
Warhammer 40.000: Squad Command
To θρυλικό σύμπαν Warhammer μεταφέρεται ανέλπιστα καλά στο PSP
To θρυλικό σύμπαν Warhammer μεταφέρεται ανέλπιστα καλά στο PSP
To θρυλικό σύμπαν Warhammer μεταφέρεται ανέλπιστα καλά στο PSP
Γυρνώντας μερικά χρόνια πίσω, τότε που οι κονσόλες έκαναν τα πρώτα τους δειλά βήματα σε κατηγορίες που κυριαρχούσαν τα PC, ήταν εμφανές πως πάντοτε η μεταφορά από την μια πλατφόρμα στην άλλη συνεπαγόταν πολλές περικοπές, άλλες αμελητέες και άλλες σημαντικές. Το ευχάριστο ήταν πως πάντοτε ο εκάστοτε developer αναζητούσε τρόπους να κρύψει τα προβλήματα αυτά και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον χειρισμό, μιας και το gamepad σαφώς μειονεκτεί έναντι του συνδυασμού keyboard – mouse. Αναμφίβολα, μια κατηγορία που δοκιμάστηκε αρκετά είναι αυτή των strategy και ειδικά όταν ο πρωτότυπος τίτλος κυκλοφόρησε πρώτα σε PC και αργότερα προέκυψε η ανάγκη να μεταβεί και σε κάποια κονσόλα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι δύσκολο να διακρίνει κάποιος ορισμένες αξιόλογες προσπάθειες, μιας και εδώ επικρατεί η λογική του απλού port. Βέβαια η κατάσταση δεν είναι και τόσο τραγική, απλά είναι καλύτερα ορισμένες δημιουργίες να παραμένουν εκεί από όπου έχουν ξεκινήσει την πορεία τους, μιας και σε τελική ανάλυση αυτό που συμβαίνει περισσότερο βλάπτει παρά βοηθά το όνομά τους.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την σειρά Warhammer. Πρόκειται για μια κλασική strategy εμπειρία, που όμως, με τα χρόνια και με τις τόσες κυκλοφορίες που έχουν προηγηθεί, έχει καταφέρει να έχει ένα πολυπληθές κοινό ανά τον κόσμο, αλλά πλέον δύσκολα κερδίζει νέους οπαδούς. Φυσικά, η πτώση της δημοτικότητας δεν είναι τυχαία, μιας και πέρα από το κομμάτι της στρατηγικής η σειρά δοκίμασε την τύχη της και σε άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα action ή ακόμα και FPS, με τραγικά δυστυχώς αποτελέσματα. Η ανακοίνωση πως μια δημιουργία βρίσκεται καθοδόν για τις φορητές κονσόλες είναι αλήθεια πως περισσότερο παραξένεψε παρά χαροποίησε. Όπως είναι φυσικό, εδώ οι περιορισμοί είναι ακόμα περισσότεροι, αλλά ακολουθώντας τις προσταγές της σύγχρονης εποχής και με τους χρήστες να αυξάνονται συνεχώς, ήταν ένας πειρασμός στον οποίο τελικά η THQ δεν μπόρεσε να αντισταθεί. Αλλά ευτυχώς το Warhammer 40.000: Squad Command, παρόλο που απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί σαν ένας κορυφαίος τίτλος, κρίνεται ανέλπιστα διασκεδαστικός.
Βέβαια, από την αρχή φαίνονται και οι αρκετοί συμβιβασμοί που έχουν γίνει έτσι ώστε ένας τίτλος αυτού του είδους να προσαρμοστεί στο PSP, αλλά σίγουρα η όλη προσπάθεια είναι αξιόλογη. Καταρχάς δεν πρόκειται για κάποια μεταφορά, αλλά όπως ισχυρίζεται η ίδια η RedLynx για μια καινούργια δημιουργία. Το παραπάνω σχόλιο έχει και μια δόση αλήθειας, μιας και η παρούσα έκδοση δεν συναντάται αλλού με την συγκεκριμένη μορφή, η οποία είναι όσο το δυνατό περισσότερο απλουστευμένη, με σαφείς βλέψεις προς το ευρύ κοινό αφήνοντας ίσως παραπονεμένους τους hardcore gamers.
Το Squad Command, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, είναι ένα team turn based strategy παιχνίδι, που προσπαθεί να φέρει κάτι από την πρόκληση της συγκεκριμένης κατηγορίας στη φορητή κονσόλα της Sony και ως ένα βαθμό τα καταφέρνει. Σε γενικές γραμμές, ο τίτλος είναι αρκετά διασκεδαστικός αλλά το σημαντικότερο μειονέκτημά του είναι η έλλειψη πρόκλησης, μιας και το χαμηλό επίπεδο δυσκολίας σε συνδυασμό με ορισμένα προβλήματα στο γενικότερο σχεδιασμό, δεν επιτρέπουν την ανάδειξή του. Και μάλιστα, όταν η δημιουργία της RedLynx έχει απέναντί της το σαφώς καλύτερο Field Commander, τότε τα περιθώρια στενεύουν ακόμα περισσότερο.
Από το κεντρικό μενού γίνεται σαφές πως στο θέμα της ποικιλίας τίθεται ένα ζήτημα, μιας και σε επίπεδο επιλογών ο τίτλος προσφέρει τα απολύτως απαραίτητα, δηλαδή μόνο single και multiplayer επιλογές. Πριν από κάθε επίπεδο ο παίκτης βλέπει τα χαρακτηριστικά της ομάδας του καθώς και τον οπλισμό της, ενώ από ένα σημείο και έπειτα αυτός μπορεί να βελτιωθεί . Παράλληλα, αναβαθμίζονται και τα χαρακτηριστικά των στρατιωτών, αλλά έτσι γίνονται ακόμα ισχυρότεροι έναντι των αντιπάλων, κάνοντας τις αποστολές να τελειώνουν ακόμα ταχύτερα. Ωστόσο, τα συνολικά 15 επίπεδα προσφέρουν μια αποδεκτή διάρκεια, μιας και ανάλογα με τις ικανότητες του καθενός, εγγυώνται πως το σύνολο της εμπειρίας δεν πρόκειται να είναι μικρότερο των 9 ωρών.
Αφού ο παίκτης επιλέξει την ομάδα του, μεταφέρεται στο πεδίο της μάχης, όπου η αρχική εικόνα είναι αρκετά γνώριμη για τίτλο της κατηγορίας. Η ισομετρική κάμερα βρίσκεται τοποθετημένη ψηλά –ίσως λιγάκι παραπάνω από όσο θα έπρεπε– και τα πρώτα λεπτά κυλούν αρκετά ευχάριστα. Η εναλλαγή των χαρακτήρων γίνεται αρκετά εύκολα και συγκεκριμένα με τα shoulder buttons, ενώ ο χειρισμός είναι αρκετά απλός μιας και ουσιαστικά χρησιμοποιούνται μόνο 2 πλήκτρα. Ένα για την πυροδότηση των όπλων και ένα για να σκύβει ο εκάστοτε χαρακτήρας. Από την άλλη, όμως, υπάρχει ένα θέμα με την κάμερα, μιας και δεν είναι και τόσο καλά ρυθμισμένη.
Πέρα από το γεγονός πως είναι τοποθετημένη υπερβολικά ψηλά κάνοντας τους χαρακτήρες να δείχνουν υπερβολικά μικροί, πολλές φορές αποτελεί εμπόδιο για την απεικόνιση της δράσης, μιας και πολλά κτίρια εμποδίζουν τον παίκτη από το να δει που βρίσκεται η ομάδα του. Μπορεί να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της, αλλά αυτή είναι υπερβολικά περιορισμένη μιας και περιορίζεται μόνο στον οριζόντιο άξονα.
Προσπερνώντας αυτό το μικρό πρόβλημα και ξεκινώντας μια μάχη, το Squad Command αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Ως ένα κλασικό strategy, ο κάθε χαρακτήρας έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό από action points, τα οποία επιβάλλεται να δαπανηθούν με προσοχή, λαμβάνοντας υπόψη τα πόσα βήματα θα κάνει ο κάθε χαρακτήρας, με πόσες βολές θα πλήξει τον αντίπαλο κ.ο.κ. Μπορεί οι μηχανισμοί γενικότερα να είναι όσο το δυνατόν απλουστευμένοι, αλλά είναι αλήθεια πως απαιτείται σκέψη και μελέτη, γιατί αν εξαντληθούν τα action points, τότε ο παίκτης δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα. Σε γενικές γραμμές, η στρατηγική υποβοηθείται και από τον σχεδιασμό των επιπέδων, μιας και προσφέρουν πολλά σημεία για κάλυψη ενώ μεγάλο μέρος τους δύναται να καταστραφεί. Η έκβαση κάθε μάχης είναι προκαθορισμένη, αλλά η πορεία που θα καταγραφεί, καθώς και οι κινήσεις, είναι στοιχεία που θα φέρουν τη νίκη ή την ήττα.
Και σε γενικές γραμμές αυτό είναι το Warhammer 40,000: Squad Command. Μια δημιουργία που προσπαθεί να φέρει κάτι από το πολύπλοκο και απαιτητικό υλικό της σειράς στο PSP. Και ως ένα βαθμό, όπως είπαμε και παραπάνω, τα καταφέρνει. Αλλά για κάποιον απαιτητικό παίκτη η έλλειψη πρόκλησης θα αποτελέσει τροχοπέδη, μιας και οι αντίπαλοι τις περισσότερες φορές θα αρέσκονται μόνο στο να καταλαμβάνουν καίριες θέσεις στο πεδίο της μάχης, αλλά να μην τις αξιοποιούν. Δεν είναι τυχαίο πως ο παίκτης θα προλάβει να εκτελέσει 2 γύρους επιθέσεων με την ομάδα του, την ώρα που οι αντίπαλοι θα παραμένουν, δυστυχώς, άπραγοι.
Την κατάσταση έρχεται να σώσει, ως ένα βαθμό, το multiplayer. Μέσω της επιλογής game share, δύο παίκτες μπορούν να αναμετρηθούν, ανεβάζοντας την διασκέδαση πολλά επίπεδα παραπάνω από την single player εμπειρία. Από την άλλη, το online μέρος είναι υπερβολικά φτωχό, μιας και οι επιλογές είναι μετρημένες. Μπορεί να υποστηρίζεται δικτυακό παιχνίδι ανάμεσα σε 8 παίκτες, αλλά προσφέρονται μόνο 3 επίπεδα (industrial, ice και desert) ενώ και το ευμετάβλητο του μεγέθους τους κρίνεται περιττό. Σε τεχνικό επίπεδο τώρα, το Squad Command περισσότερο ικανοποιεί παρά ενθουσιάζει, μιας και τα πανέμορφα cut scenes έρχονται σε αντίθεση με τους μικρούς χαρακτήρες και τα φτωχά εφέ.
Το polygon account είναι χαμηλό και αυτό φαίνεται και από τους χάρτες, τα κτίρια των οποίων σε αρκετά σημεία εμφανίζονται χοντροκομμένα. Καλύτερη εικόνα παρουσιάζει ο ηχητικός τομέας μιας και τόσο οι πυροβολισμοί όσο και οι εκρήξεις έχουν αποδοθεί πολύ όμορφα.
Παρά τα όσα έχουν ακουστεί και αφήνοντας στην άκρη τις όποιες προκαταλήψεις, το Warhammer 40.000: Squad Command είναι μια αξιόλογη δημιουργία. Μπορεί μεν να υποφέρει από κάποια προβλήματα και να συνοδεύεται από αρκετούς περιορισμούς λόγω της κονσόλας όπου κυκλοφορεί, αλλά ακόμα και έτσι έχει τις ευχάριστες στιγμές του, που αν συνοδεύονταν από ένα υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας, θα ήταν περισσότερο συγκλονιστικές.
Γιώργος Τσακίρογλου
PEGI 12+