήρη δράση που θα ακολουθήσει. Άλλωστε, το ίδιο συνέβαινε και στο Shredder’s Revenge. Στο Cosmic Invasion κύριος villain είναι ο Annihilus, ο οποίος θέλει απλά να κατακτήσει τα πάντα. Έτσι, ένας μεγάλος αριθμός ηρώων της Marvel ενώνεται με στόχο να τον σταματήσει… Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η επιλογή του Annihilus είναι πρωτότυπη και δίνει πόντους στο τελικό αποτέλεσμα, καθώς η ιστορία του δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά για κάτι πέρα από τα comics, είτε αυτό είναι παιχνίδι είτε ταινία ή σειρά.
Η επιλογή αυτή είναι το πρώτο αλλά όχι το μοναδικό δείγμα της αγάπης και του σεβασμού των δημιουργών στο πρωτογενές υλικό που έχουν στα χέρια τους. Βέβαια, η συγκεκριμένη ιστορία απ’όσο ξέρουμε αφορά σε μεγάλο βαθμό τους Fantastic Four, οι οποίοι δεν εμφανίζονται πουθενά. Ίσως τους δούμε σε κάποιο σχεδόν αναπόφευκτο DLC.

Αφήνουμε λοιπόν την ιστορία του παιχνιδιού και περνάμε στο gameplay, το οποίο φυσικά ακολουθεί τις βασικές νόρμες του είδους, αλλά με πολλά στοιχεία που το εμπλουτίζουν και το καθιστούν χορταστικό, όπως συνέβαινε δηλαδή και με το Shredder’s Revenge.
Το πρώτο το οποίο αξίζει να αναφερθεί είναι πως το βαθύ και απολαυστικό σύστημα μάχης του προκατόχου του υφίσταται και εδώ. Οι χαρακτήρες έχουν πλούσιο ρεπερτόριο κινήσεων, οι οποίες είναι μάλιστα και εντυπωσιακές οπτικά, ενώ ο ρυθμός της μάχης είναι και εδώ γρήγορος . Η μάχη γενικά είναι ρευστή και όσοι απόλαυσαν την αντίστοιχη του Shredder’s Revenge πιστεύουμε ότι το ίδιο θα νοιώσουν και εδώ. Δυστυχώς, το tutorial του παιχνιδιού δεν καλύπτει όλες τις βασικές κινήσεις και εδώ εντοπίζεται το πρώτο φάουλ. Προτείνουμε μόλις ξεκινήσει το κανονικό παιχνίδι να κάνετε pause και να διαβάσετε τόσο τις βασικές λειτουργίες όσο και τις κινήσεις του χαρακτήρα σας.

Αυτό είναι το κακό με την έλλειψη έντυπων manual σήμερα, καθώς βασιζόμαστε στα tutorials. Πού τα θυμηθήκαμε τα manuals τώρα… Μάλλον η ρετρολαγνεία του τίτλου μάς ξύπνησε αναμνήσεις άλλων εποχών. Ας συνεχίσουμε όμως την περιγραφή του παιχνιδιού.
Το έτερο βασικό χαρακτηριστικό του Marvel Cosmic Invasion είναι πως δεν ελέγχουμε έναν χαρακτήρα, αλλά δύο για κάθε παίκτη, οι οποίοι εναλλάσσονται με το πάτημα της σκανδάλης. Έχουμε λοιπόν ουσιαστικά δύο μπάρες ενέργειας στη διάθεσή μας για κάθε επίπεδο, αλλά όχι extra lives όπως είχαμε στο Shredder’s Revenge. Κάθε χαρακτήρας έχει τη βασική επίθεση, αλλά φυσικά και τις special κινήσεις του και μια ultimate attack που γίνεται διαθέσιμη όταν γεμίσει η μπάρα Focus. Μπορούμε επίσης στη μέση των combos να καλέσουμε τον δεύτερο χαρακτήρα μας για έξτρα hits, αλλά αυτό καταναλώνει λίγο Focus, ενώ αν και οι δύο έχουν γεμάτη μπάρα μπορούμε ακόμα και να συνδυάσουμε τα ultimate attacks τους.

