Let the Revolution Begin!

Έφτασε η στιγμή να διαπιστώσουμε αν η Nintendo είναι σε θέση να προσφέρει την επανάστασή της

Έφτασε η στιγμή να διαπιστώσουμε αν η Nintendo είναι σε θέση να προσφέρει την επανάστασή της

Έφτασε η στιγμή να διαπιστώσουμε αν η Nintendo είναι σε θέση να προσφέρει την επανάστασή της

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόνας540 ημέρες. Τόσες περίπου έχουμε διανύσει από τη στιγμή που, στα πλαίσια της έκθεσης Ε3 2005, η Nintendo έκανε γνωστή στο κοινό την πρόθεσή της να αλλάξει ρότα, να αφήσει πίσω της τα φαντάσματα του παρελθόντος και να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. 540 ημέρες γεμάτες εικασίες από ειδικό Τύπο και κοινό, μυστικοπάθεια, αδημονία και προσδοκίες που ανάχθηκαν σε επίπεδα πέραν της λογικής. Το καλύτερα κρυμμένο μυστικό στην ιστορία του gaming έκανε τη φαντασία του κοινού να οργιάσει, τους ανταγωνιστές της Nintendo να ανησυχήσουν και τον Τύπο να μην ξέρει τι να υποθέσει για τη νέα κονσόλα της «τροφού» των videogames. «Επανάσταση», αυτή είναι η λέξη –και η αρχική κωδική ονομασία του Wii- που χρησιμοποιήθηκε από την εταιρεία του Kyoto για το νέο της προϊόν, μια επανάσταση που, αν κοιτάξουμε ανάμεσα στις λέξεις, δεν έχει να κάνει απλά και μόνο με τον τρόπο, τις ιδέες και την τεχνολογία χειρισμού που χρησιμοποιούνται στο Wii.

Όχι, η επανάσταση δεν βρίσκεται απλά και μόνο σε μια τεχνολογία ανίχνευσης κίνησης και σε ένα ιδιόμορφο χειριστήριο. Η «επανάσταση» της Nintendo –τουλάχιστον όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς- έχει να κάνει με τη διάθεση της ιστορικής εταιρείας να απομακρυνθεί από το ατέρμονο παιχνίδι των υψηλών specs, να ξεφύγει από τον χαρακτηρισμό της «kiddy» εταιρείας και να κάνει γνωστή τη χαρά και την απόλαυση που προσφέρει το gaming στις μάζες. Η Nintendo θέλει κοντά της τους hardcore gamers που την ακολουθούν εδώ και δεκαετίες, αλλά την ίδια στιγμή θέλει να διευρύνει το κοινό της, να αλλάξει το portfolio της, να κάνει ανθρώπους, που όταν ακούν τη λέξη «videogames» και σκέφτονται ότι πρόκειται για μια νέα κβαντική ανακάλυψη, να έρθουν σε ένα χώρο, του οποίου τα όρια θα οριστούν από την ίδια, σε ένα χώρο που θα δημιουργήσει αυτή για αυτήν και δεν θα περιορίζεται στα στενά πλαίσια αυτού που σήμερα ονομάζουμε ως «gaming κοινό».

Η επανάσταση της Nintendo είναι εσωτερική και όχι τεχνολογική, είναι ο επαναπροσδιορισμός της ως εταιρεία και η αναζήτησή της για μια νέα θέση στην αγορά. Αυτή κατά την άποψη του GameOver είναι μια σταθερά. Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι η «επανάσταση» δεν ξεκίνησε με το Wii, αλλά δύο χρόνια πριν με την κυκλοφορία του DS. Θα μπορούσε να πει κανείς –χωρίς σε καμία περίπτωση να μειώνεται η αξία του εξαιρετικού αυτού φορητού συστήματος- ότι το DS ήταν ένα πείραμα, μια δοκιμή για το αν το κοινό είναι έτοιμο, ένα πρώτο βήμα προς την επανάσταση που επιχειρεί να κορυφώσει η Nintendo με την κυκλοφορία του Wii. Και αν αναλογιστούμε την επιτυχία που σημείωσε το DS, τότε όλοι οι οιωνοί είναι θετικοί για την πορεία του νέου οικιακού συστήματος. Αρκετά όμως με τις απόψεις μας σχετικά με το τι είχε στο νου της η Nintendo όταν αποφάσισε να κάνει την επανάστασή της.

Πλέον, το σύστημα βρίσκεται στις προθήκες των καταστημάτων και την τελική ετυμηγορία για το αν το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό που υποσχέθηκε ή όχι η Nintendo δεν είναι σε θέση να τη δώσει κανένας άλλος πλην του ίδιου του αγοραστικού κοινού. Αυτό που πρέπει εμείς να προσθέσουμε πριν προχωρήσουμε στην παρουσίαση του προϊόντος αυτού καθ’ αυτού, είναι το γεγονός πως, εκτός από τα προαναφερθέντα, η Nintendo κατάφερε να υλοποιήσει μια άλλη, μικρότερη μεν, εξίσου σημαντική δε, επανάσταση. Ο λόγος γίνεται για την ωρίμανση της εταιρείας στον τομέα του marketing. Για πρώτη φορά στην ιστορία των videogames ένα προϊόν κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού –gaming και μη- χωρίς αυτό να γνωρίζει απολύτως τίποτα για τα specs του, την υπολογιστική του ισχύ, τα bits, την κάρτα γραφικών του, τον αριθμό των πολυγώνων που μπορεί να εμφανίζει ταυτόχρονα στην οθόνη και γενικότερα όλων εκείνων των στοιχείων που χαρακτηρίζουν τα συστήματα videogames την τελευταία δεκαετία.

Πολύ απλά, η Nintendo –μετά την κακή πορεία του GameCube- αντιλήφθηκε ότι σε αυτό το γήπεδο δεν μπορεί να παίξει επί ίσοις όροις με τις Microsoft και Sony και ακολούθησε ένα δρόμο διαφορετικό, ένα δρόμο που αποφεύγει με πονηριά την άμεση αντιπαράθεση με τα «τερατώδη» Xbox 360 και PlayStation 3 και προβάλει τη διαφορετικότητα του Wii και τον τρόπο που αυτό προσφέρει ένα διαφορετικού είδους entertainment στον χρήστη έναντι του πολύκροτου «High Definition» και των εντυπωσιακών γραφικών. Το αν αυτές οι επιλογές της Nintendo, οι οποίες αφήνουν έξω από το High Definition «παιχνίδι» το Wii, θα δημιουργήσουν εκπυρσοκρότηση και θα βλάψουν τη μακροπρόθεσμη πορεία του συστήματος στην αγορά και στα μάτια του κοινού, τη δεδομένη στιγμή δεν μπορεί κανείς να το προβλέψει. Όπως πολλάκις έχει αποδειχθεί, η αγορά των videogames είναι απρόβλεπτη, οι τάσεις αλλάζουν γοργά και η πίστη του κοινού (αλλά και των third party εκδοτών…) σε ένα brand αλλάζει εύκολα. Ο χρόνος θα δείξει…
{PAGE_BREAK}
Lifestyle και Nintendo; Ναι!

Ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα γράφαμε τον παραπάνω τίτλο. Για την ακρίβεια, δεν το πιστεύαμε μέχρι την άφιξη του DS Lite στις προθήκες των καταστημάτων. Έχοντας πλέον αναθεωρήσει τις σχεδιαστικές τις επιλογές, η Nintendo προσφέρει το πρώτο της οικιακό σύστημα, το οποίο, ναι, είναι πανέμορφο και εντελώς έξω από την παραδοσιακή «gaming» φιλοσοφία. Εξίσου μεγάλη εντύπωση με το lifestyle/ «ipod»/ minimal σχεδιασμό, κάνει και το μικρό μέγεθος του Wii, ένα μέγεθος που όντως δεν ξεπερνά σε όγκο το μέγεθος τριών θηκών DVD. Το Wii δείχνει να επιβεβαιώνει -και συγχρόνως να επιβραβεύει- τη σχεδιαστική στρατηγική της Nintendo που ξεκίνησε με το DS Lite και συνεχίζεται με το οικιακό της σύστημα. Όσον αφορά στο κέλυφος του Wii, εκεί παρατηρούμε μια απολύτως συμμετρική κατάσταση και ορισμένες επιλογές που το καθιστούν ως ένα από τα ομορφότερα συστήματα που κυκλοφόρησαν μέχρι σήμερα. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η ειδική υποδοχή των δίσκων (Wii και GameCube), η οποία φωτίζεται με ένα εντυπωσιακό γαλάζιο neon φως. Αυτό το φως ενεργοποιείται μόνο για λίγα δευτερόλεπτα κατά την έναρξη του συστήματος, αλλά και όταν λαμβάνουμε ένα μήνυμα από κάποιο φίλο μας, θεωρώντας πάντα ως δεδομένο ότι έχουμε θέσει σε εφαρμογή τη λειτουργία WiiConnect24 (περισσότερα για αυτήν σε λίγο).

Στο εμπρόσθιο τμήμα της κονσόλας υπάρχουν ακόμα τα κουμπιά ενεργοποίησης, επαναφοράς (reset) και εξόδου των δίσκων από το σύστημα, ενώ κρυμμένα πίσω από ένα διακριτικό καπάκι βρίσκονται: η υποδοχή των καρτών SD και το κουμπί συγχρονισμού της κονσόλας με τα Wii Remotes. Στο επάνω μέρος της κονσόλας υπάρχουν δύο ακόμα καπάκια, τα οποία όταν ανοιχθούν αποκαλύπτουν δύο υποδοχές καρτών μνήμης GameCube, καθώς επίσης και τις υποδοχές για τέσσερα χειριστήρια της προηγούμενης κονσόλας της Nintendo. Τέλος, στο οπίσθιο τμήμα του Wii υπάρχουν οι κλασικές υποδοχές ρεύματος και καλωδίου εικόνας, αλλά και της μπάρας ανίχνευσης κίνησης, καθώς επίσης και δύο θύρες USB, οι οποίες όμως –όπως διαπιστώσαμε μετά από δοκιμή- δεν υποστηρίζουν συσκευές όπως Mp3 players, πληκτρολόγια κ.λπ.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόνας Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Wii μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε θέση δίπλα στον τηλεοπτικό δέκτη, ωστόσο, χρησιμοποιώντας την ειδική βάση που περιλαμβάνεται στη συσκευασία, η οποία τοποθετεί σε κάθετη θέση και δίνει μια κλίση στο σύστημα, το καθιστά σαφώς πιο θελκτικό στο μάτι. Εκτός από την κονσόλα αυτή καθ’ αυτή, το πακέτο αγοράς περιλαμβάνει και τα περιβόητα χειριστήρια, τα επαναστατικά περιφερειακά για τα οποία έχουν γραφτεί εκατοντάδες άρθρα και αναλύσεις. Το βασικό χειριστήριο της κονσόλας και ο κυρίως δίαυλος επικοινωνίας με το σύστημα είναι φυσικά το Wii Remote. Αυτό το…τηλεχειριστήριο, μπορεί αρχικά να φαντάζει ως «gimmick» όμως η Nintendo κατόρθωσε να το καταστήσει ως αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας που προσφέρει το σύστημα. Έχοντας εξαιρετική απόκριση στις κινήσεις και στις εντολές του παίκτη, μια λειτουργία δόνησης, που ενεργοποιείται κάθε φορά που ο κέρσορας βρίσκεται επάνω σε μια επιλογή των μενού ούτως ώστε να βοηθά στην πλοήγηση και ένα ηχείο που ανάγει την εμπειρία surround σε νέα επίπεδα, το Wii Remote αποτελεί μια από τις καλύτερες ιδέες των τελευταίων χρόνων και σίγουρα θα αποτελέσει κατευθυντήρια γραμμή για τα χειριστήρια που θα ακολουθήσουν.

