Forbidden Siren 2

Η σειρά Survival Horror της Sony επιστρέφει και αυτή τη φορά υπόσχεται να μας ανατριχιάσει ακόμη περισσότερο

Η σειρά Survival Horror της Sony επιστρέφει και αυτή τη φορά υπόσχεται να μας ανατριχιάσει ακόμη περισσότερο

Fear of the Dark…

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΜετά την τεράστια επιτυχία και την ευρεία αποδοχή από το κοινό που σημείωσε η κατηγορία Survival Horror, ήταν αναπόφευκτο ότι πολλές εταιρείες θα επιχειρούσαν να «μπουν στα χωράφια» των Capcom και Konami, δύο εταιρειών, οι οποίες εδώ και χρόνια θεωρούνται οι «βασίλισσες» της κατηγορίας λόγω των σειρών Resident Evil και Silent Hill αντίστοιχα. Η Sony έκανε τo πρώτο της βήμα στα σκοτεινά μονοπάτια της σχολής το 2004 και μέσα από το παιχνίδι Forbidden Siren. Επρόκειτο για μια αξιόλογη προσπάθεια, δομημένη επάνω στις -κλασικές πλέον- ιαπωνικές ταινίες τρόμου (βλέπε The Ring), η οποία είχε μεν σημαντικά προβλήματα σε ό,τι είχε να κάνει με το gameplay, αλλά που παρόλα αυτά κατάφερνε να προσφέρει μια από τις σημαντικότερες εμπειρίες τρόμου στην ιστορία των videogames. Η πρώτη ύλη υπήρχε και ήταν αναμενόμενο ότι η Sony δεν θα καθόταν με σταυρωμένα χέρια, αλλά πως θα προσπαθούσε να βελτιώσει τη σειρά, δημιουργώντας ένα νέο ακόμη πιο τρομακτικό και βελτιωμένο επεισόδιο.

Στο πρώτο Forbidden Siren, ο παίκτης βρέθηκε εγκλωβισμένος σε ένα χωριό, του οποίου οι κάτοικοι μεταμορφώθηκαν σε τέρατα όταν μια νύχτα ο ήχος μιας σειρήνας γέμισε την ατμόσφαιρα με τον ανίερο ήχο της. Χρησιμοποιώντας σωρεία διαφορετικών χαρακτήρων, έπρεπε να βρούμε το δρόμο μας μέσα από σκοτεινά μονοπάτια και χωριά γεμάτα ανείπωτους τρόμους, ούτως ώστε να γλιτώσουμε από το κακό που κατοικούσε στο χωριό. Το πρώτο παιχνίδι της Sony πέτυχε το στόχο του, όχι μόνο λόγω της τρομακτικής του ατμόσφαιρας, αλλά και εξ αιτίας ενός πρωτότυπου συστήματος ονόματι «sight jacking».

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΧρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα, οι παίκτες μπορούσαν να συντονιστούν με το μυαλό οποιουδήποτε χαρακτήρα (φιλικού ή όχι) βρισκόταν σε μια συγκεκριμένη ακτίνα και έτσι είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα τεκταινόμενα από εντελώς διαφορετική σκοπιά, ελέγχοντας το χώρο και καταστρώνοντας ανάλογα τη στρατηγική τους. Ορισμένα προβλήματα στο gameplay και ένας αρκετά υψηλός βαθμός δυσκολίας, απέτρεψαν το παιχνίδι από το να χαρακτηριστεί ως «μεγάλη εμπορική επιτυχία», ωστόσο, το Forbidden Siren σήμερα έχει πάρει διαστάσεις cult φαινομένου και θεωρείται ως ένα από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα της κατηγορίας. Όπως διαπιστώσαμε από τη δοκιμή μας με μια έκδοση του Forbidden Siren 2, που βρίσκεται σε ποσοστό ολοκλήρωσης 70%, επάνω στην ίδια φιλοσοφία είναι δομημένο και το δεύτερο μέρος της σειράς. Αυτή τη φορά, το παιχνίδι έχει ως πρωταγωνιστές 17 χαρακτήρες, των οποίων οι ιστορίες είναι ιδιοφυώς συνδεδεμένες μέσα από ένα εξαιρετικό σύστημα παράλληλης εξέλιξης.