Να αναφέρουμε επίσης ότι υπάρχουν χαρακτήρες που μπορούν να κάνουν block (και parry) και άλλοι που δεν έχουν block αλλά διαθέτουν στη θέση του dodge. Να θιμίσουμε ότι στο Shredder’s Revenge block δεν υπήρχε. Τέλος, κάποιοι χαρακτήρες μπορούν να πετάξουν με διπλό πάτημα του jump. Έτσι η δράση μεταφέρεται σε ένα δεύτερο επίπεδο πάνω από το έδαφος.
Αφού μιλάμε για τους playable characters, το ρόστερ του παιχνιδιού μας ικανοποίησε πλήρως, καταρχάς σε αριθμό. Οι διαθέσιμοι χαρακτήρες εκτοξεύονται στους 15 και οι επιλογές μας περιλαμβάνουν από πασίγνωστους ήρωες όπως ο Wolverine, o Captain America και ο Iron Man μέχρι πιο obscure αλλά πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές όπως ο Beta Ray Bill, o Cosmic Ghost RIder και η Phyla-Vell.
Είπαμε ήδη ότι οι χαρακτήρες δεν είναι κλώνοι και ο καθένας έχει τις δικές του κινήσεις, ταχύτητα, αντοχή και range των επιθέσεων. Άλλοι, όπως είπαμε, μπορούν να πετάξουν, άλλοι διαθέτουν block, άλλοι είναι καλύτεροι για κοντινή μάχη ενώ άλλοι αρέσκονται σε ranged επιθέσεις και ούτω καθεξής. Βλέπουμε λοιπόν ότι το ρόστερ έχει πράγματι εξαιρετική ποικιλία και όλοι οι χαρακτήρες είναι απολαυστικοί στη χρήση. Εννοείται ότι η επιλογή δύο εξ αυτών ανοίγει ακόμα περισσότερες στρατηγικές επιλογές όσον αφορά την ομάδα που θα επιλέξουμε.
Κάτι που μας ενόχλησε στο gameplay είναι η έλλειψη κάποιου είδους ειδοποίησης για το πότε γεμίζει η focus μπάρα, κάτι το οποίο είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς μόνο κοιτώντας την. Επίσης, η ποικιλία των εχθρών δεν θα λέγαμε ότι μας εντυπωσίασε. Τα bosses όμως είναι κι αυτά καλοσχεδιασμένα, με αρκετά καλή πρόκληση και σαφώς ενδιαφέροντα ως προς την επιλογή τους.

Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί είτε σε story mode είτε σε arcade. Στο story mode μπορούμε να αλλάξουμε την ομάδα μας σε κάθε επίπεδο και κερδίζουμε experience points, τα οποία δυναμώνουν τον εκάστοτε χαρακτήρα. Σε κάθε επίπεδο υπάρχουν δύο “canon” χαρακτήρες σύμφωνα με το setting, οι οποίοι μπορούν να ολοκληρώσουν και κάποια προαιρετικά objectives, αλλά μπορούμε φυσικά αν θέλουμε να επιλέξουμε άλλους για την ομάδα μας.
Τέλος, μπορούμε σε κάθε επίπεδο να ψάξουμε για ένα κρυμμένο collectible – κύβο ο οποίος αποτελεί και το νόμισμα για να ξεκλειδώσουμε πλήθος unlockables στο vault – από νέα skins μέχρι lore για τους χαρακτήρες και ακόμα και modes για το arcade τμήμα. Στο arcade τμήμα, η ομάδα μας είναι σταθερή και δεν υπάρχουν τα experience points που μας δυναμώνουν.

