Resident Evil 6
Τι γίνεται όταν αναμιγνύεις πολλά υλικά;
Τι γίνεται όταν αναμιγνύεις πολλά υλικά;
Resident Evil. Δύο λέξεις με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την υφήλιο. Και αυτό όχι μόνο γιατί αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες σειρές τρόμου στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών, αλλά και γιατί πρόκειται για μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις κινηματογραφικών ταινιών που γνωρίζουν εμπορική επιτυχία και αποδοχή από ένα ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού μη συμφιλιωμένο με τη σειρά βιντεοπαιχνιδιών. Το Resident Evil 6 έχει συζητηθεί όσο λίγα παιχνίδια και αυτό γιατί η Capcom από το Resident Evil 4 είχε αρχίσει να δείχνει ότι επιθυμεί μία διαφορετική πορεία για τη σειρά. Το 5ο επεισόδιο, παρότι ήταν πολύ καλό σαν τίτλος δράσης, δεν αγαπήθηκε από τους φίλους της σειράς που είδαν τον αγαπημένο τους “τρόμο” να θυσιάζεται στο βωμό της κινηματογραφικής δράσης και του multiplayer.
Η Capcom, μετά την κυκλοφορία του Resident Evil 5, υποσχέθηκε ότι το επόμενο Resident Evil θα γυρίσει στα παλιά “μονοπάτια”. Η πίεση, όμως, και η “γλύκα” του εύκολου κέρδους από ένα παιχνίδι δράσης, φαίνεται πως δίχασε και τους ίδιους τους δημιουργούς. Στην προσπάθειά τους να ικανοποιήσουν όλους τους φίλους της σειράς, δημιούργησαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια, δύο με έντονη δράση και άλλα δύο με περισσότερη έμφαση στη δημιουργία ατμόσφαιρας και επίλυσης γρίφων. Το μεγάλο ερώτημα είναι: “τα κατάφερε;”. Σε ένα μεγάλο βαθμό θα μπορούσαμε να πούμε, ναι.
Η ιστορία του παιχνιδιού

Το Resident Evil 6 ξεκινάει με διαφορετικό τρόπο αναλόγως το σενάριο που θα επιλέξουμε. Στην αρχή μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ του Leon, του Chris και του Jake, ενώ με την ολοκλήρωση και των τριών, ξεκλειδώνεται ένα επιπλέον σενάριο με πρωταγωνίστρια την Ada Wong. Όπως προαναφέραμε, στο ξεκίνημα κάθε σεναρίου παίζουμε κάποια κεφάλαια που μας διηγούνται το παρελθόν των χαρακτήρων και πώς, ξεχωριστά ο καθένας τους, κατέληξαν όλοι μαζί στην Κίνα για να καταπολεμήσουν τον C-Virus.
Στις 24 Δεκεμβρίου του 2012, σε μία χώρα της Ευρώπης και πιο συγκεκριμένα στην Edonia, πραγματοποιείται μια μεγάλη βιοτρομοκρατική επίθεση, την οποία καλείται να αντιμετωπίσει η γνωστή μονάδα BSAA, με αρχηγό τον Chris Redfield μαζί με το συνάδελφό του Piers και μια επίλεκτη ομάδα κρούσης. Την ίδια στιγμή, από τις εγκαταστάσεις της περιοχής αποδρά ο Jake Muller με τη βοήθεια της (γνωστής από το Resident Evil 2) Sherry Birkin, ο οποίος είναι ο μοναδικός άνθρωπος στον κόσμο με τα κύτταρα που μπορούν να καταπολεμήσουν τον C-Virus.

Λίγο αργότερα και πιο συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2013 και ενώ ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. είναι έτοιμος να αποκαλύψει την αλήθεια γύρω από τα γεγονότα της Racoon City, η πόλη δέχεται παρόμοια τρομοκρατική ενέργεια και κάπως έτσι και ο Leon S. Kennedy θα ξεκινήσει το ταξίδι του από την Αμερική παρέα με την Helena Harper, μία πράκτορα των Μυστικών Υπηρεσιών, με απώτερο σκοπό να σώσουν τον πλανήτη. Και οι έξι πρωταγωνιστές. αργά η γρήγορα. θα καταλήξουν στην Κίνα, και ο τρόπος με τον οποίο οι ιστορίες τους θα διασταυρωθούν, θα τους φέρει όλους σε πολύ δύσκολη θέση μιας και οι λόγοι που κατέφθασαν στην Κίνα, είναι τελείως διαφορετικοί για τον καθένα τους.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως το τέταρτο σενάριο. με πρωταγωνίστρια την Ada. μας εξέπληξε θετικά. καθώς κατά την προσωπική άποψη του υπογράφοντος είναι το καλύτερο όλων, με ατμόσφαιρα, γρίφους και τις περισσότερες ανατροπές στην εξέλιξη της ιστορίας. Κάθε σενάριο επικεντρώνεται σε διαφορετικά στοιχεία, ενώ δε λείπουν και οι μικροαλλαγές στο gameplay τους.

Το σενάριο του Leon διαθέτει την “ατμόσφαιρα” με σκοτεινούς διαδρόμους, υπόγεια εργαστήρια και νεκροταφεία, προσπαθώντας να ξυπνήσει στους χρήστες μνήμες από το Resident Evil 4. Στον αντίποδα βρίσκεται το σενάριο του Jake Muller και του Chris, τα οποία επικεντρώνονται στην ακατάπαυστη δράση, τις αγωνιώδεις καταδιώξεις και σε μερικές θεαματικές μάχες με τελικά bosses. Το σενάριο της Ada έρχεται να προστεθεί σε αυτό του Leon, εξισορροπώντας κάπως τη “μάχη” μεταξύ δράσης και ατμόσφαιρας, αν και προσωπικά θεωρούμε ότι μόνο της Ada είναι ικανό να προσδώσει μια ικανοποιητική ατμόσφαιρα καθώς είναι το μοναδικό που διαθέτει γρίφους μίας “Α” δυσκολίας και μερικές ατμοσφαιρικές στιγμές.
Η εμπειρία που αποκομίσαμε μετά την ενασχόλησή μας με τις ιστορίες του παιχνιδιού είναι, σε γενικές γραμμές, ικανοποιητική. Δυστυχώς, η επιλογή των δημιουργών να συνδυάσουν τέσσερα διαφορετικά μονοπάτια για μία μέτρια ιστορία (αρκετά καλή όμως για τα δεδομένα της σειράς) έχει σαν αποτέλεσμα να κουράζουν.

Ειδικά το σενάριο του Jake και του Chris, αν και μας συστήνουν δύο ενδιαφέροντες χαρακτήρες, μας έδωσαν από την αρχή την εντύπωση της “προχειροδουλειάς” και κράτησαν το ενδιαφέρον μας αποκλειστικά για τις εντυπωσιακές σκηνές κινηματογραφικής δράσης. Από εκεί και πέρα, καθώς οι ιστορίες των χαρακτήρων στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού διαδραματίζονται παράλληλα, θα σας προτείναμε να παίξετε και τα σενάρια των χαρακτήρων παράλληλα και όχι μεμονωμένα.
Αυτό θα σας βοηθήσει ενάντια στην (πολύ πιθανή) πλήξη που μπορεί να σας δημιουργηθεί από τα “χλιαρά” σενάρια του Jake και του Chris, ενώ και οι “τρύπες” στην ιστορία θα καλύπτονται ταχύτερα, διατηρώντας ένα επίπεδο στο σασπένς και την εξέλιξή της.