Hellgate: London

Ήρθε η ώρα να αφήσουμε πίσω το Diablo και να σώσουμε το Λονδίνο από δαιμονικούς εχθρούς

Ήρθε η ώρα να αφήσουμε πίσω το Diablo και να σώσουμε το Λονδίνο από δαιμονικούς εχθρούς

Ήρθε η ώρα να αφήσουμε πίσω το Diablo και να σώσουμε το Λονδίνο από δαιμονικούς εχθρούς

Οι φίλοι του εθιστικού, ομολογουμένως, είδους των hack ‘n slash RPGs σίγουρα περίμεναν εναγωνίως την κυκλοφορία του Hellgate London και όχι άδικα. Οι καλύτεροι τίτλοι που είχε να επιδείξει το είδος τα τελευταία χρόνια περιορίζονταν στο περσινό Titan Quest και στο Diablo του 2000. Σίγουρα όχι και η καλύτερη ποικιλία, καθώς άλλα παρόμοια παιχνίδια που βγήκαν ως σήμερα δεν κατάφερναν να φτάσουν ούτε στο ελάχιστο την ποιότητα αυτών των δύο τίτλων. Το Hellgate London αποτελούσε, φυσικά, την πιο ελπιδοφόρα προσπάθεια για μία νέα πνοή στο είδος αφού στις τάξεις της ομάδας ανάπτυξης υπάρχουν αρκετά άτομα που είχαν εργαστεί πάνω στην δημιουργία των εκπληκτικών Diablo. Η αναμονή έφτασε πλέον στο τέλος της και παρόλο που το Hellgate υποφέρει από κάποια προβλήματα, καταφέρνει τελικά να αποτελεί μία φρέσκια εμπειρία ικανή να μας κρατήσει το ενδιαφέρον για εβδομάδες.

Παρακολουθώντας το εκπληκτικό εισαγωγικό βίντεο, μας δίνονται με εντυπωσιακό τρόπο οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με την υπόθεση του παιχνιδιού. Το έτος 2020 η Γη δέχεται εισβολή από δαίμονες οδηγώντας τους ανθρώπους σε μία μάταιη μάχη ενάντια σε αυτόν το νέο εχθρό. Δεκαοχτώ χρόνια μετά, βρισκόμαστε στο ολοκληρωτικά κατεστραμμένο Λονδίνο όπου οι λιγοστοί επιζώντες έχουν καταφέρει να ανασυνταχθούν στο υπόγειο σιδηροδρομικό δίκτυο της πόλης, έχοντας ως απώτερο σκοπό την ολοκληρωτική εξουδετέρωση αυτής της απειλής. Δυστυχώς όμως, όσο εξαιρετικό είναι το αρχικό βίντεο τόσο αδιάφορη γίνεται στη συνέχεια η υπόθεση, η οποία αδυνατεί να μας κρατήσει το ενδιαφέρον. Το πιθανότερο είναι μετά από κάποιο σημείο απλά να προσπερνάτε τις αρκετά μεγάλες συνομιλίες  με τους NPCs ώστε να επανέρχεστε γρήγορα στην δράση.

Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι τα τεκταινόμενα του παιχνιδιού διαδραματίζονται στο κοντινό μέλλον και μάλιστα στο κατεστραμμένο Λονδίνο, έχουν ως αποτέλεσμα μία πραγματικά διαφορετική εμπειρία σε σχέση με τους υπόλοιπους τίτλους του είδους όσον αφορά το περιβάλλον, τον εξοπλισμό και τους χαρακτήρες. Ξεκινώντας, θα πρέπει να δημιουργήσουμε το χαρακτήρα μας επιλέγοντας ανάμεσα από 6 διαφορετικές κλάσεις και ανάλογα, φυσικά, με τον τρόπο που επιθυμούμε να παίξουμε. Ο Blademaster αποτελεί μάλλον τον ισχυρότερο χαρακτήρα για μάχες σώμα με σώμα καθώς, με ανάλογο skill, αποκτά τη δυνατότητα να κρατάει δύο σπαθιά ταυτόχρονα καταφέρνοντας να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός σε κοντινές αποστάσεις. Επίσης, ο Blademaster έχει την ικανότητα να εξοπλίζεται με μικρά πυροβόλα όπλα.

Τα διάφορα skills του, όπως είναι φυσικό, αφορούν αποκλειστικά τη χρήση των σπαθιών παρέχοντάς του διάφορες τεχνικές για την γρηγορότερη εξόντωση των αντιπάλων. Ο Guardian αποτελεί το δυνατότερο χαρακτήρα, όσον αφορά τα χτυπήματα που μπορεί να δεχθεί, καθώς έχει τη δυνατότητα να φορέσει τις ανθεκτικότερες πανοπλίες ενώ έχει διάφορα skills που αφορούν την αποτελεσματικότερη χρήση των ασπίδων. Εκτός αυτού, η ικανότητα να γιατρεύει χαρακτήρες που βρίσκονται κοντά του, τον καθιστά ιδανικό για το online μέρος του παιχνιδιού. Ο Marksman, με τη σειρά του, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ισχυρότερα πυροβόλα όπλα. Αν και είναι αδύναμος σε μάχες σώμα με σώμα, σε μακρινές αποστάσεις είναι ιδιαίτερα φονικός. Τα skills του αφορούν σε μεγάλο βαθμό τον παραπάνω τύπο όπλων, ενώ μπορεί να αποκτήσει την δυνατότητα να πετάει διάφορους τύπους χειροβομβίδων αλλά και να καλεί τη βοήθεια πυροβολικού.

Ο Evoker αποτελεί, ουσιαστικά, το μάγο του  παιχνιδιού. Αρχικά έχει αρκετά αδύνατες επιθέσεις, αλλά με την άνοδο των levels αποκτά πρόσβαση σε skills που του δίνουν την δυνατότητα να εκτοξεύσει ισχυρότατα ξόρκια. Τέλος, οι Engineers και Summoners λειτουργούν με αρκετά παρόμοιο τρόπο, καθώς ο μεν πρώτος μπορεί να δημιουργεί διαφόρων ειδών ρομπότ, ενώ ο δεύτερος μπορεί να καλέσει διάφορα πλάσματα, τα οποία τα ελέγχουμε προκειμένου να μας βοηθούν στις μάχες. Σε γενικές γραμμές, η ποικιλία των χαρακτήρων που μπορούμε να δημιουργήσουμε είναι σαφώς πολύ καλή και ανταποκρινόμενη σε διάφορα στυλ παιξίματος, ενώ η εμπειρία με κάθε μία κλάση είναι τόσο ξεχωριστή, που πιθανότατα θα σας ωθήσει να ξεκινήσετε από την αρχή. Έπειτα από την επιλογή του χαρακτήρα μπορούμε να αλλάξουμε το γένος και την εμφάνισή του ανάμεσα από αρκετές επιλογές, οι οποίες αφορούν τα χαρακτηριστικά του προσώπου, τα μαλλιά, το ύψος και τον όγκο του. Αξίζει να αναφερθεί ότι παρουσιάζονται αρκετές επιλογές, ώστε να επιτρέπουν μία σχετική ποικιλομορφία μεταξύ των χαρακτήρων στο online μέρος του παιχνιδιού.

Ευπρόσδεκτη αλλαγή, όσον αφορά το εν λόγω είδος,  αποτελεί το ανανεωμένο σύστημα χειρισμού και η προοπτική από την οποία βλέπουμε τη δράση. Πλέον το χαρακτήρα μας δεν τον βλέπουμε από ψηλά, όπως συνηθίζεται στα παρόμοια παιχνίδια, αλλά αντίθετα σε προοπτική πρώτου προσώπου (αν και υπάρχει και η δυνατότητα για απεικόνιση σε τρίτο πρόσωπο). Ως εκ τούτου δεν κινούμαστε στον χώρο απλά επιλέγοντας με τον κέρσορα το μέρος όπου θέλουμε να πάει o χαρακτήρας ή με τον ίδιο τρόπο τον εχθρό που θέλουμε να χτυπήσει. Αντίθετα, ελέγχουμε την κίνησή του απευθείας με το πληκτρολόγιο ενώ το mouse χρησιμοποιείται για την κάμερα και την χρήση των ενεργειών που έχουμε θέσει στα δύο κουμπιά του (συνήθως την χρήση του όπλου που έχουμε στο αριστερό ή το δεξί χέρι).