Όπως είναι φυσικό, το παιχνίδι περιλαμβάνει και multiplayer, online και local co-op ή και συνδυασμό τους. Μέχρι 4 παίκτες μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα και ο χαμός στη οθόνη δεν περιγράφεται. Επίσης, υποστηρίζεται και crossplay.
Όσον αφορά τα γραφικά, οι δημιουργοί επέλεξαν και εδώ τη χρήση της λεπτομερούς pixel art που είδαμε και στο Shredder’s Revenge. Τα χρώματα είναι πανέμορφα, οι χαρακτήρες και τα περιβάλλοντα καλοσχεδιασμένα και το animation εξαιρετικό. Γενικά τα γραφικά θυμίζουν πάρα πολύ τα παλιά αγαπημένα arcade παιχνίδια και ταυτόχρονα ταιριάζουν γάντι με τις comic καταβολές του τίτλου.
Ο ήχος είναι κι αυτός πάρα πολύ δουλεμένος. Η μουσική είναι καλογραμμένη και ξεχωρίζει το boss theme. Επίσης το παιχνίδι περιλαμβάνει speech και το εκπληκτικό είναι ότι οι δημιουργοί χρησιμοποίησαν σε κάποιες περιπτώσεις τους ίδιους ηθοποιούς από τις παλιές animation σειρές. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα με τον Wolverine και τη Storm, οι φωνές των οποίων είναι άμεσα αναγνωρίσιμες από το X-Men Animated του 1997, την παλιά κλασική εκπληκτική σειρά που στηνόμασταν να δούμε τα πρωινά του Σαββατοκύριακου στον ANT1. Πλέον υπάρχει στο Disney+, μαζί με το sequel της.
Επίσης, όταν αλλάζουμε χαρακτήρες, πάντα ο χαρακτήρας που φεύγει θα πει κάτι σε αυτόν που έρχεται και αυτό δεν είναι κάτι γενικό, αλλά θα ταιριάξει με το ποιος είναι. Σκεφτείτε τους πιθανούς συνδυασμούς του ρόστερ και θα αντιληφθείτε ότι μιλάμε για πάρα πολλές γραμμές διαλόγων οι οποίοι είναι μεν απλό εφέ, αλλά από την άλλη ενισχύουν την αίσθηση ότι χειριζόμαστε μια ομάδα. Πραγματικά εκπληκτική δουλειά.

Βαδίζοντας σιγά σιγά προς το τέλος, γίνεται πιστεύουμε αντιληπτό ότι το Marvel Cosmic Invasion αποτελεί ένα ακόμα σύγχρονο και ταυτόχρονα νοσταλγικό beat’em up που συνεχίζει την καλή δουλειά που είδαμε στο Shredder’s Revenge και σε πολλά σημεία το ξεπερνά. Τα στεγανά του είδους είναι αυτά που είναι, αλλά οι δημιουργοί κάνουν για άλλη μια φορά πολύ φιλότιμες προσπάθειες να δώσουν ένα χορταστικό και διασκεδαστικό αποτέλεσμα.
Συνδυάζοντας το gameplay με την ολοφάνερη αγάπη για το σύμπαν της Marvel και κάνοντας βήματα μπροστά, το Cosmic Invasion είναι ο ιδανικός τίτλος για τους φίλους τόσο των κόμικς του Οίκου των Ιδεών όσο και των παλιών arcade beat’em ups. Όσοι πιστοί λοιπόν ας προσέλθουν και θα απολαύσουν άλλο ένα δείγμα της καλοδεχούμενης αναβίωσης του αγαπημένου είδους των νεανικών χρόνων τους.
Το Marvel Cosmic Invasion κυκλοφορεί από την 1η Δεκεμβρίου 2025 για PS5, PS4, PC, Switch, Switch 2, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5 με review code που λάβαμε από τη Dotemu.
2 Σχόλια
Υποβολή απάντησης
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Εχει καποιος αποψη για το πως παιζει σε switch 1; Τρεχει ενδεχομενωνς οπως το ΤΜΝΤ;
Aπ’ότι βλέπω στο Switch 1 τρέχει επίσης στα 60fps αλλά στο 2 έχεις υψηλότερη ανάλυση και HDR.