Moto GP ’06

Το νέο μέλος της «οικογένειας» Moto GP καταφθάνει στο Xbox 360 δείχνοντας ομορφότερο και καλύτερο από ποτέ

Το νέο μέλος της «οικογένειας» Moto GP καταφθάνει στο Xbox 360 δείχνοντας ομορφότερο και καλύτερο από ποτέ

Start your engines…

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΕξαιρουμένου του επερχόμενου Tourist Trophy της Polyphony Digital (διαβάστε εδώ το preview μας), ελάχιστα ήταν μέχρι σήμερα τα παιχνίδια αγώνων ταχύτητας που κατάφερναν να περάσουν αυτούσια την αίσθηση της ταχύτητας και των στοιχείων της φυσικής που προσφέρει η οδήγηση μιας μοτοσικλέτας. Οι μόνες εταιρείες που μέσα στα χρόνια μάς προσέφεραν αξιόλογα δείγματα είναι η Namco και η THQ με τα έτερα Moto GP τους, τα οποία δεν διαγράφουν παράλληλους δρόμους, καθώς τα Moto GP της Namco έχουν έναν πιο arcade χαρακτήρα και προσφέρουν κορυφαία single player modes, ενώ τα αντίστοιχα της THQ διέπρεψαν λόγω του ρεαλισμού και των επιτυχημένων modes του Xbox Live. H κόντρα μεταξύ των δύο σειρών είναι μεγάλη, κρατάει χρόνια και έχει βάλει φωτιά σε πολλά gaming forum για το ποια εκ των δύο είναι καλύτερη.

Αν και ο χαρακτηρισμός «καλύτερο» είναι καθαρά υποκειμενικός, μετά την πρώτη μας δοκιμή με το Moto GP ΄06 της THQ και της ομάδας ανάπτυξης Climax, που εδώ και χρόνια δημιουργεί τη σειρά, διαπιστώσαμε πως, μετά την μεταπήδηση της στο Xbox 360, η κατάσταση αρχίζει να ξεκαθαρίζει. Αν και ο κώδικας που μας στάλθηκε υποφέρει από έναν σημαντικό αριθμό προγραμματιστικών σφαλμάτων, τα οποία μάλιστα η ίδια η Climax επεσήμανε σε μια ειδική αναφορά που μας έστειλε μαζί με το παιχνίδι, δεν απαιτούνται παρά μόνο ελάχιστα λεπτά δοκιμής με αυτό το παιχνίδι για να συνειδητοποιήσεις το ότι έχεις να κάνεις με τον καλύτερο εξομοιωτή οδήγησης μοτοσικλετών που δημιουργήθηκε μέχρι σήμερα.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΟ ενθουσιασμός που νιώσαμε παίζοντας το Moto GP ’06 δεν έχει να κάνει με τα υπέροχα γραφικά που μπορεί να δημιουργήσει η κονσόλα της Microsoft, άλλωστε η μέχρι στιγμής πορεία του Xbox 360 -και διαμέσου ορισμένων παιχνιδιών του- έχει αποδείξει περίτρανα τις υπολογιστικές του ικανότητες. Εκεί που το παιχνίδι της Climax διαπρέπει -και που δείχνει να παραμένει πιστό στην κληρονομιά των προηγούμενων επεισοδίων- είναι στο gameplay. Τι σημαίνει όμως «gameplay» σε ένα παιχνίδι αγώνων ταχύτητας και πόσο διαφορετικό ή καλύτερο μπορεί να είναι από το αντίστοιχο οποιουδήποτε άλλου τίτλου της αγοράς; Στην περίπτωση του Moto GP ’06 η επιτυχία του gameplay έρχεται υπό δύο μορφές, με την πρώτη να έχει να κάνει με τον κορυφαίο ρεαλισμό των physics που αποδίδεται από τον κώδικα και τη δεύτερη με τη γενικότερη φιλικότητα του συστήματος οδήγησης. Για παράδειγμα, κάθε πτώση στο Moto GP 06, δηλαδή ο τρόπος και η πορεία που ακολουθεί ο αναβάτης και η μοτοσυκλέτα του μετά από μια “άτυχη στιγμή” είναι απολύτως σχετικά με το γεγονός που προηγήθηκε. Συγκεκριμένα, το γρήγορο άνοιγμα του γκαζιού πάνω στην στροφή θα φέρει ένα “αξιοπρεπέστατο” highsiding, ενώ μια έξοδος από την πίστα υπό κλίση, θα οδηγήσει στην λογική απώλεια του “μπροστινού”.