Δεύτερο σε σειρά και σημασία χειριστήριο έρχεται το Nunchuk. Αυτό το τμήμα του χειριστηρίου, που ενώνεται με το Wii Remote με τη χρήση ενός καλωδίου, έχει επίσης δυνατότητα ανίχνευσης κίνησης, όχι όμως όπως αυτή του Wii Remote, αλλά περισσότερo σαν αυτήν του Sixaxis. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Το Nunchuck δεν επικοινωνεί άμεσα με τη Sensor Bar του συστήματος, αλλά μεταφέρει τις κινήσεις του παίκτη στο Wii Remote και αυτό με τη σειρά του τις μεταδίδει στην κονσόλα. Το Nunchuck είναι το απαραίτητο ήμισυ του συνόλου όταν ο παίκτης θα επιθυμήσει να απολαύσει πιο…παραδοσιακά παιχνίδια στο Wii, παιχνίδια που απαιτούν τρισδιάστατη κίνηση στο χώρο, η οποία επιτυγχάνεται με τη χρήση του αναλογικού μοχλού.

Κατά την άποψή μας, το Nunchuck είναι μεν εργονομικό, εξαιρετικά ελαφρύ και με πολύ καλή απόκριση, ωστόσο, η ποιότητα κατασκευής του δεν είναι εφάμιλλη με αυτήν του Wii Remote, το οποίο εκτιμούμε ότι είναι το αρτιότερο (από κάθε άποψη) περιφερειακό που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Nintendo για τα συστήματά της. Για τον τρόπο που λειτουργεί το Wii Remote στην περιήγηση μέσα στο interface του συστήματος, δηλαδή στα περιβόητα Wii Chanells, δεν θα κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε ετοιμάσει ένα Video Review, μέσα από το οποίο θα πάρετε μια γεύση από το πώς ο παίκτης αλληλεπιδρά με το σύστημα και «σερφάρει» μέσα στα μενού του. Αυτό το, αρκετά κατατοπιστικό πιστεύουμε, video θα το βρείτε στο τέλος του άρθρου μας. Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τις online λειτουργίες του συστήματος καθώς από την Τετάρτη το βράδυ αυτή είχε ενεργοποιηθεί και είμαστε πλέον σε θέση να σας μεταφέρουμε την εμπειρία μας από τις ώρες των δοκιμών μας.
{PAGE_BREAK}
WiiConnect24: Ένας νέος υπέροχος κόσμος

Το Wii είναι ένα σύστημα φτιαγμένο για να προσφέρει «τοπική» απόλαυση σε όλη την οικογένεια. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν, η λέξη «online» έχει πια μπει για τα καλά στη ζωή μας και, συνεπώς, η Nintendo δεν μπορούσε να χάσει το «τραίνο» της παγκόσμιας δικτύωσης. Αποτέλεσμα της προσπάθειας της και όχημα για να μπει και αυτή στον κόσμο του online είναι η υπηρεσία WiiConnect24. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με μια υπηρεσία που δεν έρχεται σε άμεση αντιπαράθεση με το άκρως επιτυχημένο Xbox Live της Microsoft (πέρα από τη δυνατότητα αγοράς κλασικών παιχνιδιών), αλλά να δώσει μια άλλη έννοια στην online επικοινωνία μεταξύ των παικτών. Από σήμερα λοιπόν, όσοι αποκτήσουν το Wii και –αυτό πρέπει να τονιστεί- έχουν σύνδεση DSL και ένα Wi-Fi router (το Wii είναι Wi-Fi enabled και δεν διαθέτει είσοδο ethernet για απλή σύνδεση με καλώδιο δικτύου), μόλις ανοίξουν την κονσόλα τους και δοκιμάσουν να ενεργοποιήσουν την επικοινωνία του Wii με το router θα ενημερωθούν ότι υπάρχει διαθέσιμο update για το σύστημα.

