Backwards Compatibility

Ένα ειδικό άρθρο για τον τρόπο που το Xbox 360 μπορεί να αναπαράγει τα παιχνίδια του Xbox

Ένα ειδικό άρθρο για τον τρόπο που το Xbox 360 μπορεί να αναπαράγει τα παιχνίδια του Xbox

Αλήθειες και μύθοι για την backwards συμβατότητα του Xbox 360

Xbox 360Όταν είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό το Xbox 360, η Microsoft είχε, με προσοχή, δηλώσει πως όσοι προτιμήσουν τη νέα της κονσόλα, θα μπορούν να απολαμβάνουν σε αυτήν τα «πιο επιτυχημένα» παιχνίδια του αρχικού Xbox. Αυτή η φράση κρύβει πολλά ερωτήματα σχετικά με την συμβατότητα του νέου μηχανήματος και την αρχιτεκτονική πίσω από την οποία είναι φτιαγμένο. Αν δεχτούμε τις λέξεις «backwards compatible» με την κυριολεκτική τους έννοια, δηλαδή -εν ολίγοις- δυνατότητα αναπαραγωγής όλων των παλιών παιχνιδιών βγάζοντας το νέο μηχάνημα από τη συσκευασία του, τότε το Xbox 360 ΔΕΝ είναι συμβατό με το αρχικό Xbox, όπως είναι για παράδειγμα τα Nintendo DS, GameBoy Advance και PlayStation 2 με τους αντίστοιχους προκατόχους τους. Λόγω της εντελώς νέας αρχιτεκτονικής του Xbox 360 και της χρήσης μιας νέας κάρτας γραφικών, τα παιχνίδια του Xbox δεν μπορούν να τρέξουν αυτομάτως στη νέα κονσόλα, αλλά μόνο μετά την εγκατάσταση ορισμένων emulators στο σκληρό δίσκο. Τέτοιους emulators η Microsoft έχει προεγκαταστήσει στην κονσόλα μόνο για τα παιχνίδια Halo και Halo 2, ενώ για τους υπόλοιπους τίτλους βρήκε μια άλλη λύση.

Παρά λοιπόν το δυσάρεστο αυτό δεδομένο, η Microsoft σκέφτηκε ορθά και προέβη στη διάθεση ενός ειδικού προγράμματος, το οποίο -για αρχή- καθιστά δυνατή την αναπαραγωγή 200 περίπου τίτλων του Xbox στο Xbox 360. Η διαδικασία που απαιτείται για να καταστεί το Xbox 360 ικανό να αναπαράγει αυτά τα παιχνίδια είναι απλούστατη και δεν απαιτεί περισσότερα των 10 λεπτών από το χρόνο του χρήστη, ενώ απαραίτητη είναι μια σύνδεση στο internet. Προσοχή! Δεν αναφερόμαστε σε σύνδεση DSL και εγγραφή στην υπηρεσία Xbox Live, αλλά σε μια απλή σύνδεση (ακόμη και PSTN) μέσω ενός υπολογιστή. Εμείς εκτελέσαμε αυτήν την διαδικασία και στη συνέχεια δοκιμάσαμε περισσότερους από 30 εκ των τίτλων που υπάρχουν στην αρχική λίστα συμβατότητας της Microsoft. Το πώς θα τα καταφέρετε και εσείς θα το αναλύσουμε ευθύς αμέσως.