Όλα ξεκινούν σε ένα σπίτι και όταν ο πατέρας συζητά με το μικρό του γιο λίγο πριν αυτός κοιμηθεί. Το μικρό αγόρι βλέπει έναν εφιάλτη, ξυπνά και βρίσκει τον πατέρα του νεκρό μέσα σε μια λίμνη αίματος. Στη συνέχεια, η δράση μεταφέρεται στη θάλασσα και σε ένα σκάφος που ταξιδεύει προς το νησί Yamijima. Το σκάφος πέφτει θύμα μιας πολύ παράξενης τρικυμίας, καταστρέφεται και οι ναυαγοί ξεβράζονται στις ακτές του νησιού. Εκεί μαθαίνουμε, ότι όλοι οι κάτοικοι του νησιού Yamijima εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας πριν από 29 χρόνια και από τη στιγμή που συνέβη μια γενική διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος. Τώρα, τα μόνα πλάσματα που οι επιζώντες βρίσκουν στο νησί είναι οι Yamibito και οι Shibito.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΑπέναντι σε αυτές τις δύο κατηγορίες εχθρών, οι παίκτες θα κληθούν να αναπτύξουν διαφορετικό είδος αντιμετώπισης, καθώς οι πρώτοι είναι ευαίσθητοι στο φως και χρησιμοποιώντας το μπορούμε να τους τρέψουμε σε φυγή, ενώ οι δεύτεροι είναι ανθεκτικοί, έλκονται από το φως και μόνο σπάζοντας τις λάμπες των δρόμων ή σβήνοντας το φακό που έχουμε στην κατοχή μας μπορούμε να τους ξεφύγουμε. Από την πρώτη αυτή δοκιμή μας με το Forbidden Siren 2 διαπιστώσαμε δύο ειδοποιά στοιχεία. Το πρώτο είναι φυσικά ο τρόμος και οι ανατριχίλες που μπορεί το παιχνίδι τη Sony να προκαλέσει στον παίκτη. Χρησιμοποιώντας μια αισθητική που συνδυάζει τη φιλοσοφία των παιχνιδιών Project Zero με αυτή των ιαπωνικών κινηματογραφικών παραγωγών τρόμου, το Siren 2 είναι ένας τίτλος που καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία να ξυπνήσει μέσα στο μυαλό του παίκτη το αρχέγονο αίσθημα του φόβου.

Χρησιμοποιώντας το γνωστό -σχεδόν φωτορεαλιστικό- ύφος στο σχεδιασμό των χαρακτήρων που εμφανίζονται στην ιστορία, σε συνδυασμό με ένα βαρύ ambient soundtrack και ορισμένα εφιαλτικά videos, είναι σίγουρο πως μόνο παίκτες με πολύ γερά νεύρα δεν θα ανατριχιάσουν παίζοντας αυτό το παιχνίδι. Το δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο που εντοπίσαμε, έχει να κάνει με το gameplay και είναι αυτό των επιλογών. Αν και κάτι παρόμοιο ήταν χαρακτηριστικό ιδίωμα και του πρώτου μέρους, στο Siren 2 η μηχανική της «επιλογής» έχει πλέον αναχθεί σε ανώτερα επίπεδα. Επιλογές δεν γίνονται μόνο κατά τη διάρκεια μιας αποστολής, οι οποίες έχουν να κάνουν με τον τρόπο που θα προσεγγίσει ο κάθε ένας τον αντικειμενικό σκοπό -δηλαδή το αν θα επιλέξει να κρυφτεί στις σκιές, ελπίζοντας ότι κανείς ή τίποτα δεν θα τον αντιληφθεί ή το ποιο από τα 30 και πλέον αντικείμενα που διατίθενται θα χρησιμοποιήσει ως όπλο- αλλά και πριν την έναρξη αυτών.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΌπως προαναφέραμε, σε αυτό το παιχνίδι πρωταγωνιστούν 17 άτομα. Οι ιστορίες αυτών των 17 ατόμων μεταφράζονται σε ορθογώνια παραλληλόγραμμα που βρίσκονται στην κορυφή ενός ειδικού πίνακα, ο οποίος εμφανίζεται μετά το πέρας κάθε αποστολής. Κάτω από κάθε παραλληλόγραμμο υπάρχει ένας αριθμός αποστολών, οι οποίες σε πρώτη φάση είναι κωδικοποιημένες με χρώματα και σε δεύτερη συνδέονται άρρηκτα -μέσα από διαγραμμίσεις- με τις ιστορίες και τις αποστολές των υπολοίπων χαρακτήρων. Από την αρχή κιόλας της ιστορίας, δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ιστοριών, ενώ μόλις επέλθει η ολοκλήρωσή τους, μια γραμμή τις συνδέει με κάποιες από τις υπόλοιπες. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, αφού η μια αποστολή μπορεί να εξελίσσεται μόλις 1 ώρα πριν το τέλος της ιστορίας (όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται σε ένα ειδικό ρολόι που μετρά αντίστροφα) ή ακόμα και πριν καν οι βασικοί πρωταγωνιστές ξεβραστούν στις ακτές του νησιού Yamijima.