Αυτή η αλλαγή στο gameplay έχει σαν αποτέλεσμα τον αμεσότερο χειρισμό του χαρακτήρα. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η δημιουργία πολύ εντονότερων μαχών χάρη στην αποφυγή της μονότονης και σχεδόν αποκλειστικής χρήσης του mouse. Εκτός αυτού, η πολύ καλή δουλειά στην οπτική μετάφραση των διαφόρων skills καταφέρνει πολλές φορές να δημιουργεί εντυπωσιακές σκηνές δράσης. Σε περίπτωση που είμαστε αποκλειστικά εξοπλισμένοι με πυροβόλα όπλα ή χρησιμοποιούμε μαγεία μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι ως FPS -κοιτώντας δηλαδή απευθείας από τα μάτια του χαρακτήρα. Αυτή η προσθήκη έχει εισαχθεί με πολύ επιτυχημένο τρόπο καταφέρνοντας να αλλάξει άρδην την εμπειρία σε σχέση με αυτήν που έχουμε όταν ήμαστε εξοπλισμένοι με όπλα για μάχη σώμα με σώμα. Η αλλαγή της προοπτικής σε συνδυασμό με τον πλήρως ξεχωριστό εξοπλισμό μάλλον αρκεί για να σας ωθήσει στη δημιουργία νέου χαρακτήρα ώστε να ξαναπαίξετε το παιχνίδι από την αρχή.

Ανεβαίνοντας level μπορούμε να τοποθετήσουμε έως 5 πόντους στα attributes που επιθυμούμε (strength, stamina, accuracy, willpower) καθώς επίσης και έναν πόντο σε κάποιο skill (κάθε ένα από αυτά μπορεί να ανέβει έως και 10 levels). Η άνοδος των levels επιτυγχάνεται με την εξόντωση τεράτων αλλά και με την ολοκλήρωση κύριων και δευτερευόντων quests. Τα κύρια είναι απαραίτητο να τα φέρνουμε εις πέρας προκειμένου να εξελιχθεί η ιστορία και να αποκτήσουμε πρόσβαση σε νέες περιοχές. Τα δευτερεύοντα quests φτάνουν τις δεκάδες ανά περιοχή και, παρόλο που είναι προαιρετικά, είναι μάλλον καλύτερο να ολοκληρώνονται, καθώς βοηθάνε σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του χαρακτήρα.

Συνήθως αφορούν την εξόντωση κάποιου δυνατού εχθρού, την συλλογή ουσιών που προέρχονται από συγκεκριμένο τύπο εχθρών, την ενεργοποίηση αντικειμένων ή την εξερεύνηση τοποθεσιών. Μερικά από αυτά προσφέρουν κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις, όπως παραδείγματος χάριν, σε ένα μας ανατίθεται η καθοδήγηση τεσσάρων στρατιωτών, τους οποίους ελέγχουμε με χειρισμό ανάλογο με αυτόν των RTS. Οι παραπάνω δύο τύποι των quests έχουν ως αμοιβή experience points, χρηματικό ποσό, και αντικείμενα. Η εύρεση των στόχων είναι ιδιαίτερα εύκολη καθώς μας δίνεται απευθείας το όνομα της τοποθεσίας όπου πρέπει να πάμε, την οποία μπορούμε να την εντοπίσουμε πολύ εύκολα χάρη στον εύχρηστο χάρτη.
{PAGE_BREAK}
Μία από τις συνιστώσες που έχει σημαντικό ρόλο στην διάρκεια των hack ‘n slash RPGs είναι η επιτυχής δημιουργία της ανάγκης για συνεχές ψάξιμο καινούριου και καλύτερου εξοπλισμού. Η δουλειά που έχει γίνει σε αυτόν τον τομέα είναι εκπληκτική. Εκτός από την επιλογή της πώλησης του εξοπλισμού ή των αντικειμένων που βρίσκουμε, μπορούμε εναλλακτικά να τα αποσυναρμολογήσουμε προκειμένου να μαζέψουμε διάφορα υλικά. Εν συνεχεία τα τελευταία μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε σε ειδικά μηχανήματα προκειμένου να ανεβάσουμε level τα αντικείμενά μας ανεβάζοντάς έτσι τα στατιστικά τους. Εκτός αυτού, το level του εξοπλισμού καθορίζει το ανώτερο level των εξαρτημάτων που μπορούμε να προσθέσουμε, εάν φυσικά μπορεί να δεχθεί. Γενικά, δηλαδή, η δυνατότητα να αποσυνθέτουμε την πλειονότητα των αντικειμένων, μας ωθεί στη συλλογή όλων όσων βρίσκουμε από τους σκοτωμένους εχθρούς ή  σπάζοντας αντικείμενα και ανοίγοντας μπαούλα –ακόμα και εν έτη 2038 δεν γίνεται να λείπουν τα κλασσικά μπαούλα από RPG τίτλο.