Βήμα πρώτο

Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί ξεκινά από την επίσκεψη στη σελίδα www.xbox.com/games. Πριν συνεχίσουμε πρέπει να τονίσουμε πως πρέπει να ανοίξετε αυτή τη σελίδα χρησιμοποιώντας τον Internet Explorer και όχι άλλον browser (π.χ. Firefox) μιας και μόνο με αυτόν θα γίνει το κατάλληλο redirect στην ελληνική σελίδα της Microsoft. Σε άλλη περίπτωση, θα βρεθείτε στην αμερικανική έκδοση και αν κατεβάσετε τον emulator που βρίσκεται εκεί, θα βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΣτο μέσο και στο δεξί μέρος της σελίδας που προαναφέραμε, υπάρχει η επιλογή «Η συμβατότητα με τις παλαιότερες εκδόσεις», ένα link που μας μεταφέρει σε μια σελίδα όπου υπάρχει μια συνέντευξη του Todd Holmdahl. Για την ώρα, αυτή η συνέντευξη δεν μιας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, όμως όσοι επιθυμούν μπορούν να τη διαβάσουν μιας και αναφέρει αρκετές πληροφορίες για τη συμβατότητα των δύο συσκευών. Αυτό που μας ενδιαφέρει άμεσα, είναι η επιλογή «Πώς να λάβεις υποστήριξη παιχνιδιών του αρχικού Xbox στο Xbox 360». Πατώντας επάνω σε αυτήν την επιλογή, μεταφερόμαστε σε μια τρίτη σελίδα, όπου αναγράφονται οι τρεις διαθέσιμοι τρόποι αναβάθμισης του Xbox 360. O πρώτος είναι μέσω Xbox Live και είναι απλούστατος, αφού όσοι έχουν γραφτεί στην online υπηρεσία της Microsoft θα μπορούν να αναβαθμίσουν την κονσόλα τους σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Ο τρίτος είναι με τη σειρά του μάλλον αδιάφορος, αφού είναι παρόμοιος με το δεύτερο, με τη διαφορά πως το δισκάκι που εμείς θα φτιάξουμε σε λίγο, το στέλνει έτοιμο η Microsoft. Αλλά ποιος ο λόγος να περιμένουμε; Θέλουμε να παίξουμε τα παιχνίδια του Xbox εδώ και τώρα!

Βήμα δεύτερο

Το δεύτερο βήμα είναι επίσης απλούστατο και έχει να κάνει με το κατέβασμα του zip αρχείου default. H επιλογή κατεβάσματος αυτού του αρχείου βρίσκεται στο επάνω δεξί μέρος της οθόνης και ονομάζεται «Κατέβασε την ενημερωμένη έκδοση του Νοεμβρίου 2005 για την υποστήριξη παιχνιδιών του αρχικού Xbox».

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΠατήστε επάνω σε αυτήν την επιλογή και στη συνέχεια θα αρχίσει να κατεβαίνει ο φάκελος «default.zip» μεγέθους περίπου 2,5 ΜΒ, ο οποίος εμπεριέχει το πολυπόθητο αρχείο που θα κάνει το 360 συμβατό με το Xbox. Αφού κατεβάσετε το αρχείο, βγάλτε το από τον φάκελο zip, τοποθετήστε ένα CD-R, CD-RW ή DVD-R στον υπολογιστή σας και αντιγράψτε το. Εδώ πρέπει να δείξετε λίγη προσοχή, καθώς στο δισκάκι που θα «κάψετε» δεν πρέπει να υπάρχει κανένα άλλο αρχείο και επίσης, το αρχείο default.xex να μη βρίσκεται μέσα σε κάποιο φάκελο. Σε αυτή τη σελίδα, από όπου κατεβάσαμε το αρχείο default.xex, υπάρχουν περισσότερες, λεπτομερείς και απολύτως απλές οδηγίες που θα βοηθήσουν τους αρχάριους. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι στη αναβάθμιση που κάναμε εμείς, το Xbox 360 δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει το CD-R στο οποίο γράψαμε το αρχείο, ενώ λειτούργησε άψογα με CD-RW και DVD-R. Συνεπώς σας συνιστούμε, για να αποφύγετε τυχόν ταλαιπωρία, να χρησιμοποιήσετε ένα από αυτά τα δύο formats.