Αυτό το update θέτει σε εφαρμογή τις online λειτουργίες του συστήματος, κάτι που πρακτικά σημαίνει ενεργοποίηση των Forecast, News και Wii Shop Channels. Τα πρώτα δύο κανάλια  (τα οποία θα ξεκινήσουν να λειτουργούν μέσα στο μήνα), είναι ενημερωτικά και, όπως προδίδεται από τα ονόματά τους, δίνουν πληροφορίες για τον καιρό και τα σημαντικότερα γεγονότα που συμβαίνουν στον κόσμο, ενώ το Wii Shop είναι, πρακτικά, το κανάλι από το οποίο οι κάτοχοι του συστήματος θα μπορούν να αγοράζουν software για το Wii και παιχνίδια για τη Virtual Console. Εμείς προχωρήσαμε στην αγορά Wii Points (υπάρχουν οι επιλογές 1000, 3000, 5000 points, οι οποίοι αντιστοιχούν σε 10, 30 και 50€) και επιλέξαμε να κατεβάσουμε στο Wii το Super Mario 64 από την κονσόλα Nintendo 64.

Αυτό που αξίζει να αναφερθεί μετά την εμπειρία μας με την πρώτη μας micro transaction στο Wii Shop, είναι η ύπαρξη 16 κλασικών παιχνιδιών από την πρώτη ημέρα έναρξης της υπηρεσίας, το ευχάριστο interface -το οποίο εμφανίζει την καρτέλα κάθε παιχνιδιού με μια μικρή περιγραφή με την ιστορία του, το κόστος και το με ποια χειριστήρια μπορεί ο παίκτης να το παίξει- καθώς επίσης και την εμφάνιση των ελληνικών χαρακτήρων στους όρους χρήσης του Wii Shop, αλλά και στις αποδείξεις αγοράς. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως, πριν από κάθε κατέβασμα παιχνιδιού εμφανίζεται ο συνολικός χώρος της κονσόλας σε blocks (2160= 512MB), τα blocks που απαιτεί το εκάστοτε παιχνίδι και ο εναπομείναν χώρος στο σύστημα μετά το κατέβασμα του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, το Mario 64 που αγοράσαμε εμείς απαιτεί 165 blocks αποθηκευτικού χώρου στην κονσόλα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σας παραθέσουμε τη λίστα με τα διαθέσιμα παιχνίδια της Virtual Console και μετά θα συνεχίσουμε με τις πρώτες μας εντυπώσεις από την επαφή μας με την υπηρεσία WiiConnect24.

Η πλήρης «day one» λίστα παιχνιδιών της Virtual Console

Altered Beast (SEGA/ Mega Drive)
Bomberman ’93 (Hudson/ Turbografix)
Bonk’s Adventure (Hudson/ Turbographix)
Donkey Kong (Nintendo/ NES)
Donkey Kong Country (Nintendo/ SNES)
Dungeon Explorer (Hudson/ Turbografix)
Ecco the Dolphin (SEGA/ Mega Drive)
F-Zero (Nintendo/ SNES)
Golden Axe (SEGA/ Mega Drive)
Mario Bros. (Nintendo/ NES)
Sonic the Hedgehog (SEGA/ Mega Drive)
Super Mario 64 (Nintendo/ N64)
Super Star Soldier (Hudson/ Turbogafix)
The Legend of Zelda (Nintendo/ NES)
Victory Run (Hudson/ Turbografix)
Wario’s Woods (Nintendo/ NES)

Ποιες είναι λοιπόν οι πρώτες μας εντυπώσεις από τις δοκιμές μας με την online υπηρεσία του Wii; Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ορισμένα προβλήματα, τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με την ταχύτητα απόκρισης της υπηρεσίας. Για παράδειγμα, η εναλλαγή των σελίδων στο Wii Store απαιτεί αρκετά δευτερόλεπτα, παρόλο που το κατέβασμα του Mario 64 επιτεύχθηκε σχετικά γρήγορα. Επίσης, σημαντικές καθυστερήσεις αντιμετωπίσαμε στην επικοινωνία μεταξύ δύο συστημάτων (αφού γίνει το κατάλληλο registration και δώσουμε τον μοναδικό Wii κωδικό του φίλου μας στο δικό μας σύστημα και αρχίσουμε τη δημιουργία της λίστας φίλων), καθώς τα μηνύματα καθυστερούσαν να παραληφθούν ακόμα και 20 λεπτά.