Εκτός της δυνατότητας για αναβάθμιση του εξοπλισμού με τη χρήση των υλικών μπορούμε επίσης να τον ενισχύσουμε περαιτέρω, μέχρι και τρεις φορές, μέσω των μηχανημάτων “Augmentrex 3000”. Τοποθετώντας την πανοπλία ή το όπλο που θέλουμε στο παραπάνω μηχάνημα και πληρώνοντας το ανάλογο ποσό μπορούμε να τα ενισχύσουμε με common, rare ή legendary δυνατότητες. Αυτές οι αναβαθμίσεις είναι ιδιαίτερα ακριβές, δίνοντάς μας έναν ουσιώδη λόγο για την εξοικονόμηση χρημάτων. Σίγουρα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό στοιχείο, καθώς στα περισσότερα RPGs τα χρήματα χρησιμεύουν εξολοκλήρου για την αγορά health και mana potions.

Για την μετακίνησή μας στον κόσμο του Hellgate χρησιμοποιείται το υπόγειο σιδηροδρομικό σύστημα του Λονδίνου, όπου ουσιαστικά κάθε σταθμός αποτελεί και ένα ξεχωριστό επίπεδο –όποιος είχε την τύχη να ταξιδέψει σε αυτήν την πόλη σίγουρα θα αναγνωρίσει πολλά από τα ονόματα των σταθμών. Μερικοί από αυτούς αποτελούν τις ασφαλείς βάσεις των ανθρώπων, από όπου μπορούμε να πουλήσουμε και να αγοράσουμε εξοπλισμό, να αναλάβουμε διαθέσιμα quests  ή να ενισχύσουμε τον εξοπλισμό μας με νέες δυνατότητες σε ανάλογα μηχανήματα. Στους υπόλοιπους σταθμούς θα βρεθούμε αντιμέτωποι με πληθώρα τεράτων. Και εδώ εντοπίζεται ένα από τα βασικά μειονεκτήματα στο σχεδιασμό των επιπέδων. Μπορεί αυτά να είναι random –δηλαδή κάθε φορά που ξαναρχίζουμε το παιχνίδι, οι ίδιες περιοχές έχουν διαφορετική διαρρύθμιση του χώρου- ωστόσο, οι χάρτες έχουν υπερβολικά μικρή ποικιλία όσον αφορά στο σχεδιασμό των χώρων. Βγαίνοντας από σταθμούς σε μη ασφαλείς περιοχές θα βρεθούμε σε υπόγειους χώρους ή έξω στην πόλη, ενώ μέσω κάποιων πυλών θα ταξιδέψουμε στον κόσμο της κόλασης.

Το αρνητικό στοιχείο έγκειται στο γεγονός πως, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα δούμε ότι αυτά τα τρία διαφορετικά περιβάλλοντα ανακυκλώνουν τα ίδια σκηνικά. Ιδιαίτερα ο κόσμος της κόλασης είναι πάντοτε ο ίδιος. Θα προτιμούσαμε όλοι οι χώροι να ήταν προσχεδιασμένοι και με περισσότερη ποικιλία και ας επισκεπτόμασταν τους ίδιους σε περίπτωση που ξεκινούσαμε πάλι από την αρχή, παρά να έχουμε παραλλαγμένα αλλά και ταυτόχρονα μονότονα περιβάλλοντα. Ευτυχώς, τουλάχιστον, η μηχανή γραφικών καταφέρνει να αποδώσει ένα κατεστραμμένο και σκοτεινό Λονδίνο με μεγάλη λεπτομέρεια και προσφέροντάς μας σίγουρα έναν πρωτότυπο κόσμο σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους. Η μετακίνηση ανάμεσα στους σταθμούς, ασφαλής και μη, γίνεται εύκολα χάρη στον πολύ εύχρηστο χάρτη από όπου μπορούμε να βρούμε εύκολα την διαδρομή που πρέπει να κάνουμε για να βρούμε τον προορισμό μας.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία που απαρτίζουν τον τομέα των γραφικών η εργασία των Flahship Studios είναι αρκετά καλή, με τα οπτικά εφέ του ηλεκτρισμού και της φωτιάς να ξεχωρίζουν. Τα μοντέλα των εχθρών παρουσιάζουν μία σχετικά καλή ποικιλία (θα θέλαμε να βλέπαμε περισσότερα είδη ζόμπι πέρα από τους μόνο τρεις τύπους που υπάρχουν) και διαθέτουν ικανοποιητικό επίπεδο σχεδιασμού. Παρόλο που ίσως θεωρηθεί αυτονόητο, αξίζει να αναφέρουμε ότι όλες οι αλλαγές στον εξοπλισμό μεταφράζονται και οπτικά, στοιχείο το οποίο ανεβάζει κατά πολύ την αξία ενός εντυπωσιακού καινούριου όπλου ή μιας πανοπλίας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, την ποικιλία και την απεικόνιση των όπλων που έχουμε υπό την κατοχή μας παίζοντας σε προοπτική πρώτου προσώπου, εκτιμούμε ότι υπάρχουν πολλά FPS που θα ζήλευαν το Hellgate.