Το παιχνίδι της Climax χρησιμοποιεί ένα ιδιόμορφο μοντέλο χειρισμού, το οποίο μοιράζει την επιτάχυνση και την επιβράδυνση στο δεξιό αναλογικό μοχλό, αλλά συγχρόνως δίνει τη δυνατότητα πέδησης της μοτοσικλέτας μέσα από τις δύο αναλογικές σκανδάλες του χειριστηρίου (η μια για το εμπρός και η άλλη για το πίσω φρένο). Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Απλά, πως χωρίς ιδιαίτερες ρυθμίσεις και αλλαγές στο σύστημα χειρισμού, ο παίκτης μπορεί είτε να οδηγήσει χρησιμοποιώντας την πιο «arcade» επιλογή του αναλογικού μοχλού, είτε να δοκιμάσει τις ικανότητές του όπως ακριβώς οι παγκόσμιοι πρωταθλητές και να επιχειρεί οδήγηση στα όρια χρησιμοποιώντας πότε το εμπρός και πότε το πίσω φρένο ανάλογα με τις απαιτήσεις της στροφής.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΗ μοναδική μας ένσταση στο μοντέλο οδήγησης και χειρισμού έχει να κάνει με την ευαισθησία των μοτοσικλετών ως προς τον τρόπο που μεταφέρουν την ιπποδύναμή τους στην άσφαλτο. Αν και υπάρχει η δυνατότητα μικρορύθμισης αυτής της ευαισθησίας, είδαμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταφέρεις να μεταθέσεις το κέντρο βάρος της μηχανής από τον κεντρικό της άξονα και να «διώξεις» από αυτόν, πλαγιολισθαίνοντας, τον πίσω τροχό, κάτι που στην πραγματικότητα -και όταν οδηγείς ένα «κτήνος» 1000 κυβικών εκατοστών- επιτυγχάνεται χωρίς καν να το επιδιώκεις. Ωστόσο, εκτιμούμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα πρόβλημα που πιστεύουμε πως εύκολα μπορεί να διορθωθεί. Το πόνημα της Climax δεν μας ενθουσίασε απλά και μόνο από το κορυφαίο σύστημα χειρισμού που μας προσέφερε, καθώς μια σειρά από βελτιώσεις, που είναι σαφές πως οφείλονται στις δυνατότητες του Xbox 360, το κάνουν να ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα στην κατηγορία.

Τα εφέ φωτισμού και σκιάσεων είναι κορυφαίας ποιότητας, το ίδιο ισχύει για το animation αναβατών και μοτοσικλετών, ενώ η ποιότητα των γραφικών βρίσκεται σε ασύλληπτα επίπεδα. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως ο παίκτης μπορεί να εντοπίσει ασήμαντες λεπτομέρειες όπως την περιστροφή της αλυσίδας μετάδοσης κίνησης ή ακόμη και τις μικρές αναπηδήσεις των αναρτήσεων που οφείλονται σε μικρά ελαττώματα του οδοστρώματος. Επίσης, σε ό,τι έχει να κάνει με τον τομέα της απεικόνισης, το Moto GP ’06 προσφέρει πληθώρα από κάμερες, που ξεκινούν από τις κλασικές πίσω από την πλάτη του αναβάτη και καταλήγουν σε απόψεις πρώτου προσώπου (η πεμπτουσία του ρεαλισμού) ή κινηματογραφικές από γωνία.

Πατήστε για μεγέθυνση της εικόναςΓια όσους δεν είχαν την τύχη να δοκιμάσουν κάποιο από τα παλιότερα Moto GP στις εκδόσεις τους για Xbox και υπολογιστές, οφείλουμε να επισημάνουμε πως, σε αντίθεση με τη σειρά της Namco, προσφέρουν στον παίκτη μόνο τη μεγάλη κατηγορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος Moto GP (μέχρι 1000 κυβικά εκατοστά), καθώς επίσης και τρεις ακόμη κατηγορίες ονόματι «Extreme», οι οποίες περιλαμβάνουν τρεις κυβισμούς (600, 1000 και 1200). Η πρώτη κατηγορία δεν χωρά περαιτέρω εξηγήσεις (περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο επίσημο site του παγκοσμίου πρωταθλήματος), όμως οι κατηγορίες Extreme περιλαμβάνουν ορισμένα από τα πιο δυνατά, ιδιόμορφα και εντυπωσιακά δίτροχα που δημιουργήθηκαν ποτέ και που πιστεύουμε πως πρέπει να τα δείτε και να δοκιμάσετε τις ψηφιακές εκδοχές τους για να διαπιστώσετε το μεγαλείο τους. Αυτήν την πρώτη μας αναφορά στο νέο παιχνίδι της THQ θα την ολοκληρώσουμε κάνοντας μια σύντομα αναφορά στο στοιχείο της που -κατά την άποψή μας- θα κλέψει την παράσταση όταν αυτό κυκλοφορήσει.

Αυτό το στοιχείο δεν είναι άλλο από τον ήχο του. Όπως έχει δηλώσει ο δημιουργός του παιχνιδιού, Jason Avent, η Climax ζήτησε τη συνεισφορά της Team Roberts, η οποία προσέφερε τις μοτοσικλέτες της στο στούντιο ανάπτυξης και αυτό μέσα από ειδικά εργαλεία και εκατοντάδες εργατοώρες κατάφερε να περάσει στο παιχνίδι τον πιο αυθεντικό, ρεαλιστικό και κορυφαίας ποιότητας ήχο που ακούστηκε μέχρι σήμερα από παιχνίδι της κατηγορίας. Ετοιμάστε από τώρα τα 5.1 Dolby Digital ηχοσυστήματά σας, γιατί είμαστε σίγουροι πως η εμπειρία που θα σας προσφέρει το Moto GP ’06 θα σας μείνει αξέχαστη.

Κυκλοφορία Ιούνιος 2006

{nomultithumb}

Μάριος Θεοτοκάς
Μάριος Θεοτοκάς
Άρθρα: 749

Υποβολή απάντησης