
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
Το “level up” ενός εκ των καλύτερων πρεσβευτών των Forgotten Realms
Το “level up” ενός εκ των καλύτερων πρεσβευτών των Forgotten Realms
Το “level up” ενός εκ των καλύτερων πρεσβευτών των Forgotten Realms
Το Neverwinter Nights 2 ήταν ένα παιχνίδι που μας άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις. Η δουλειά που έκανε η Obsidian Entertainment ήταν σίγουρα καλή, ωστόσο δεν ήταν σε καμία περίπτωση αρκετή αφού το αρχικό αποτέλεσμα κρινόταν ως ημιτελές. Παρότι ο τίτλος διέθετε εξαιρετικά προσεγμένο σενάριο, το οποίο κορυφωνόταν όσο προχωρούσαμε προς το φινάλε του, τα προβλήματα τεχνικής φύσεως (λέγε με κακό optimization και απίστευτο «σύρσιμο» του παιχνιδιού ακόμα και σε high-end μηχανήματα, μικροκρασαρίσματα στα γραφικά κ.λ.π.) εμπόδιζαν τον παίκτη να θαυμάσει στο 100% (τουλάχιστον μέχρι την κυκλοφορία των απαραίτητων patches) το μεγαλείο ενός από τα κορυφαία (αν όχι του κορυφαίου) Dungeons & Dragons based RPG των τελευταίων ετών. Στην Obsidian πάντως, φαίνεται να μαθαίνουν από τα λάθη τους και τρανή απόδειξη αυτού είναι το πρώτο expansion για το Neverwinter Nights 2, που κυκλοφόρησε μόλις πριν λίγες ημέρες και έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε!
Το Mask of the Betrayer λοιπόν (θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε μια γενική εικόνα για το σενάριο με όσο το δυνατόν λιγότερα spoilers, για όσους δεν έχουν παίξει ή τερματίσει το Neverwinter Nights 2), τοποθετείται χρονικά μετά τα γεγονότα του Neverwinter Nights 2, με τον ήρωα να ξυπνά σε μία άγνωστη τοποθεσία κάτω από τη γη του Rashemen, στο μακρινό Unapproachable East. Πλάι του στέκεται η Safiya, μία Red Wizard of Thay (το faction αυτό γενικά, παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας) η οποία και αναλαμβάνει να τον συνοδεύσει στην πόλη Mulsantir. Το περιβόητο shard έχει -άγνωστο πως- βγει από το στήθος του ήρωα, ωστόσο τη θέση του έχει πάρει κάτι πιο… τερατώδες.
Ενόσω ο ήρωας με τη Safiya και το familiar της προσπαθούν να βγουν από τα σπήλαια στα οποία βρίσκονται, την εμφάνισή του κάνει το πνεύμα ενός λύκου. Πάνω στη συζήτηση όμως, μία μυστηριώδης δύναμη βγαίνει από το σώμα του χαρακτήρα μας, σκοτώνοντας αστραπιαία το πνεύμα και δίνοντας στον ίδιο μια αίσθηση ζωντάνιας… Πώς βρέθηκε ο ήρωάς μας στο βασίλειο του Thay, τι του συνέβη και ποιες δυνάμεις κουβαλά πλέον; Αυτά και άλλα πολλά, είναι τα ερωτήματα που θα κληθείτε να απαντήσετε παίζοντας το Mask of the Betrayer. Το expansion χρησιμοποιεί -και πως θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο- τη μηχανή γραφικών του βασικού παιχνιδιού, με καλύτερο όμως optimization (ως εκ τούτου το παιχνίδι τρέχει άνετα σε υπολογιστές που το Neverwinter Nights 2 τα έβρισκε σκούρα) και αρκετές βελτιώσεις που καθιστούν τα γραφικά ακόμα καλύτερα. Η δουλειά που έχει γίνει στους περιβάλλοντες χώρους είναι πάρα πολύ καλή και τα αποτελέσματα συντελούν στη δημιουργία μιας επιβλητικής ατμόσφαιρας.