Αξίζει εδώ να τονίσουμε ότι, χάρη στην υπηρεσία WiiConnect24, το Wii δέχεται μηνύματα ακόμα και όταν βρίσκεται σε sleep mode, δηλαδή όταν είναι κλειστό. Η ενημέρωση εισερχομένου μηνύματος προς τον χρήστη όταν το Wii είναι εκτός λειτουργίας έρχεται μέσα από την ενεργοποίηση του μπλε φωτός στην είσοδο των δίσκων, το οποίο αναβοσβήνει εντυπωσιακά. Και το επαναλαμβάνουμε, όταν το σύστημα είναι, ουσιαστικά και πρακτικά, σβηστό. Με τον ίδιο τρόπο το Wii επικοινωνεί με υπολογιστές (από την πρώτη ημέρα, όπως διαπιστώσαμε), αλλά και με κινητά τηλέφωνα. Ωστόσο, αυτή η τελευταία δυνατότητα δεν είναι ακόμα ενεργοποιημένη. Πριν κλείσουμε με τα του WiiConnect24 και του Wii Shop, πρέπει να αναφερθεί ότι, μετά το κατέβασμα/ αγορά του εκάστοτε παιχνιδιού, τότε αυτό παίρνει τη θέση του σε μια από τις υποδοχές των διαθέσιμων καναλιών που υπάρχουν στο κεντρικό interface της κονσόλας, μπορεί να αντιγραφεί σε SD card ή να σβηστεί εντελώς από το σύστημα. Σε περίπτωση που κάποιος σβήσει ένα παιχνίδι, μπορεί ανά πάσα στιγμή να το κατεβάσει ξανά, χωρίς κόστος, φτάνει να μην έχει διαγράψει το account της κονσόλας του.
{PAGE_BREAK}
Wii want to play

Τελευταίο τμήμα της παρουσίασης μας, αλλά, μάλλον, το πιο σημαντικό. Χρήσιμες οι online υπηρεσίες, άκρως ενδιαφέροντα τα κλασικά παιχνίδια και εξαιρετικό το design και το concept του Wii. Όμως νέα κονσόλα σημαίνει και νέα παιχνίδια και εδώ –επίσης προς έκπληξη πολλών- η Nintendo απέφυγε τα λάθη του παρελθόντος και εισέρχεται δυναμικά στην αγορά με ένα από τα καλύτερα line-ups στην ιστορία της. Εκτός του The Legend of Zelda: The Twilight Princess (δεν θα σχολιάσουμε εδώ αυτό το αριστούργημα, το review έρχεται…) και του Wii Sports (περισσότερα για αυτό στο Video Review), που ο αγοραστής θα βρει δωρεάν στο πακέτο αγοράς του συστήματος, υπάρχει μια αρκετά μεγάλη γκάμα τίτλων που θα συνοδεύσουν το Wii από την πρώτη ημέρα διάθεσής του στις προθήκες των καταστημάτων. Το GameOver θα προσπαθήσει να καλύψει για τους αναγνώστες του το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό αυτών των τίτλων, όμως για την ώρα σάς παραθέτουμε την πλήρη λίστα αυτών που θα μπορείτε να βρείτε από σήμερα στα καταστήματα:

Η πλήρης λίστα τίτλων και περιφερειακών του Wii για τις 8 Δεκεμβρίου

The Legend of Zelda: Twilight Princess Nintendo
Wii Play (με έξτρα Wii Remote) Nintendo
Classic Controller Nintendo
Nunchuck Controller Nintendo
Wii Remote Nintendo
Κάρτα Wii Points 2000 Nintendo
Red Steel Ubisoft
Cars THQ
Spongebob Squarepants: Creature from Krusty Krab THQ
Rayman Raving Rabbids Ubisoft
Barnyard THQ
Call of Duty 3 Activision
GT Pro Series (με έξτρα τιμόνι) Nintendo
Madden 2007 EA Sports
Monster 4X4 World Circuit (με έξτρα τιμόνι) Nintendo
Need for Speed: Carbon Electronic Arts
Open Season Ubisoft
Rampage Total Destruction Midway
Super Monkey Ball: Banana Blitz SEGA
Tony Hawk’s Downhill Jam Activision