Κατά την άποψη του υπογράφοντος, ένα ακόμα ελάττωμα θα μπορούσε να θεωρηθεί ο μικρός βαθμός βίας που είδαμε στο παιχνίδι των Flagship Studios. Σε ένα παιχνίδι όπου σκοτώνουμε μεγάλους αριθμούς από ζόμπι και κάθε λογής παραμορφωμένους δαίμονες με την χρήση πυροβόλων όπλων και σπαθιών, θα περίμενε κανείς το στοιχείο αυτό να είναι έντονο. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς, αντί αίματος, οι developers προτίμησαν να υποδεικνύουν ότι οι εχθροί δέχονται χτυπήματα με ένα ειδικό εφέ «κοκκινίσματος». Παρόλα αυτά, το κατά πόσο αυτό το στοιχείο είναι τελικά αρνητικό ή όχι, σίγουρα αποτελεί υποκειμενικό θέμα.

Από την εμπειρία που είχαμε με το single player mode μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι οι φίλοι του είδους θα βρουν, στο μεγαλύτερο βαθμό, το νέο hack ‘n slash RPG που περίμεναν. Παρά τα κάποια -διόλου αμελητέα- προβλήματά του, το Hellgate London καταφέρνει τελικά να προσφέρει μία φρέσκια ματιά στο είδος χάρη στην καινούρια προοπτική παιξίματος, το πρωτότυπο σκηνικό και την πραγματικά τεράστια διάρκειά του (έπειτα από 20 περίπου ώρες ενασχόλησής μαζί του, καταφέραμε να φτάσουμε ως το μέσον της περιπέτειας). Εν κατακλείδι, το παιχνίδι της EA και των Flagship Studios αποτελεί μία ασφαλή επιλογή για όσους ασχολήθηκαν για δεκάδες ώρες με τα Diablo και Titan Quest και κρίνεται ως ένας πολύ καλός τίτλος για όσους θέλουν να… «μυηθούν» στο είδος.

Νικόλας Μαρκόγλου

Απαιτήσεις Συστήματος
Επεξεργαστής 2.8 GHz
Μνήμη RAM 1 GB
Κάρτα Γραφικών 128 MB
Σκληρός Δίσκος 6 GB
PEGI 16+

O review κώδικας που λάβαμε από την ΕΑ για την παρουσίαση δεν μας επέτρεψε να δοκιμάσουμε το παιχνίδι σε online περιβάλλον, έναν τομέα ιδιάζουσας σημασίας για το Hellgate. Ωστόσο, αυτό το θέμα θα καλυφθεί σύντομα με μια δεύτερη, συμπληρωματική, παρουσίαση.

Νικόλας Μαρκόγλου
Νικόλας Μαρκόγλου

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από το Atari 2600 που εμφανίστηκε ένα ωραίο πρωινό στο σαλόνι. Έκτοτε, το πάθος για τα βιντεοπαιχνίδια εκτοξεύθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς. Ο κινηματογράφος είναι η δεύτερη αγάπη του και παρακολουθεί συχνά ταινίες από την εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα σύγχρονα blockbusters του Hollywood.

Άρθρα: 1434

Υποβολή απάντησης