Στα ίδια -υψηλά- επίπεδα κυμαίνεται και ο ήχος, με τη μουσική, πότε επική πότε απαλή, να ντύνει με τον καλύτερο τρόπο το παιχνίδι, ενώ τόσο το voice-acting όσο και τα εφέ είναι εφάμιλλης ποιότητας. Όσον αφορά την κάμερα, έχουμε δύο modes, το 3rd person και το RTS style. Το πρώτο είναι το στυλ που ξέρουμε, το δεύτερο ωστόσο θυμίζει RTS (εξ’ ου και το όνομα) επιτρέποντας στον παίκτη να κάνει zoom out και να χειριστεί τους χαρακτήρες σαν να ήταν units (κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στις μεγάλες μάχες). Κατά τα άλλα, η A.I. και το pathfinding έχουν ενισχυθεί, πρόοδος έχει γίνει και στο Toolset, ενώ αρκετά bugs έχουν εξαλειφθεί. Δυστυχώς, παίζοντας το παιχνίδι εντοπίσαμε ορισμένα άλλα (όπως το ότι αν κατά τη διάρκεια μιας μάχης κάναμε save και μετά load, οι χαρακτήρες μας που είχαν πεθάνει, είχαν, ως δια μαγείας, αναστηθεί με 1 hp) ελάσσονος όμως σημασίας.
Γενικότερα πάντως, η όλη εικόνα του παιχνιδιού, από τεχνικής άποψης, παρουσιάζεται βελτιωμένη. Ξεκινώντας το παιχνίδι, μπορείτε είτε να εισάγετε το χαρακτήρα σας από την campaign του Neverwinter Nights 2, είτε να δημιουργήσετε έναν καινούριο. Στην πρώτη περίπτωση συνεχίζετε από το level στο οποίο βρισκόσασταν, με την εξάρτισή σας (χωρίς το σπαθί των githyanki) αλλά με κενό inventory. Στη δεύτερη περίπτωση, καλείστε είτε να επιλέξετε έναν έτοιμο, είτε να δημιουργήσετε έναν χαρακτήρα 18 level. Οι επιλογές σας σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι είναι και πάλι αυξημένες αφού όσον αφορά τα επιλέξιμα races έχουν προστεθεί οι Genasi (air, fire, water και earth), τα half-drow (κάτι σαν τα half-elves) και τα wild elves, ενώ αναφορικά με τις classes, έχουμε δύο καινούριες base class και 5 prestige.
Αναλυτικά, οι base είναι οι Favored Soul (μία μίξη Paladin και Cleric) και Spirit Shaman (κάτι μεταξύ Druid και Sorcerer) ενώ οι prestige classes είναι οι Arcane Scholar of Candlekeep, Invisible Blade, Red Wizard of Thay, Sacred Fist και Stormlord, δίνοντάς σας, το δίχως άλλο, απίστευτα περιθώρια τροποποίησης του χαρακτήρα σας! Δε θα χρειαστούν παρά λίγες ώρες ενασχόλησης με το Mask of the Betrayer για να παρατηρήσετε τις αλλαγές και τις πάσης φύσεως διορθωτικές κινήσεις που έχουν γίνει σε διάφορους τομείς του gameplay, κάνοντας έτσι το παιχνίδι ρεαλιστικότερο (αν μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο) και φέρνοντάς το παράλληλα πιο κοντά στα standards του pen & paper Dungeons & Dragons.
Η ανούσια διαδικασία του rest των 5 δευτερολέπτων έχει δώσει επιτέλους τη θέση της σε μία πιο ολοκληρωμένη, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το χάρτη των τοποθεσιών στον οποίο αναγράφονται πλέον πληροφορίες για τις διάφορες περιοχές και ο χρόνος που θα χρειαστεί για να ταξιδέψετε προς τα εκεί. Γενικότερα θα δείτε ότι στο expansion έχει δοθεί πολύ μεγαλύτερη σημασία στο χρόνο και το πέρασμά του. Χάρη στην απεικόνιση του συνολικού influence σε κάποιον χαρακτήρα, μπορείτε να δείτε εύκολα και γρήγορα πόση επιρροή μπορεί να ασκήσει ο ήρωας σε εκείνον, ενώ μην περιμένετε πλέον να απεικονίζονται στο mini-map όλα τα «μυστικά» του εκάστοτε χάρτη –κοινώς θα πρέπει εσείς να τα επισκεφτείτε και να τα ανακαλύψετε, κάτι σαν fog of war για τα σημεία ενδιαφέροντος.
{PAGE_BREAK}
Περνώντας στο «ζουμί» του παιχνιδιού, δηλαδή στο gameplay αυτό καθ’ αυτό, συναντάμε για άλλη μια φορά αρκετές αλλαγές. Κατ’ αρχήν, κάτι τέτοιο επιτάσσει η ίδια η φύση του παιχνιδιού που τοποθετεί τη βάση ή αν θέλετε, την αφετηρία, στο 18ο level. Ως εκ τούτου, αντιλαμβάνεστε πως στο Mask of the Betrayer θα έχουμε να κάνουμε με κάπως πιο… XL μεγέθη συγκριτικά με το Neverwinter Nights 2 μιας και μπαίνουμε ουσιαστικά στα epic levels. Οι χαρακτήρες που θα χειριστούμε είναι ιδιαίτερα δυνατοί και -φυσιολογικά- θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και τους ανάλογους εχθρούς, τέρατα και αντιπάλους βγαλμένους κατ’ ευθείαν μέσα από τα Monster Manuals! Της ίδιας κλάσης είναι ο εξοπλισμός και τα αντικείμενα που θα βρείτε στο διάβα σας, αφού συμπεριλαμβάνουν μυθικά κομμάτια που θα δώσουν ακόμα περισσότερη ισχύ στο party σας.
Στα υπέρ καταγράφεται και η ύπαρξη νέων τύπων αντικειμένων όπως, για παράδειγμα, τα totems που ενδυναμώνουν το χαρακτήρα σας απλώς ευρισκόμενα στο inventory του. Κάπου εδώ λοιπόν είναι και το πρώτο στοίχημα που δείχνει να κερδίζει η Obsidian, αφού με τέτοια αύξηση των μεγεθών, το Mask of the Betrayer θα μπορούσε άνετα να μετατραπεί σε ένα power-playing campaign που θα στηριζόταν αποκλειστικά και μόνο στο hack ‘n slash. Αντ’ αυτού, ετοιμαστείτε για role playing! Στην ημερήσια διάταξη, πλέον, περιλαμβάνονται γρίφοι, puzzles, σύνθετα quests, και ένας άκρως ικανοποιητικός αριθμός skill checks. Τα backgrounds χαρακτήρων και τοποθεσιών έχουν αποκτήσει ακόμα περισσότερο βάθος, ενώ εξίσου πλούσιοι και «ευέλικτοι» είναι και οι διάλογοι των οποίων το πλήθος και η ποιότητα –για άλλη μια φορά- αγγίζουν την κορυφή.
Οι επιλογές σας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο αφού κρίνουν και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τα διαθέσιμα quests, τις σχέσεις σας με factions και NPCs, μέχρι και το φινάλε του τίτλου. Μην νομίζετε σε καμία περίπτωση βέβαια ότι θα πετύχετε το στόχο σας μόνο με role playing. Θα κληθείτε σε αρκετές περιπτώσεις να τα βγάλετε πέρα χρησιμοποιώντας spells και όπλα και μάλιστα απέναντι σε αντιπάλους ισάξιούς σας, ενώ δε θα είναι λίγες οι φορές που θα έχετε ξεμείνει να μάχεστε με έναν χαρακτήρα. Καταλαβαίνετε δηλαδή για τι μιλάμε όταν σε μία μάχη εμπλέκονται, ας πούμε, τέσσερις μάγοι 20+ level… Εδώ έχουμε ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο το Mask of the Betrayer (με εξαίρεση τα expansions του πρώτου Neverwinter Nights) πρωτοπορεί αφού προσφέρει στον παίκτη τη δυνατότητα να παίξει στα epic levels.