(Τιμές για το software, τα περιφερειακά, αλλά και για το ίδιο το Wii θα βρείτε εδώ)

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΌπως μπορείτε να δείτε, η λίστα και μεγάλη και πολυπρόσωπη είναι, μιας και διαθέτει παιχνίδια για κάθε γούστο. Αν και θεωρούμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που θα προμηθευτούν το Wii, αμέσως μετά θα στραφεί προς το Zelda, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα Wii Play, Need for Speed Carbon και GT Pro Series. Βέβαια, βλέπουμε ότι από το line-up του Wii απουσιάζει ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου, αλλά αυτός είναι ένας τομέας, στον οποίο η Nintendo χωλαίνει εδώ και αρκετά χρόνια, συνεπώς, η απουσία ενός τέτοιου τίτλου δεν μας παραξένεψε. Δεν απομένει παρά να δούμε αν στο μέλλον το Wii θα καταφέρει να κερδίσει τη μεταφορά ενός Pro Evolution ή ενός αποκλειστικού FIFA. Πέρα από την απλή ονομαστική αναφορά στα παιχνίδια που θα είναι διαθέσιμα από σήμερα, λόγω της έντονης ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει ο τρόπος χειρισμού του Wii νομίζουμε ότι οφείλουμε να σας μεταφέρουμε κάποιες απόψεις σχετικά με το πώς είναι να παίζεις στο νέο αυτό σύστημα τα παιχνίδια της Nintendo, αλλά –και εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή- αυτά των 3rd party εκδοτών.

Όπως λοιπόν περιμέναμε, το μοντέλο χειρισμού με το Wii Remote και με ή χωρίς το Nunchuck είναι άριστος στα παιχνίδια της Nintendo και πραγματικά απολαυστικός στα mini-games των Wii Sports και Wii Play. Σε ορισμένα από αυτά τα παιχνίδια, όπως για παράδειγμα στο tennis και στο bowling του Sports (τα οποία θα δείτε και στο Video Review), αλλά και σε πολλά του Play, κάναμε μια μικρή δοκιμή, μια δοκιμή που έβαλε τη φιλοσοφία της Nintendo σε ένα «crash test». Με τι ακριβώς είχε να κάνει αυτό το crash test; Απλά με τη δοκιμή των απλοϊκών και «για τον καθένα», όπως ισχυρίζεται η Nintendo, παιχνιδιών της από την μικρή –τρεισήμισι ετών- κόρη του γράφοντος (το μήλο κάτω από τη μηλιά…).

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΔιαπιστώσαμε λοιπόν ότι η μικρή gamer της δοκιμής μας τα πήγε εξαιρετικά στα απλά αυτά mini-games και σε λίγα μόλις λεπτά κατάφερε να αγαπήσει και να μάθει τα περισσότερα (και ευκολότερα) εξ αυτών, γεγονός που, μέχρι ενός βαθμού, αποδεικνύει ότι η Nintendo κατάφερε να πετύχει αυτό που επιθυμούσε με τη δημιουργία του Wii. Αντιθέτως, ακόμα και εμείς συναντήσαμε τεράστιες δυσκολίες προσπαθώντας να παίξουμε με το νέο control scheme που προτείνει η Nintendo σε πιο…«παραδοσιακά» παιχνίδια. Είναι γεγονός ότι οι δυσκολίες σε τίτλους, όπως είναι για παράδειγμα το Call of Duty 3, είναι έντονες και συνεχείς. Το να μεταβείς από το παραδοσιακό μοντέλο χειρισμού με τους δύο αναλογικούς μοχλούς, οι οποίοι βρίσκονται σε ένα σώμα χειριστηρίου, σε αυτό που προωθεί η  εταιρεία του Kyoto αποδεικνύεται σε εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, όχι μόνο λόγω συνήθειας, και κακού προγραμματισμού των παιχνιδιών, αλλά και λόγω της ίδιας της φύσης του χειρισμού.

