Evolve

Κυνηγός ή κυνηγημένος;


Κυνηγός ή κυνηγημένος;


Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το online κομμάτι κάθε τίτλου αποτελεί ένα αναγκαίο κακό για τους developers, καθώς πολλοί χρήστες επικεντρώνονται σε αυτό, αδιαφορώντας πολλές φορές για το single player campaign που διαθέτει το παιχνίδι, φτάνοντας ακόμα και στο σημείο να το παραλείπουν συνειδητά. Την αιτία και την αφορμή για το παραπάνω γεγονός μπορεί κάποιος εύκολα να την αποδώσει στην αδιαμφισβήτητη εμπορική επιτυχία που είχε το online κομμάτι του Call of Duty franchise στην προηγούμενη γενιά συστημάτων, πορεία η οποία συνεχίζεται ακάθεκτη και στη νέα γενιά.

Το αποτέλεσμα βέβαια είναι λίγο πολύ γνωστό σε όσους ασχολούνται με τη βιομηχανία του gaming, καθώς κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών γίναμε μάρτυρες κυκλοφοριών όπου ο multiplayer τομέας τους άλλοτε ήταν κάκιστη αντιγραφή του επιτυχημένου μοντέλου του CoD και άλλοτε άφηναν παγερά αδιάφορους του gamers, με αποτέλεσμα να έψαχνε κάποιος “με το τουφέκι” κόσμο ώστε να δοκιμάσει το online περιεχόμενου του τίτλου, ακόμα και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Μέσα σε αυτό το κλίμα, και μετά από μια περιπέτεια που αφορά για ακόμα μια φορά τίτλο ο οποίος άνηκε στην THQ και άλλαξε χέρια μετά την χρεοκοπία της, το Evolve κυκλοφόρησε αισίως μετά από μερικές καθυστερήσεις.

Evolve-screenshot-12

Ερχόμενο με τυμπανοκρουσίες, πολυδιαφημισμένο, καταφέρνοντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον κοινού και ειδικού Τύπου και κερδίζοντας ταυτόχρονα το ένα βραβείο πίσω από το άλλο από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στις μεγάλες εκθέσεις, το Evolve αποτελεί το τελευταίο πόνημα της Turtle Rock Studios, της ομάδας πίσω από το Left 4 Dead.

Δίκαια λοιπόν είχε δημιουργηθεί η προσμονή σε πολλούς για κάτι το πραγματικά ξεχωριστό, που θα φάνταζε σαν όαση και θα τάραζε τα στάσιμα νερά της κατηγορίας. Εύλογα, λοιπόν, γενάται το εξής ερώτημα: κατά πόσο επιβεβαιώνονται οι προσδοκίες και αν είναι ικανός ο τίτλος να αντέξει το τεράστιο hype που έχει δημιουργηθεί γύρω από το όνομα του; Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σενάριο του παιχνιδιού θα μπορούσε επιεικώς να χαρακτηριστεί απλοϊκό και επιτελεί διεκπεραιωτικό ρόλο, όπως άλλωστε και στους περισσότερους τίτλους της κατηγορίας, αποτελώντας επί της ουσίας την αφορμή για την έναρξη της δράσης στον πλανήτη Shear.

Evolve-screenshot-11

Ο εν λόγω πλανήτης στο μακρινό μέλλον αποτελούσε αποικία της ανθρωπότητας, έως ότου έκαναν την εμφάνισή τους γιγάντια τέρατα, τα οποία κατέστρεψαν τα πάντα στο πέρασμά τους, με αποτέλεσμα την εκκένωσή του και την αποστολή μιας ομάδας κυνηγών με σκοπό τη διάσωση των εναπομεινάντων αποίκων καθώς και της εξολόθρευσης των τεράτων. Μοναδική μας ένσταση στον τομέα του σεναρίου αποτελεί το γεγονός ότι μια λιγότερο υποτυπώδης ιστορία θα βοηθούσε στην ανάπτυξη του lore, τόσο των κυνηγών όσο και των τεράτων, με απώτερο αποτέλεσμα την αύξηση του ενδιαφέροντος των παικτών στο ξεκλείδωμα νέων χαρακτήρων.

Μοιραία, σε ένα multiplayer FPS τίτλο αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία και εκεί που πέφτει το βάρος από την ομάδα ανάπτυξης είναι το gameplay. Σε αυτόν τον τομέα η Turtle Rock παρουσιάζει έναν έξυπνο μηχανισμό ασύμμετρου gameplay, που συνδυάζει το συνεργατικό με το ανταγωνιστικό παιχνίδι. Για να πάρουν μια ιδέα όσοι δεν έχουν παρακολουθήσει κάτι σχετικό με τον τίτλο, η βασική ιδέα πίσω από το Evolve δεν είναι άλλη από την αρχέγονη δραστηριότητα του κυνηγιού.

Evolve-screenshot-10

Τέσσερις κυνηγοί (Hunters) έχουν ως στόχο να εξοντώσουν ένα τέρας (Monster) όσο πιο γρήγορα γίνεται, το οποίο επιτελεί το ρόλο του θηράματος έως ότου αντιστραφούν οι ρόλοι κατά τη διάρκεια μιας μάχης και το θήραμα εξελιχθεί και μετατραπεί πλέον σε κυνηγό. Αυτός είναι και ο βασικός κορμός στον οποίο βασίζεται το παιχνίδι, όντας ένα 4vs1 FPS multiplayer shooter, με τους παίκτες να μπορούν να επιλέξουν να παίξουν είτε ως κυνηγός είτε ως το τέρας.

Κάθε κυνηγός έχει το δικό του ξεκάθαρο ρόλο, αναλόγως της κλάσης που θα επιλέξει, με κάθε έναν από τους τέσσερις να λειτουργεί συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Για την επίτευξη της μέγιστης αποτελεσματικότητας κάθε φορά η ομάδα θα πρέπει να λειτουργεί έχοντας πλήρη συνεργασία, έτσι ώστε να δημιουργείται ένα αρμονικό σύνολο. Σε αυτό το γεγονός σημαντικό ρόλο παίζει και η ισορροπία την οποία έχουν τα classes και οι χαρακτήρες του Evolve, παράγοντας που ενισχύει την ομαδικότητα, καθώς δεν υπάρχει κάποια που υπερτερεί έναντι κάποιας άλλης.

Γιάννης Τσιτσέλης
Γιάννης Τσιτσέλης
Άρθρα: 34

Υποβολή απάντησης