Βήμα τρίτο

Αφού πάρουμε το «φρέσκο» δισκάκι που μόλις γράψαμε στον υπολογιστή μας δεν έχουμε παρά να το τοποθετήσουμε στο Xbox 360. Μην ανησυχείτε, όλα θα λειτουργήσουν άψογα. Βάλτε το CD-RW ή το DVD-R στην κονσόλα και αυτομάτως αυτή θα το διαβάσει και θα εμφανίσει την ερώτηση αν θέλουμε να ενημερώσουμε το σύστημα. Επιλέξτε «Yes» και περιμένετε λίγα δευτερόλεπτα. Μόλις τελειώσει η αναβάθμιση, το Xbox 360 θα επανεκκίνησει μόνο του και θα είναι πλέον έτοιμο να αναγνωρίσει 200 περίπου παιχνίδια του αρχικού Xbox. Για αρχή, η Microsoft έχει δηλώσει πως υποστηρίζονται 200 περίπου τίτλοι, αλλά μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, περιμένουμε νέα αρχεία που θα υποστηρίζουν περισσότερα.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών μας

Half-Life 2Όπως προαναφέραμε, το GameOver δοκίμασε περίπου 30 από τους τίτλους που αναγράφονται στην επίσημη λίστα συμβατότητας της Microsoft και διαπίστωσε πως όλα ανεξαιρέτως από αυτά τρέχουν. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε για τα υπόλοιπα 170 της λίστας, όμως το δείγμα μας ήταν αρκετά μεγάλο και δεν έχουμε λόγο να πιστεύουμε πως η κατάσταση με τα υπόλοιπα θα είναι διαφορετική. Το πρόβλημα όμως που εντοπίσαμε σε ορισμένα παιχνίδια είναι εντελώς διαφορετικής φύσης. Είναι άλλο να καταστήσεις ένα παιχνίδι απλά συμβατό με μια κονσόλα -κάνοντας χρήση emulators- και άλλο το να το κάνεις να τρέχει σωστά. Αν και στη δοκιμή μας με παιχνίδια όπως τα Halo, Halo 2, Crash Nitro Kart, Fable, Forza Motorsport, Jade Empire και Need for Speed Underground 2 διαπιστώσαμε πως όλα λειτουργούσαν άψογα, στα αντίστοιχα Half-Life 2, Ninja Gaiden και Star Wars: Knights of the Old Republic, εντοπίσαμε σημαντική πτώση του frame rate, το οποίο στην περίπτωση του Half-Life 2 -και κυρίως στους ανοιχτούς με μεγάλο «βάρος» χώρους- έπεφτε σε μονοψήφιο αριθμό!

Επίσης, η απουσία υποστήριξης τίτλων όπως οι Project Gotham Racing, Project Gotham Racing 2, Rallisport Challenge 1 & 2, Soul Calibur 2 και άλλων, θεωρείται από το GameOver ως απαράδεκτη. Τουλάχιστον, οι βάσεις έχουν ήδη μπει και σύντομα αναμένουμε νέα προγράμματα αναβάθμισης που θα μεγαλώσουν τη λίστα συμβατότητας. Βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε και ένα σημαντικό πλεονέκτημα των τίτλων Xbox που τρέχουν στο Xbox 360. Όπως γνωρίζουμε η PAL έκδοση του Xbox ήταν κλειδωμένη και δεν μπορούσε να αποδώσει εικόνα σε προοδευτική σάρωση, παρά μόνο μετά από ορισμένες «ειδικές» επεμβάσεις. Αντιθέτως, το Xbox 360 υποστηρίζει αυτή τη λειτουργία, συνεπώς όσοι είναι κάτοχοι HDTV, θα δουν τα περισσότερα από τα παλιά τους παιχνίδια σε εντελώς νέα μορφή (progressive scan στα 480p και στην περίπτωση των Halo και Halo 2 στα 720p). Αν λοιπόν πληροίτε όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις μην χάνετε χρόνο, ακολουθήστε τη διαδικασία του άρθρου μας και καλή διασκέδαση!

Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στην επίσημη σελίδα της αναβάθμισης.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο default.xex.

Πατήστε εδώ για να δείτε την πλήρη λίστα των τίτλων του Xbox που υποστηρίζονται από το Xbox 360.

Γιώργος Καλλιφας
[email protected]

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης