Battlefield Hardline

Στο χείλος του γκρεμού;


Στο χείλος του γκρεμού;


Η EA, μετά το προβληματικό λανσάρισμα του Battlefield 4, αποφάσισε να αλλάξει “τροπάρι” και να προσπαθήσει να δώσει νέα πνοή και όραμα στη σειρά μέσω ενός spin-off τίτλου. Έτσι λοιπόν, 13 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τίτλου Battlefield, η Visceral Games γράφει ιστορία με το Battlefield Hardline, καθώς το παιχνίδι διαδραματίζεται γύρω από τα ανθρωποκυνηγητά που εξαπολύει η αστυνομία προς φιλάργυρους εγκληματίες. Βέβαια, το έργο της Visceral δεν είναι τόσο εύκολο, καθώς τα παιχνίδια της σειράς Battlefield έχουν δημιουργήσει μια τεράστια βάση από fans, που έχουν πλέον συγκεκριμένες και πολύ υψηλές απαιτήσεις. Έτσι, ένα νέο studio στο είδος, με μια πρωτοποριακή για τη σειρά θεματολογία είναι ένας πολύ ριψοκίνδυνος συνδυασμός, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να αποβεί μοιραίος.

Οι άνθρωποι της Visceral Games (της ομάδας που δημιούργησε τη σειρά Dead Space) προκειμένου να σταματήσουν τις φήμες και την καταστροφολογία που αιωρούνταν στην ατμόσφαιρα από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ο τίτλος, αποφάσισαν να δείξουν ένα κομμάτι από τη δουλειά τους μέσω μιας closed Beta, ώστε να εξομαλύνουν την κατάσταση. Έτσι, κατά τη διάρκεια της Ε3 του 2014 έγινε διαθέσιμη η Beta του Hardline σε όλους τους κατόχους του Battlefield 4, με το τελικό αποτέλεσμα -κατά ένα βαθμό- να εντυπωσιάζει. Γρήγορο παιχνίδι, με πολλές ανατροπές και ορισμένες αλλαγές στο gameplay, προσέδιδαν στο Hardline το χαρακτηρισμό του “spin-off που βελτιώνει τη σειρά με νέες ιδέες”. Πλέον, μετά το πέρασμα αρκετών μηνών και την αναβολή της επίσημης κυκλοφορίας του παιχνιδιού, το studio έκανε διαθέσιμη τη συμμετοχή στη Beta προς όλους τους gamers, με το τελικό αποτέλεσμα όμως να επιφέρει έναν σκεπτικισμό.

battlefield-hardline-beta-1

Αν και η closed Beta αποτελούσε ένα μικρό δείγμα του παιχνιδιού, η open Beta έδωσε στους παίκτες τη δυνατότητα να διαλέξουν ανάμεσα σε τρία modes και τρεις διαφορετικούς χάρτες. Παρόλο που αρχικά η απειρία των developers δεν είχε φανεί, το αποτέλεσμα που έλαβαν οι παίκτες μέσω της open Beta θα λέγαμε ότι καταστρέφει σημεία που τόσα χρόνια έχτιζε η σειρά. Εν συντομία, η Visceral Games οδεύει σε ένα δρόμο που περισσότερο θα ταυτιζόταν με αυτόν του Call of Duty παρά με τον αντίστοιχο της σειράς Battlefield.

Την ταυτότητα των Battlefield έδινε πάντα το συνεργατικό παιχνίδι μέσα από τις τέσσερις διαφορετικές κλάσεις (Engineer, Medic, Recon και Assault). Κάθε παίκτης έπρεπε να διαλέξει την κλάση της επιλογής του και στη συνέχεια να αφοσιωθεί στο έργο που χρειαζόταν να υλοποιήσει μέσα στο match, ώστε η ομάδα του να μην αντιμετωπίζει διαφόρων ειδών προβλήματα. Με λίγα λόγια, αν ο engineer αποφάσιζε να “κυνηγάει” μόνο τα Kills, τα tanks και τα ελικόπτερα θα “θέριζαν” την ομάδα, ενώ αν δεν κάλυπτε κανείς τη θέση του Assault, η ομάδα δεν θα είχε πυρομαχικά ώστε να “λειτουργήσει” μέσα στο παιχνίδι. Όπως καταλαβαίνετε, οι ομάδες αποτελούσαν μια αλυσίδα, που αν έσπαγε έστω και ένας κρίκος της, υπήρχαν συνέπειες. Αυτό το στοιχείο θέλησε να εξαλείψει η Visceral Games, και έτσι πλέον όλες οι κλάσεις μέσα στο παιχνίδι έχουν γίνει “generic”, με μοναδική εξαίρεση αυτή του Recon ή, πιο σωστά, “Professional” όπως τον αναφέρει το Hardline.

