Starfox Command

Ο Fox McCloud επιστρέφει και, μέσα από το DS, επαναφέρει το λαβωμένο κύρος της σειράς Starfox

Ο Fox McCloud επιστρέφει και, μέσα από το DS, επαναφέρει το λαβωμένο κύρος της σειράς Starfox

Ο Fox McCloud επιστρέφει και, μέσα από το DS, επαναφέρει το λαβωμένο κύρος της σειράς Starfox

Μετά την εξαιρετική περιπέτεια του Fox McCloud στο Nintendo 64 (θα προτιμήσουμε τον τίτλο Stafox 64 αντί του, όχι και τόσο εύηχου, «Lylat Wars» που χρησιμοποιήθηκε στην Ευρώπη), αυτό το υπέροχο franchise της Nintendo ακολούθησε μια, μάλλον, κατωφερή πορεία με το Starfox Adventures (το τελευταίο project της Rare για οικιακό σύστημα της Nintendo) να φεύγει εντελώς από το action/ shooter ύφος του Starfox 64 και το Starfox Assault της Namco να υποφέρει από σημαντικά προβλήματα. Παρόλα αυτά, η Nintendo δείχνει να αντιλαμβάνεται πλήρως τη δυναμική του ονόματος Starfox και συνεχίζει τις προσπάθειες όχι μόνο προγραμματίζοντας νέες κυκλοφορίες βασισμένες σε αυτό το franchise, αλλά δείχνοντας εμπιστοσύνη σε τρίτους, εκτός της εταιρείας της, developers. Επιστροφή στη δόξα λοιπόν για τον Fox McCloud, τη διαστημική αλεπού της Nintendo, ο οποίος χρόνια μετά τον πόλεμο με τις στρατιές ενός διαβολικού αυτοκράτορα ζει τη μοναχική ζωή ενός νομάδα. Ωστόσο, το σύστημα Lylat βρίσκεται ξανά υπό απειλή, αυτή τη φορά από ένα έθνος πλασμάτων ονόματι Anglar, του οποίου οι υπήκοοι θυμίζουν βατράχια.

Μπροστά λοιπόν στην επερχόμενη καταστροφή, ο Fox προσπαθεί να ενώσει ξανά τα μέλη του παλιού του σμήνους και μαζί να αντιμετωπίσουν το στόλο των Anglar. Ατυχώς, το πρόβλημα με το σενάριο του Starfox Command είναι ότι δεν καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον του παίκτη σε κανένα επίπεδο, καθώς η ιστορία είναι πραγματική ασθενική, ενώ οι «κινηματογραφικές» σκηνές που προσπαθούν να την εξελίξουν δεν είναι τίποτα περισσότερο από στατικές εικόνες, με προσθήκη ηχητικών εφέ διαλόγων που μας ταξίδεψαν πίσω στην εποχή του Captain Blood της Amiga.

Ωστόσο, το δυνατό σενάριο ποτέ δεν ήταν το ατού της σειράς και για αυτό μπορεί εύκολα κάποιος να παραβλέψει το εν λόγω μειονέκτημα. Αυτό, όμως που κάνει το Starfox Command να ξεχωρίζει από κάθε παλαιότερη προσθήκη στη σειρά είναι το πολυμορφικό του gameplay και οι ιδιάζουσες μηχανικές που το χαρακτηρίζουν. Ενώ λοιπόν το κυρίως τμήμα του παιχνιδιού είναι ένας φόρος τιμής στο Starfox του SNES και στο Starfox 64 του Nintendo 64, η προσθήκη ενός tactical στοιχείου μέσα στο gameplay αλλάζει το σύνολο του αποτελέσματος και δίνει μια διαφορετική υπόσταση στο παιχνίδι της Nintendo. Ξεκινώντας λοιπόν την περιπέτειά του, ο Fox θα βρεθεί ξανά μέσα στο πιλοτήριο ενός Arwing και ταξιδεύοντας από πλανήτη σε πλανήτη θα κληθεί να αντιμετωπίσει τεράστιες στρατιές εχθρών. Αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού -δηλαδή οι μάχες στο διάστημα ή εντός της ατμόσφαιρας ορισμένων πλανητών- παραμένει πιστό στο ύφος του Starfox 64 και, πρακτικά, πρόκειται για ένα παραδοσιακό 3rd person shooter. Ο παίκτης ελέγχει το σκάφος του Fox χρησιμοποιώντας τη γραφίδα επάνω στην οθόνη αφής του DS με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που είχε χρησιμοποιηθεί από τα Retro Studios στο Metroid Prime του DS, ενώ όλα τα υπόλοιπα πλήκτρα έχουν το ρόλο των βολών.

Εκτός όμως από αυτές τις εντυπωσιακές αερομαχίες, το παιχνίδι διαθέτει και κάποια ψήγματα RTS. Το «tactical» τμήμα στο gameplay του Starfox Command έρχεται πριν την έναρξη κάθε αποστολής και μετά την εμφάνιση του τακτικού χάρτη. Όσοι παρακολουθούν τη σειρά χρόνια θα γνωρίζουν καλά ότι η εξέλιξη της ιστορίας περιγράφεται μέσα από ένα χάρτη του ηλιακού συστήματος Lylat. Τηρώντας την παράδοση που θέλει επιλογή πολλαπλών μονοπατιών και πορείας ανάλογα με τις επιδόσεις του παίκτη, το Starfox Command εξελίσσει ακόμα περισσότερο αυτό το concept, μέσα από την ανάπτυξη των δυνάμεων πριν την έναρξη κάθε μάχης.

Αφού γίνει λοιπόν η επιλογή πορείας, εμφανίζεται ένας δεύτερος χάρτης, στον οποίο απεικονίζεται το μητρικό σκάφος του Fox, το σμήνος του και, φυσικά, οι δυνάμεις των εχθρών. Σε αυτό το σημείο, ο παίκτης καλείται, χρησιμοποιώντας τη γραφίδα του φορητού, να ορίσει σε ποιο σημείο θα θέσει το εκάστοτε σκάφος του σμήνους του πριν την έναρξη της μάχης. Το πόσο καύσιμο διαθέτει το κάθε Arwing έχει άμεση σχέση με την απόσταση που θα μπορεί να καλύψει μέσα στο χάρτη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην διατήρηση της άμυνας του μητρικού σκάφους, αλλά και στη σωστή ανάπτυξη των Arwings του σμήνους μας. Μόλις γίνουν όλες οι απαραίτητες επιλογές από την πλευρά του παίκτη, περιμένουμε την ΑΙ να κάνει τις δικές της κινήσεις και οι μάχες ξεκινούν, μεταφέροντάς μας, πλέον, στο «κανονικό» τρισδιάστατο τμήμα δράσης του τίτλου. Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, θα έχει γίνει πλέον σαφές ότι το Starfox Command δεν είναι ένα απλό space shooter, καθώς ο παίκτης έχει πολλά να λάβει υπόψη του κατά τη διάρκεια κάθε αποστολής και, εν κατακλείδι, αυτή η RTS πινελιά μόνο καλό κάνει στο παιχνίδι, καθώς του χαρίζει ποικιλία στο gameplay.

Πέρα όμως από αυτό το στοιχείο της τακτικής και της στρατηγικής, το Starfox Command δεν ξεχνά ποτέ τις καταβολές του και ως γνήσιο τέκνο των αμιγών shooters του παρελθόντος, είναι ικανό να χαρίσει μοναδικές τέτοιες στιγμές σε αυτόν που θα το προτιμήσει. Οι μάχες παραμένουν στα ίδια εντυπωσιακά επίπεδα του παρελθόντος, με αποστολές που διαρκούν από λίγα λεπτά μέχρι και μισή ώρα, μονοπάτια που μπορούν να ακολουθηθούν και να αλλάξουν άρδην, όχι μόνο την εξέλιξη του σεναρίου, αλλά ακόμα και την ίδια την ολοκλήρωση της ιστορίας και ορισμένα άκρως εντυπωσιακά αφεντικά.

Βέβαια, η απόλαυση όλων των προαναφερθέντων μπορεί να θεωρηθεί ως δεδομένη μόνο αν κάποιος καταφέρει να τιθασεύσει τον δύστροπο χειρισμό που προκύπτει από τη χρήση της γραφίδας. Χωρίς να μπορεί να θεωρηθεί ως μη κατάλληλο εργαλείο για την πλοήγηση των Arwings, η γραφίδα, απλά, δεν μπορεί να έχει την αμεσότητα και την ευκολία ενός αναλογικού μοχλού και αυτός ο περιορισμός έχει άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που ελέγχονται τα σκάφη. Ένα επίσης σημαντικό πρόβλημα που εντοπίσαμε έχει να κάνει με τις επιπρόσθετες κινήσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της πτήσης. Επιπροσθέτως, το γεγονός πως οι ελιγμοί και οι μανούβρες των Arwings δεν έχουν τοποθετηθεί σε κάποιο κουμπί του DS, αλλά υπάρχουν ως επιλογές επάνω στην οθόνη αφής, καθιστά τον χειρισμό ακόμα πιο δύσκολο. Αλλά, όπως προαναφέραμε, αν κάποιος καταφέρει να ξεπεράσει αυτές τις δυσκολίες, τότε το παιχνίδι της Nintendo είναι ικανό να του προσφέρει αυτούσια και χωρίς περιορισμούς την Starfox εμπειρία του παρελθόντος. Όσον αφορά στα τεχνικά του σημεία, το Starfox Command στέκεται αρκετά καλά, με όμορφους χρωματισμούς, σταθερό frame rate, ικανοποιητικό αριθμό πολυγώνων στα στοιχεία του περιβάλλοντος και ορισμένα εντυπωσιακά αφεντικά. Μοναδικά μελανά σημεία στα γραφικά είναι το φαινόμενο του έντονου «πιξελιάσματος» που παρατηρείται σε ορισμένα σημεία, αλλά και ο μέτριος σχεδιασμός ορισμένων εκ των σκαφών των αντιπάλων.

Σε γενικές γραμμές, το Starfox Command δεν είναι μεν σε θέση να σταθεί δίπλα στο μνημειώδες Star Fox 64, ωστόσο, είναι σίγουρο πως έχουμε να κάνουμε με μια από τις καλύτερες προσθήκες στη μακρόχρονη σειρά της Nintendo. Αν ο χειρισμός του ήταν λίγο πιο προσεγμένος και στο multiplayer τμήμα του υπήρχε η δυνατότητα co-op εξέλιξης της ιστορίας και όχι μόνο απλοϊκών dogfights μέχρι και έξι παικτών ταυτόχρονα, το Starfox Command θα ήταν μια απαραίτητη αγορά για κάθε κάτοχο DS. Με τα τρέχοντα δεδομένα, αποτελεί ιδανική πρόταση για τους φίλους της σειράς.

Νικολέττα Παπατόλη

PEGI 6+

Νικολέττα Παπατόλη
Νικολέττα Παπατόλη
Άρθρα: 101

Υποβολή απάντησης