Μια ακόμη χαρακτηριστική ιδιαιτερότητα της σειράς είναι και το περιβόητο sight jacking που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου. Αυτή τη φορά, η Sony αναβάθμισε αυτό το πρωτότυπο σύστημα παρέμβασης του εκάστοτε πρωταγωνιστή που ελέγχουμε με τους χαρακτήρες που βρίσκονται στον περίγυρό του, επιτρέποντας πλέον το sight jacking σε ζώα, σε περισσότερους εχθρούς, αλλά και σε μεγαλύτερη ακτίνα. Ατυχώς, η preview έκδοση του Forbidden Siren 2 που δοκιμάσαμε δεν μας άφησε μόνο θετικές εντυπώσεις, καθώς εντοπίσαμε ένα σημαντικό πρόβλημα, το οποίο κατά την εκτίμησή μας έπρεπε να είχε ήδη λυθεί μετά τα παράπονα που είχε εκφράσει μεγάλη μερίδα του κοινού αφού δοκίμασε το πρώτο παιχνίδι.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΑυτό το πρόβλημα έχει να κάνει με την κάμερα που χρησιμοποιεί το παιχνίδι, αλλά και με την εν γένει 3D μηχανή του. Για μια ακόμη φορά, δεν υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου της κάμερας στον οριζόντιο άξονα (ο δεξιός αναλογικός μοχλός ελέγχει το φακό του ήρωα-ακριβώς όπως στα παιχνίδια Project Zero), κάτι που αρχικά δεν ακούγεται ως κάτι το μεμπτό, αλλά που έπειτα από λίγα λεπτά αρχίζει να δημιουργεί έντονα προβλήματα, τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με την αδυναμία του παίκτη να ελέγξει ικανοποιητικά το χώρο, όταν καλείται να εξερευνήσει και να ανακαλύψει ένα μυστικό που θα τον βοηθήσει να προχωρήσει παραπέρα στην ιστορία. Επίσης, η προσθήκη χρήσης όπλων σε πρώτο πρόσωπο (όταν ελέγχουμε έναν από τους πρωταγωνιστές που είναι στρατιώτης) δεν είναι ικανοποιητική και παραπέμπει σε μοντέλο χειρισμού της προηγούμενης πενταετίας.

Βέβαια, ο κώδικας που έφτασε στα γραφεία μας έτσι και αλλιώς χρίζει σημαντικών βελτιώσεων, καθώς οι διάλογοι ήταν πρόχειρα ηχογραφημένοι, η μουσική (εκτός από το βαρύ ambient θέμα) απουσίαζε σχεδόν ολοκληρωτικά και τα προβλήματα με τον χειρισμό ήταν αρκετά. Εκτιμούμε λοιπόν ότι η SCEI δεν θα προχωρήσει στην κυκλοφορία του τίτλου της πριν λυθούν –έστω και σε κάποιο βαθμό- ορισμένα από αυτά τα προβλήματα. Περισσότερα θα έχουμε στα τέλη Ιουνίου, οπότε και ο τίτλος της Sony αναμένεται να βρίσκεται στις προθήκες των καταστημάτων.

Κυκλοφορία Ιούνιος 2006

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης