
Chromehounds
Το Mechassault για το Xbox 360 μπορεί να αργεί, αλλά η SEGA έχει σχεδόν έτοιμη τη δική της Mech πρόταση
Το Mechassault για το Xbox 360 μπορεί να αργεί, αλλά η SEGA έχει σχεδόν έτοιμη τη δική της Mech πρόταση
Μέταλλο και φωτιά
Το Mechassault της Microsoft, ένα παιχνίδι που προέκυψε μέσα από το σύμπαν της γνωστής σειράς Mech Warrior, ήταν ένα από τα δυνατότερα παιχνίδια της πρώιμης σταδιοδρομίας του Xbox. Με πολύ καλά γραφικά, ενδιαφέρον single player campaign, εντυπωσιακές μάχες και εξαιρετικό online mode, ο τίτλος της Microsoft λειτούργησε ως εφαλτήριο για την πρώτη της κονσόλα. Όσοι περίμεναν μια παρόμοια κίνηση από την εταιρεία του Redmond σίγουρα θα έχουν απογοητευθεί, μιας και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένα απολύτως σημάδι επανεμφάνισης της σειράς στο Xbox 360. Ωστόσο, όσοι διψούν για μανιασμένες Mech μάχες, σε φουτουριστικούς κόσμους, ταραγμένους από πολεμικές συρράξεις και γεμάτους τεράστιες πολεμικές μηχανές, σίγουρα θα νιώσουν ευχαρίστηση από αυτό που σύντομα θα τους προσφέρει η SEGA.
Όπως είχαμε αναφέρει και στο ειδικό θέμα με την παρουσία της SEGA στην έκθεση Ε3, η ιαπωνική εταιρεία έχει κάνει μια ενδιαφέρουσα στροφή προς τα «δυτικού» ύφους παιχνίδια. Και ενώ αυτή η στροφή οφείλεται στη συνεργασία της με στούντιο της Ευρώπης (ή στη σύσταση νέων δικών της με έδρα τη Γηραιά Ήπειρο), στην περίπτωση του Chromehounds έχουμε να κάνουμε με ένα «δυτικό» παιχνίδι που όμως αναπτύσσεται και κυκλοφορεί από Ιάπωνες. Το επερχόμενο αυτό Mech game δημιουργείται από τη From Software, ένα αρκετά γνωστό στούντιο ανάπτυξης, το οποίο εδρεύει στο Τόκιο και που έχει στο ενεργητικό του σημαντικά παιχνίδια όπως τα Armored Core και Otogi.
Σε αυτό το νέο παιχνίδι, που η From αναπτύσσει για λογαριασμό της SEGA, είναι μεν προφανής η κληρονομιά της σειράς Armored Core, αλλά από την άλλη, είναι πασιφανές ότι το Chromehounds δημιουργήθηκε έχοντας τη Δύση ως «στόχο» της. Στο παιχνίδι που αναμένουμε να βρίσκεται κοντά μας περίπου στα μέσα του καλοκαιριού, δεν θα βρείτε τα γνωστά και ταχύτατα anime Mechs του Zone of the Enders, ούτε καν τα πιο βαριά -αλλά και πάλι «ιαπωνοστρεφή»- γιγάντια ρομπότ της σειράς Mobile Suit Gundam. Η προσέγγιση της From Software στο όλο θέμα είναι σαφώς πιο ρεαλιστική και προσπαθεί να περιγράψει το πως θα έμοιαζαν αυτές οι τεράστιες πολεμικές μηχανές, αν η ανθρωπότητα -έχοντας στα χέρια της ελαφρώς ανώτερη τεχνολογία από τη σημερινή- αποφάσιζε να τις δημιουργήσει. Άλλωστε, το σενάριο που επενδύει τις περιπέτειες και τις μάχες που θα ζήσουμε στο Chromehounds διεξάγεται στο εγγύς μέλλον και αφού η ανθρωπότητα δεν κατάφερε να αποφύγει έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο.
Επάνω σε αυτό το πλαίσιο είναι χτισμένο το Chromehounds, καθώς μας δίνει το ρόλο ενός μισθοφόρου/ πιλότου Mech και μας στέλνει σε συνεχείς αποστολές κατά των «κακών» της ιστορίας μας. Η αλήθεια είναι πως, μετά τη δοκιμή μας με μια αρκετά προχωρημένη έκδοσή του, το Chromehounds μάς θύμισε έντονα τα δύο Mechassault της Microsoft. Αν και αυτός ο ισχυρισμός επιβεβαιώνεται ακόμη και από τις εικόνες, στο gameplay είναι εκεί που οι ομοιότητες των τίτλων είναι πασιφανείς. Η δράση εξελίσσεται μέσα από μια κάμερα τρίτου προσώπου, το κάθε Mech είναι εφοδιασμένο από ένα ως και πέντε διαφορετικά όπλα, ο έλεγχός τους γίνεται με χρήση των δύο αναλογικών μοχλών (ένας για περιστροφή του άνω μέρος του σώματος και ένας για την κίνηση στο χώρο) και οι αποστολές αποτελούνται από ένα συγκεκριμένο αριθμό objectives, τα οποία πρέπει να εκπληρωθούν, προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη μάχη.
Είναι λοιπόν το Chromehounds κλώνος της σειράς Mechassault; Η αλήθεια είναι πως οι ομοιότητες είναι πολλές, όμως εξαντλούνται σε αυτά που προαναφέραμε, καθώς ο τίτλος της SEGA είναι εφοδιασμένος με ορισμένα πρωτότυπα στοιχεία που αξίζει να αναφερθούν. Εκτός του -σύμφωνα με τα λεγόμενα της SEGA- κορυφαίου online mode, το οποίο θα επιτρέπει τη δημιουργία ομάδων μέχρι και 20 ατόμων και το ταυτόχρονο παιχνίδι clans που θα αποτελούνται από έξι άτομα η κάθε μια, στο Chromehounds θα ενσωματωθεί ένα ιδιόμορφο σύστημα, που συνδυάζει το γνωστό mode Capture the Flag, με την live online επικοινωνία των μελών κάθε ομάδας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση ορισμένων τεράστιων πύργων επικοινωνίας ονόματι COMBAS. Καθώς λοιπόν τα Mechs της κάθε ομάδας μάχονται στα διάφορα σημεία του χάρτη, όταν ένα από αυτά μείνει για λίγη ώρα κοντά σε ένα COMBAS, το περνά στην ομάδα του και ταυτόχρονα ανοίγει έναν δίαυλο επικοινωνίας με τα υπόλοιπα μέλη της παράταξής του, αυξάνοντας το εύρος και την ακτίνα της επικοινωνίας μέσω ασυρμάτου.
Καταλαβαίνετε λοιπόν πως, για να μπορούν τα μέλη της κάθε ομάδας να επικοινωνούν μεταξύ τους και να καταστρώνουν τη στρατηγική τους, πρέπει πρωτίστως να φροντίσουν να κατακτήσουν τους πύργους επικοινωνίας και στη συνέχεια να προβούν στις γεμάτες ένταση μάχες. Ατυχώς, στην παρούσα φάση δεν μπορέσαμε να δοκιμάσουμε αυτό το άκρως ενδιαφέρον online mode, μιας και ο κώδικας που έχουμε στα χέρια μας δεν είναι τελικός και οι servers του παιχνιδιού δεν είναι ακόμη έτοιμοι για να υποδεχτούν τους παίκτες. Μέχρι το καλοκαίρι, όποτε και αναμένεται να κυκλοφορήσει, είναι σίγουρο ότι θα έχουμε καταφέρει να δούμε και αυτόν τον τομέα του Chromehounds.
Ιδιομορφία δεύτερη του Chromehounds: Το πλήρες και σχεδόν χωρίς κανένα περιορισμό επίπεδο customization των Mechs. Παρόλο που πριν από κάθε αποστολή το παιχνίδι έχει έτοιμο ένα κατάλληλο Mech για εμάς, μπορούμε (χρησιμοποιώντας κομμάτια που κερδίζουμε μετά το πέρας κάθε επιτυχημένης αποστολής) να φτιάξουμε τη δική μας πολεμική μηχανή. Λέγοντας «δική μας» κυριολεκτούμε, καθώς το επίπεδο σχεδιασμού, προσθήκης τμημάτων, όπλων, καμπίνας, ποδιών, χρωματισμού, υφής και ότι άλλου μπορείτε να φανταστείτε, γίνεται μέσα από εκατοντάδες επιλογές. Αυτό σημαίνει πως σε κάθε μάχη -off ή online, αλλά κυρίως online- θα μπορούμε να παίρνουμε το δικό μας πολυαγαπημένο Mech και παρέα με τους φίλους μας που θα έχουν πράξει το ίδιο, να δημιουργούμε πρωτότυπες και εντελώς διαφορετικές από οποιεσδήποτε άλλες ομάδες.
Στον οπτικό τομέα, το Chromehounds βρίσκεται κάπου στο μέσο όρο, πάντα σε σχέση με ό,τι έχουμε μέχρι σήμερα δει στο Xbox 360. Ενώ λοιπόν τα μοντέλα των Mechs είναι κορυφαία, διαθέτουν τεράστια πληροφορία επάνω τους (εκατοντάδες πολύγωνα, ρεαλιστικές υφές) και εξαιρετικό animation, φαίνεται ότι η From Software εστίασε της προσπάθειές της στο κεντρικό frame της εικόνας (εκεί δηλαδή όπου απεικονίζεται το ίδιο το Mech), ρίχνοντας σε δεύτερη μοίρα τη λεπτομέρεια των υπολοίπων αρμάτων που εμφανίζονται στην οθόνη, καθώς επίσης και του περιβάλλοντος, το οποίο είναι μονότονο, με ελάχιστα κτίρια και άλλα σχετικά στοιχεία. Είναι προφανές ότι σε αυτό το σημείο χρειάζεται λίγη προσοχή αν η SEGA επιθυμεί να διαθέσει στην αγορά ένα παιχνίδι, που θα καταφέρνει -τουλάχιστον- να τραβά τα βλέμματα όσων δεν έχουν πρότερη εμπειρία με τίτλους Mech.
Κλείνοντας αυτήν την πρώτη ματιά στο Chromehounds, νομίζουμε πως πρέπει να αναφέρουμε τον εξαιρετικό χειρισμό που απολαύσαμε ελέγχοντας τα τεράστια άρματα μάχης. Κάθε όχημα έχει τον δικό του χαρακτήρα και μέσα από τα ρεαλιστικά physics και το κορυφαίο animation, χαρίζουν στον παίκτη μια μοναδική αίσθηση. Φυσικά, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με τον υπερβολικό «ρεαλισμό» και τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του Steel Battalion της Capcom, εντούτοις, η From Software φρόντισε ώστε να δημιουργήσει έναν τίτλο που πατά γερά ανάμεσα στην εξομοίωση (όση εξομοίωση μπορεί να υπάρξει ελέγχοντας ένα όχημα που δεν υπάρχει στην πραγματική ζωή) και στην arcade δράση. Περισσότερα για το Chromehounds θα διαβάσετε μέσα από τις σελίδες του GameOver στις αρχές Ιουλίου.
Κυκλοφορία Ιούλιος 2006
{nomultithumb}