battlefield-hardline-beta-3

Έτσι λοιπόν, όλες οι κλάσεις διατηρούν τις κατηγορίες όπλων που είχαν στο Battlefield 4, με τα gadget όμως να υφίστανται μεγάλες αλλαγές, καθώς ο Mechanic (πρώην engineer) εκτός του grenade launcher m79 δεν διαθέτει κάποιους άλλους είδους gadget για την καταστροφή των οχημάτων εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να αναζητά απεγνωσμένα μέσα στο χάρτη κάποιο σημείο όπου θα μπορεί να βρει το μοναδικό RPG στο παιχνίδι -που έχει μία μονάχα ρουκέτα- καθιστώντας τη δουλειά του σχεδόν αδύνατη. Βέβαια, το συγκεκριμένο RPG μπορεί να το πάρει οποιοδήποτε μέλος της ομάδας, ασχέτως κλάσης, με αποτέλεσμα ο Mechanic να αχρηστεύεται.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με τον Operator (πρώην medic) που πλέον μπορεί να τον αντικαταστήσει οποιοσδήποτε μέσα στην ομάδα, καθώς οι διασκορπισμένοι απινιδωτές και τα healt packs που περιλαμβάνουν οι χάρτες αντικαθιστούν σε μεγάλο βαθμό το έργο του. Τέλος, ο  Assault (πρώην Enforcer) αποτελεί τη λιγότερο “λεηλατημένη” κλάση, καθώς επίσης και τη μοναδική κλάση με Shotguns. Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία είναι πως η Visceral Games αποφάσισε να αποδυναμώσει και να κάνει ουδέτερες τις κλάσεις του παιχνιδιού, προφανώς για να επικεντρώνονται οι παίκτες περισσότερο στο shooting κομμάτι του τίτλου.

battlefield-hardline-beta-4

Όπως ήδη αναφέρθηκε, η open Beta έκανε διαθέσιμα τρία διαφορετικά modes, με το Hotwire και το Heist -που αποτελούν τις νέες προσθήκες- να είναι διαθέσιμα για μέχρι 32 παίκτες ταυτόχρονα, ενώ με το Large Conquest οι παίκτες μπορούν να φτάσουν τους 64. Σχετικά με το Heist mode, που περιλαμβανόταν και στην Closed Beta, είδαμε ότι στην Open Beta είχε τελείως διαφορετικό ρόλο, με τις κλοπές των χρηματαποστολών να μετατρέπονται σε κλοπές τραπεζών. Με λίγα λόγια, στο παρόν mode, για να νικήσουν οι κλέφτες, έπρεπε να κάνουν έφοδο σε μια τράπεζα και να συγκεντρώσουν ένα συγκεκριμένο ποσό χρημάτων.

Βέβαια, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, πρέπει να ανατιναχθεί πρώτα το θησαυροφυλάκιο, καθώς και όλες οι πόρτες – τοίχοι που προστατεύονται από την αστυνομία. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως οι αστυνομικοί έχουν πρόσβαση σε όλες τις πόρτες της τράπεζας, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο δυνατό το σχεδιασμό διαφόρων απρόοπτων εφόδων. Από την άλλη μεριά, το Hotwire mode αποτελεί μια μίξη του Capture the Flag και του Conquest, όπου οι παίκτες των δύο ομάδων πρέπει να προλάβουν να μπουν σε συγκεκριμένα οχήματα -που καταδεικνύονται στο χάρτη- και να αποκτήσουν μια ορισμένη ταχύτητα ώστε να ξεκινήσει να χάνει η αντίπαλη ομάδα Tickets, μέχρι τη στιγμή που κάποιος θα ανατινάξει ή θα σταματήσει το όχημα.

Δημήτρης Δημητριάδης
Δημήτρης Δημητριάδης
Άρθρα: 229

Υποβολή απάντησης