
Rez HD: H συνέντευξη
Ο θρυλικός Tetsuya Mizuguchi απαντά στις ερωτήσεις του XCN σχετικά με το κορυφαίο παιχνίδι του
Ο θρυλικός Tetsuya Mizuguchi απαντά στις ερωτήσεις του XCN σχετικά με το κορυφαίο παιχνίδι του
Ο θρυλικός Tetsuya Mizuguchi απαντά στις ερωτήσεις του XCN σχετικά με το κορυφαίο παιχνίδι του
Ο Tetsuya Mizuguchi είναι μια προσωπικότητα της βιομηχανίας που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ο σπουδαίος αυτός Ιάπωνας δημιουργός ξεκίνησε την καρίερα του στη SEGA όπου και έμεινε εκεί για περισσότερο από δέκα χρόνια (1990-2003). Στη διάρκεια αυτής της περιόδου ο Mizuguchi εργάστηκε σε παιχνίδια θρύλους, όπως τα Sega Rally, Space Channel 5 και, φυσικά, το Rez, ενώ στη συνέχεια –και μετά από εσωτερικές ανακατατάξεις στη SEGA- αποχώρησε και δημιούργησε την Q Entertainment. O Mizuguchi-san είναι γνωστός για την αγάπη που έχει προς τα projects που βασίζονται στη μουσική, η οποία έχει πάντα σπουδαίο ρόλο στο gameplay των τίτλων του. Εκτός των παραπάνω, ο Mizuguchi έχει προσφέρει στο κοινό τα Meteos, Every Extend Extra, Lumines, ενώ σημαντική συνεισφορά είχε και στην ανάπτυξη του Ninety Nine Nights. Ας δούμε τι απάντησε στις ερωτήσεις του XCN σχετικά με την αναβίωση του Rez.
Το Rez δεν είχε δυστυχώς την αναγνώριση που του άξιζε. Κατά την γνώμη μας το XBLA είναι η ιδανική πλατφόρμα που χρειάζεται ο τίτλος για να κερδίσει ένα ευρύ κοινό. Ποια είναι τα αισθήματά σας κοιτάζοντας ότι η συγκεκριμένη έκδοση μέσω του XBLA θα αυξήσει την δημοτικότητα της σειράς;
Συμφωνώ πως το XBLA είναι η ιδανική πλατφόρμα για έναν τίτλο όπως είναι το Rez HD. Το Rez είναι ένα απλό παιχνίδι, αλλά όταν είχε κυκλοφορήσει στα Dreamcast και PlayStation 2 πίσω στο 2001-2002 είχε αντιμετωπιστεί σαν κάτι το πολύπλοκο, που ο παίκτης ήταν δύσκολο να κατανοήσει. Αν είχαμε την δυνατότητα τότε να διαθέσουμε μια trial έκδοση, τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα. Εξάλλου δεν ήταν και πολλοί αυτοί που θα δαπανούσαν $40 για να αγοράσουν κάτι που δεν θα κατανοήσουν πλήρως. Έτσι το καλύτερο στοιχείο του XBLA είναι πως πρώτα μπορείς να δοκιμάσεις έναν τίτλο πριν τον αγοράσεις και εμείς έχουμε την δυνατότητα να τον προσφέρουμε σε μια χαμηλότερη τιμή από αυτή που θα κόστιζε αν κυκλοφορούσε κανονικά στα καταστήματα. Οι ψηφιακές διανομές προσφέρουν πολλές νέες δυνατότητες για τίτλους όπως το Rez καθώς τώρα μπορούν να ασχοληθούν μαζί του τόσο οι οπαδοί του όσο και οι νέο-εισερχόμενοι.
Ποιες θα είναι οι κύριες διαφορές ανάμεσα στο Rez HD και στο πρωτότυπο; Η έκδοση που υπάρχει στο XBLA έχει πολλές διαφορές σε σχέση με την αντίστοιχη του Dreamcast;
Πέρα από το γεγονός πως ο τίτλος έχει αναδημιουργηθεί σε υψηλή ανάλυση και ψηφιακό ήχο, κατά τα άλλα παραμένει απαράλλαχτο σε σχέση με το πρωτότυπο – όλα τα modes, περιοχές, επίπεδα και ήχοι έχουν μεταφερθεί αυτούσια. Όταν δημιούργησα το πρωτότυπο Rez, όλοι οι μηχανισμοί είχαν βασιστεί στην λογική του trail & error με σκοπό να δημιουργήσουμε αυτή την οπτικοακουστική εμπειρία με τα μέσα που είχαμε τότε. Με το Rez HD νιώθω πως είχα την δυνατότητα να δουλέψω πάνω σε αυτές τις δύσκολες περιοχές που αφορούν το gameplay και να παρουσιάσω τον τίτλο όπως τον είχα τότε φανταστεί – για εμένα αυτή είναι η πλήρης έκδοση του Rez. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που προσθέσαμε στο Rez HD για να επεκτείνουμε την εμπειρία του gameplay –οι παίκτες μπορούν να συνδέσουν περισσότερα χειριστήρια και να νιώσουν διαφορετικές δονήσεις από αυτές που δημιουργεί το δικό τους χειριστήριο. Παράλληλα προσθέσαμε ορισμένα νέα οπτικά και ηχητικά εφέ που προσφέρουν μια διαφορετική αίσθηση.
Θα πάτε το Rez franchise ακόμα παραπέρα; Θα υπάρξει Rez 2;
Πρώτα θα πρέπει να δω τι ανταπόκριση θα έχει ο τίτλος από το κοινό του XBLA. Ακόμα και αν υπάρξει το Rez 2 ή το sequel του Rez, γνωρίζω πως η δημιουργία μιας διαφορετικής εμπειρίας, που στηρίζεται στη διασκέδαση συνδυασμένη με ένα οπτικοακουστικό σύνολο, είναι αυτό που μου αρέσει να κάνω και που σίγουρα θα συνεχίσω να εξελίσσω
Με ποιον τρόπο θα εκμεταλλευτεί το Xbox Live;
Το Rez HD είναι ένα καθαρά single player game, οπότε δεν θα υπάρξουν multiplayer/co-op/versus modes στον τίτλο. Η βαθμολογία θα είναι ορατή μέσω του Score Attack Mode και οι παίκτες θα μπορούν να παρακολουθούν τις επιδόσεις των 20 καλύτερων μέσω του Replay Theater.
Τι σας ενέπνευσε καθώς εργαζόσασταν στο Rez;
Υπήρχαν πολλά πράγματα που με ενέπνευσαν στο να δημιουργήσω το Rez, ένα από τα οποία είναι και ο γνωστός ζωγράφος του 20ου αιώνα Wassily Kandinsky. Οι ζωγραφιές του Kandinsky είναι όλες εμπλουτισμένες με μουσική –η δύναμη του συναισθήματος που δίνει σε ένα σώμα και η ελευθερία στην φαντασία που μπορεί να προσφέρει. Ήθελα να δημιουργήσω έναν τίτλο που να μπορούσε να εξομοιώνει τα συναισθήματα, χρησιμοποιώντας ήχους, οπτικά εφέ και δονήσεις.
Σχεδιάζετε να προβείτε σε remake και άλλων τίτλων της Q Entertainment; Να περιμένουμε το Space Channel 5 part3 για παράδειγμα;
Παρόλο που δεν μπορώ να κάνω κάποιο σχόλιο σχετικά με πρόσφατες ή μελλοντικές κυκλοφορίες, το 360 είναι μια πάρα πολύ ελκυστική πλατφόρμα και ελπίζουμε να φέρουμε ακόμα περισσότερους και ποιοτικούς τίτλους που να μπορούν να προσφέρουν μια διασκεδαστική εμπειρία στους παίκτες
Τι πιστεύετε πραγματικά για το “trance vibrator”;
Η σκέψη πίσω από το trance vibrator ήταν να προσφέρουμε δονήσεις στον παίκτη σε συνδυασμό με τα οπτικά και ηχητικά εφέ που βλέπει και ακούει κατά την διάρκεια που ασχολείται με τον τίτλο. Πιστεύουμε πως το περιφερειακό επέκτεινε την όλη εμπειρία.
Ήταν δύσκολο να πείσετε την Sega να σας παραχωρήσει την άδεια για το Rez HD;
Δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο οι περισσότεροι πιστεύουν –το τμήμα management της Sega κατανόησε την επιθυμία μου να αναδημιουργήσω το Rez σε αυτή την ‘’νέα’’ και ‘’πλήρη’’ μορφή. Είμαι ευγνώμων για αυτή τη δυνατότητα και ελπίζω όλοι οι οπαδοί του Rez να απολαύσουν τον τίτλο.
Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με άλλους τίτλους που βασίζονται στην μουσική –τα Guitar Hero και Rock Band– και που έχουν σημειώσει τόσο καλή πορεία σε Ευρώπη και Αμερική;
Νομίζω πως τέτοιοι τίτλοι είναι συναρπαστικοί και είναι σπουδαίο να τους βλέπεις να πετυχαίνουν. Πάντοτε υπήρχαν μουσικοί τίτλοι διάσπαρτοι στην αγορά, αλλά αυτοί οι δύο έχουν μεταφέρει την διασκέδαση σε ένα άλλο επίπεδο προσφέροντας co-op, downloadable υλικό και την δυνατότητα να γίνει ο καθένας ένας rock star.
Σχεδιάζετε να προσφέρετε νέο υλικό μέσω download για το Rez, όπως μουσική ή visuals;
Δεν έχουμε σχέδια που να αφορούν περαιτέρω διαθέσιμο υλικό για το Rez HD. Αυτή είναι κατά την γνώμη μου η πλήρης έκδοση του Rez και ελπίζω οι παίκτες να την απολαύσουν όσο και εγώ. Παρόλο που το Rez είναι ένα απλό παιχνίδι, πιστεύω πως προσφέρει υψηλό replay value και ο παίκτης κάθε φορά που θα παίζει θα ανακαλύπτει και κάτι νέο.
{nomultithumb}