Αν σκεφτείτε ότι τα περισσότερα Dungeons & Dragons based CRPGs ολοκληρώνονται όταν το party βρίσκεται μεταξύ 14-18 levels, έχουμε ένα παιχνίδι που, επιτέλους, προσφέρει epic δράση με ό,τι συνεπάγεται αυτό –εξοπλισμό, εχθρούς, καταστάσεις κλπ. Μένοντας στα quests που έχει να επιδείξει το Mask of the Betrayer, το πόσα και ποια από αυτά θα σας ανατεθούν εξαρτάται από τον main character σας και το κατά πόσο είστε διατεθειμένοι να τα κυνηγήσετε. Ορισμένα quests, για παράδειγμα, γίνονται διαθέσιμα μόνο αν έχετε κάποιο συγκεκριμένο άτομο στο party σας, άλλα χρειάζονται κάποιο skill check (ένα spot ή ένα listen για παράδειγμα), ενώ η έκβαση πολλών από τα παραπάνω εξαρτάται από το πόσο καλοί είστε στις επικοινωνιακές σας ικανότητες (βλ. Diplomacy, Bluff, Intimidate)!
Όσον αφορά την εξέλιξη της ιστορίας πάντως, ενδεχομένως από ένα σημείο και μετά, το «κυνήγι» πνευμάτων -στο οποίο σας «αναγκάζει» το παιχνίδι να προβείτει- να γίνει εκνευριστικό, είναι όμως αναγκαίο κακό. Όσο για τη διάρκειά του; Το ότι είναι expansion δε σημαίνει ότι είναι και μικρό. Με 20-30 ώρες gameplay, το Mask of the Betrayer θα μπορούσε κάλλιστα να κυκλοφορήσει και ως αυτόνομο παιχνίδι. Στο θέμα της υλοποίησης των κανόνων του Dungeons & Dragons, το Mask of the Betrayer τα καταφέρνει -και εδώ- μια χαρά. Οι διορθωτικές κινήσεις στο gameplay συντελούν στην ακόμα πιο ρεαλιστική αποτύπωσή των κανόνων της 3.5 έκδοσης, ενώ εξίσου ομαλές κρίνονται και οι μεταφορές χαρακτήρων, εχθρών και αντικειμένων από τα βιβλία του pen & paper.
Το Unapproachable East είναι μια τοποθεσία που δεν έχουμε δει σε CRPG και που ως εκ τούτου παρουσιάζει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον από τη… χιλιοτραγουδισμένη Sword Coast. Αν είχε και special mount ο Paladin τα πάντα θα ήταν τέλεια… Εν τέλει, τι μας μένει από το Mask of the Betrayer; Σίγουρα σαν συνολικό αποτέλεσμα είναι ανώτερο από το Neverwinter Nights 2, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς που έκανε η Obsidian. Το εν λόγω expansion πιστοποιεί, πέραν των άλλων, το ότι η εταιρεία έλαβε σοβαρά υπ’ όψην της τα σχόλια και τις παρατηρήσεις Τύπου και παικτών αναφορικά με το Neverwinter Nights 2, δούλεψε πάνω σε αυτά και μας παρουσίασε ένα αποτέλεσμα αντάξιο των προσδοκιών μας.
Με την προσθήκη του Mask of the Betrayer, το Neverwinter Nights 2 μπορεί δικαίως να θεωρηθεί ως ένα από τα καλύτερα Dungeons & Dragons based CRPG και να σταθεί επάξια πλάι σε παιχνίδια-θρύλους όπως τα Baldur’s Gate και Planescape: Torment. Όσοι μείνατε ευχαριστημένοι με το Neverwinter Nights 2, θα σας προτείναμε να δοκιμάσετε το Mask of the Betrayer. Πραγματικά, θα έρθει για να ολοκληρώσει την εμπειρία. Όσοι πάλι εγκαταστήσατε το παιχνίδι λόγω του expansion, δοκιμάστε πρώτα την κύρια campaign του τίτλου και κατόπιν περάστε και σε αυτή του Mask of the Betrayer. Ο συνδυασμός τους πάντως είναι μία απαραίτητη επιλογή για κάθε φίλο των RPG, ασυζητητί ειδικά για τους D&D fans.
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
Λειτουργικό Windows 2000/ XP
Επεξεργαστής 2.4 GHz Pentium 4 ή αντίστοιχος
Μνήμη 512 MB
Κάρτα γραφικών 128 MB
Σκληρός δίσκος 6.5 GB
Απαραίτητα εγκατεστημένο το Neverwinter Nights 2