GC 2007: O επίλογος
Μια εβδομάδα γεμάτη ραντεβού, τρεις εβδομάδες γεμάτες ύλη. Τι άφησε το φετινό GC στο GameOver;
Μια εβδομάδα γεμάτη ραντεβού, τρεις εβδομάδες γεμάτες ύλη. Τι άφησε το φετινό GC στο GameOver;
Μια εβδομάδα γεμάτη ραντεβού, τρεις εβδομάδες γεμάτες ύλη. Τι άφησε το φετινό GC στο GameOver;
Πολλοί από τους αναγνώστες μας όταν ενημερώθηκαν ότι το GameOver θα παρευρεθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Leipzig Games Convention ρώτησαν εύλογα «γιατί;». Η απάντηση είναι πολύ απλή. Μέχρι πέρυσι, η E3 αποτελούσε τη μοναδική επιλογή για όλα τα ελληνικά Μέσα που ήθελαν να ταξιδέψουν σε ένα μέρος όπου θα μπορούσαν να έρθουν σε επικοινωνία με όλους τους μεγάλους publishers και developers. Η Ευρώπη, μετά τη διακοπή διοργάνωσης της ECTS, είχε πολύ καιρό να δει κάτι τόσο καλά οργανωμένο. Λίγα events λάμβαναν χώρα σε διάφορα σημεία της Ευρώπης και συνήθως οι συμμετέχοντες δεν ήταν ποτέ αρκετοί έτσι ώστε να δικαιολογήσουν τα έξοδα για ένα τέτοιο ταξίδι.
Τι άλλαξε λοιπόν και το GameOver επέλεξε να επισκεφτεί δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το LGC; Όπως μπορεί να δει ο καθένας με μία μικρή ματιά στη φετινή και την περσινή κάλυψη, έχουμε να κάνουμε με μία διοργάνωση που αφορά κυρίως στο γερμανικό και, κατ’ επέκταση, στο ευρωπαϊκό κοινό. Πολλοί ήταν αυτοί που ρώτησαν πως γίνεται να θεωρούμε τόσο σημαντικό ένα consumer show. Η απάντηση είναι απλή και φαίνεται με μία πρώτη ματιά από τη διαφορά της έκτασης των κειμένων που κέρδισε η φετινή σε σχέση με την περσινή διοργάνωση στο GameOver.
Η περσινή LGC διοργανώθηκε με την ανακοίνωση ακύρωσης της Ε3 να είναι ακόμα νωπή και πολλές εταιρίες να μην έδειχναν ιδιαίτερα διατεθειμένες να προβούν σε παρουσιάσεις ή ανακοινώσεις. Φέτος, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα. Οι behind closed doors (πρόσβαση μόνο για δημοσιογράφους) παρουσιάσεις ήταν υπερβολικά περισσότερες, οι publishers άρχισαν να οργανώνουν πολύ νωρίτερα τα ραντεβού τους και σαφέστατα αυτά που μας παρουσιάστηκαν ήταν περισσότερο προσαρμοσμένα στα… ευρωπαϊκά γούστα. Είναι ανούσιο και κουτό να μπούμε σε κρίσεις, συγκρίσεις και συζητήσεις για το αν το Leipzig Games Convention μπορεί να αντικαταστήσει την Ε3. Μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικές εκδηλώσεις, με τη μεν εστιασμένη στο κοινό, και τη δε στο εμπόριο και στον Τύπο.
Το LGC δεν στόχευσε ποτέ (από τις πρώτες χρονιές που διοργανώθηκε, για όποιον το παρακολουθεί εδώ και καιρό) αποκλειστικά στον ειδικό Τύπο. Δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να διοργανώσει Press Conferences σε τεράστιες αίθουσες και να υποδεχτεί τα μεγαλύτερα Μέσα. Αυτά προέκυψαν στην πορεία. Και προέκυψαν στην πορεία, γιατί το ευρωπαϊκό κοινό και ο παγκόσμιος Τύπος έχουν την ανάγκη μίας σοβαρής ευρωπαϊκής διοργάνωσης.
Τα φετινά πλάνα των διοργανωτών μαρτυρούν πολλά για όποιον μπόρεσε να τα αποκωδικοποιήσει από νωρίς:
– Για πρώτη φορά και οι πέντε αίθουσες του εκθεσιακού χώρου ήταν γεμάτες
– Για πρώτη φορά η έκθεση επεκτάθηκε και αρκετά στρέμματα εκτός εκθέσεως
– Για πρώτη φορά εταιρία διοργάνωσε Press Conference η Sony αποκαλύπτοντας ορισμένα από τα μελλοντικά της σχέδια. Όσο χαλαρή κι αν χαρακτηρίστηκε η συγκεκριμένη συνέντευξη Τύπου δεν παύει να υφίσταται ως παρουσία που έφερε ανακοινώσεις.
– Για πρώτη φορά δήλωσαν «παρών» τόσο σημαντικές προσωπικότητες του χώρου του gaming όπως οι κύριοι Yamauchi, Kojima, Harrison, Kobayashi και άλλοι
– Για πρώτη φορά είδαμε ευρωπαϊκή διοργάνωση με τόσο λίγες απουσίες
– Για πρώτη φορά είδαμε τόσους πολλούς μικρούς developers και publishers
– Για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό event είδαμε τόσες παρουσιάσεις τίτλων που θα βγουν στην κυκλοφορία τουλάχιστον 15 μήνες μετά
και πάρα πολλά ακόμα…
Το γιατί θεωρείται σημαντικό το LGC για το GameOver, είναι περιττό να το εξηγήσουμε. Νομίζουμε ότι καλύτερα μιλούν τα άρθρα που καταγράφηκαν τις τελευταίες τρεις εβδομάδες… Κλείνοντας, οφείλουμε να κάνουμε την καθιερωμένη…δέηση στο Θεό να επισκεφτεί κάποτε κάποιος από τους Έλληνες διοργανωτές το εν λόγω event για να αντιληφθεί τι θεωρείται -στον «πολιτισμένο» gaming κόσμο- show. Να μάθει ότι η εξάπλωση 20 εταιριών σε 3 στρέμματα χώρου με δέκα αρχαία μηχανήματα και 20 όμορφες κοπέλες, δεν μπορεί να αποκαλείται έκθεση, αλλά εκδήλωση. Εμείς θα είμαστε και του χρόνου εκεί…
Παύλος Παπαπαύλου
Όλα τα ειδικά θέματα, τις συνεντεύξεις και τα νέα από το LGC 2007 -αφού απομακρυνθούν από την αρχική σελίδα- θα τα βρίσκετε συγκεντρωμένα στον ειδικά διαμορφωμένο τομέα του GameOver.
{nomultithumb}