Κατά καιρούς είχαμε δει ότι υπήρχαν προβλήματα στο Red Steel, ενώ παρόμοια κατάσταση συναντήσαμε και στο Call of Duty 3 (προβλήματα με το calibration του Wii Remote δυσκολίες στη διάταξη των κουμπιών), ενώ δεν απομένει να δούμε πως θα λειτουργεί αυτός ο καινοτόμος τρόπος χειρισμού σε τίτλους racing και platform (για το Zelda έχουμε μόνο θετικά να σας μεταφέρουμε, υπομονή…). Σε κάθε περίπτωση, διαφαίνεται ότι το Wii Remote και το ιδιόμορφο σύστημα χειρισμού του Wii εν γένει, θα έχει διαφορετικά αποτελέσματα σε διαφορετικές κατηγορίες παιχνιδιών.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΥπάρχουν πολλά ακόμα που θα μπορούσαμε να γράψουμε για την επανάσταση της Nintendo, για τις προοπτικές του νέου αυτού συστήματος, για τις καινοτομίες που φέρνει στα σπίτια μας, για τα θετικά, αλλά και τα αρνητικά του. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να πλατειάσουμε περισσότερο και να μετατρέψουμε ένα άρθρο παρουσίασης και κατάθεσης απόψεων σε manual. Το τι θα συμβεί από εδώ και έπειτα με το Wii είναι κάτι που θα αποφασίσει το κοινό. Η μέχρι στιγμής πορεία του σε Αμερική και Ιαπωνία είναι, τουλάχιστον, εντυπωσιακή και είναι σίγουρο ότι κάτι παρόμοιο θα συμβεί από σήμερα και στην Ευρώπη. Όμως το λανσάρισμα ενός συστήματος ποτέ δεν πρέπει να μεταφράζεται σε προφητεία για την μακροπρόθεσμη πορεία του. Άλλωστε, εντυπωσιακό ξεκίνημα είχαν και τα Nintendo 64 και GameCube, όμως η συνέχειά τους δεν ήταν εξίσου ικανοποιητική.

Βέβαια, το Wii είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τη Nintendo και ένα σύστημα με ιδιαίτερη απήχηση σε πολλά είδη καταναλωτών, το οποίο έρχεται με πρόθεση να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα videogames. Η άποψή μας; Πάνω από όλα είναι τα videogames και αυτό μεταφράζεται στο ότι θέλουμε κάθε εταιρεία -είτε αυτή λέγεται Sony, είτε Microsoft, είτε Nintendo- να πηγαίνει το χώρο μπροστά και να συνεχίζει να μας χαρίζει μοναδικές στιγμές γεμάτες έντονες συγκινήσεις και διασκέδαση. Αν το Wii είναι ικανό να πράξει κάτι τέτοιο τότε σίγουρα…«Wii will love it».

Γιώργος Καλλίφας

 

Διάφορα videos του Wii

Forecast Channel

Mii Channel

News Channel

Photo Channel

Wii Sports

Call of Duty 3

Red Steel

Super Monkey Ball: Banana Blitz

Excite Truck

Metroid Prime 3: Corruption

Wario Ware: Smooth Moves

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Δείτε το Video Review του Wii πατώντας στην παρακάτω εικόνα

{nomultithumb}

Γιώργος Καλλίφας
Γιώργος Καλλίφας

Απο το 1982 και έναν "κλώνο" κονσόλας Atari ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation, Xbox... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα . Σήμερα βρίσκει ακομα χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, αλλά και κανένα high fantasy βιβλίο, ταινίες και σειρές.

Άρθρα: 4168

Υποβολή απάντησης