Project Motor Racing | Review

Μια πρόταση που θα έπρεπε να μείνει στα pits.

Αν πριν από έναν μήνα ρωτούσε κάποιος έναν φίλο των racing games ποιος είναι ο τίτλος που αναμένει περισσότερο, αναμφίβολα η απάντηση θα ήταν αρκετά δύσκολη. Είναι ίσως η πρώτη φορά μετά από χρόνια που σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα έχουν “στριμωχτεί” τόσες πολλές κυκλοφορίες, που δείχνουν μάλιστα να καλύπτουν όλα τα γούστα. Tο πρώτο μεγάλο update του Gran Turismo 7 έχει ήδη τεθεί στην κρίση του κοινού, το Assetto Corsa διανύει τα πρώτα του λασπωμένα αλλά δοκιμαστικά χιλιόμετρα στη Rally εκδοχή του αποκλειστικά όμως για PC, ενώ οι φίλοι των καθαρόαιμων GT είναι πλέον σε θέση να δοκιμάσουν τo Rennsport και φυσικά το πολυδιαφημισμένο Project Motor Racing.

Μετά τις άσχημες εντυπώσεις που άφησε το Rennsport, ήρθε η ώρα της Straigh4 Studios να αποδείξει την αξία της, με έναν τίτλο που και αυτός με τη σειρά του προσπαθεί να μεταφέρει τη sim racing λογική από το PC στις κονσόλες και συγκεκριμένα στο PlayStation 5 – η δοκιμή βασίστηκε στην έκδοση του τίτλου για την κονσόλα της Sony αλλά είναι διαθέσιμος και για το Xbox.

Δυστυχώς η ομάδα ανάπτυξης του τίτλου φαίνεται πως παρασύρθηκε από τον ενθουσιασμό και την αγάπη της για τους 4 τροχούς και στην πορεία μάλλον κάπου χάθηκε. Κακά τα ψέματα, η παρούσα δημιουργία φωνάζει από μακριά πως δεν έχει φτάσει σε αρκετά υψηλό ποσοστό ολοκλήρωσης, με τραγικά λάθη αλλά και παραλείψεις σε όλους τους τομείς. Οπότε, αν οι φίλοι των racing games περίμεναν μία αναβίωση του κορυφαίου Project CARS και αναφερόμαστε φυσικά στον αρχικό τίτλο και όχι στους μετέπειτα πειραματισμούς, ας τραβήξουν τώρα χειρόφρενο. Τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα.

Η αλήθεια είναι πως το Project Motor Racing κατάφερε να δημιουργήσει αρκετή φασαρία γύρω από το όνομα του. Η ομάδα marketing της GIANTS software έδειξε τον καλύτερο της εαυτό σε επίπεδο promotion, αν και τελικά αυτό που κατάφερε είναι να εκθέσει το τμήμα development. Για κάποιον λόγο ο πήχης τέθηκε πολύ υψηλά και το τελικό προϊόν όχι απλά δεν καταφέρνει να τον πλησιάσει αλλά πασχίζει να πείσει για τους λόγους ύπαρξής του στην αγορά.

Μπορεί το κείμενο να είναι αιχμηρό αλλά όταν μία νέα πρόταση κοστολογείται όσο ένας full price τίτλος και όταν ο ίδιος ο developer ανακοινώνει από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας ένα τεράστιο update για τα προβλήματα που ο ίδιος έχει ήδη εντοπίσει, το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί κυκλοφόρησε τώρα. Γιατί δεν έμεινε περισσότερο στα στάδιο του development. Γιατί το εξονυχιστικό game testing παραλήφθηκε και τα πάντα έμειναν σε beta φάση. Εύλογα δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά, αλλά πριν βγει το τελικό συμπέρασμα, ας δούμε τι τελικά καταφέρνει να προσφέρει το Project Motor Racing.

Σε επίπεδο περιεχομένου ο τίτλος δεν απογοητεύει. Ίσα ίσα που συμβαίνει το αντίθετο. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η ομάδα ανάπτυξης αποτελείται από άτομα παθιασμένα με την οδήγηση, που γνωρίζουν πολύ καλά τι είναι αυτό που αναζητάει ένα sim racer από την πρόταση που έχει μπροστά του. Με 70+ οχήματα και 24 διαδρομές, οι αριθμοί είναι σαφέστατα με το μέρος του τίτλου, αλλά το ευχάριστο είναι πως αυτά τα νούμερα έχουν και ουσία.

Τα αυτοκίνητα που θα αντικρίσει κανείς δεν έχουν προηγούμενο και είναι το Group C από το ένδοξο παρελθόν της αυτοκίνησης που θα ταρακουνήσει τους πάντες. Αναμενόμενα υπάρχουν αρκετά LM πρωτότυπα ή και προτάσεις από τις κατηγορίες GT3 και GT4, και πραγματικά δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που μία racing δημιουργία είχε τόσο ουσιαστικό περιεχόμενο σε επίπεδο οχημάτων.

Οι επιλογές αγώνα είναι οι αναμενόμενες, αν και το career mode μάλλον δεν έχει φτάσει στην τελική του μορφή γιατί πρακτικά τελειώνει πολύ γρήγορα και μάλλον άγαρμπα. Η ίδια αποκαρδιωτική εικόνα συναντάται και σε online περιβάλλον, αλλά για άλλους λόγους και συγκεκριμένα λόγω τεχνικών προβλημάτων. Τα lobbies αργούν να φορτώσουν, ο παίκτης αδυνατεί να δει πόσοι ή ποιοι χρήστες βρίσκονται στην πίστα, ενώ παρόλο που η ομάδα ανάπτυξης έχει υποσχεθεί ranked αγώνες και crossplay, για την ώρα τίποτα δεν δουλεύει.

Αφού η περιήγηση στο μενού επιλογών ήταν υπερβολικά κουραστική, με συνοπτικές διαδικασίες επιλέξαμε να βρεθούμε στην άσφαλτο ώστε να βγουν και τα πρώτα ουσιαστικά συμπεράσματα. Και εδώ ήρθε και το πρώτο πολύ δυνατό χαστούκι.

Το Project Motor Racing σχεδιάστηκε επάνω στην Unreal Engine αλλά η τελική εικόνα είναι απλά αποκαρδιωτική. Απίστευτα αποκαρδιωτική. Σε βαθμό που να απορεί κανείς σε ποια κονσόλα τρέχει τον τίτλο του και αν κατά λάθος έχει ενεργή κάποια άλλη, προηγούμενης γενιάς. Τα πάντα έχουν μια βασική εικόνα, το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό των οχημάτων είναι ένα μεγάλο θέμα προς συζήτηση, αλλά το πλέον ενοχλητικό στοιχείο δεν είναι τελικά το αισθητικό αλλά το πρακτικό. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, η επιτάχυνση είναι κάπως περίεργη, το frame rate κινείται σε απελπιστικά χαμηλά επίπεδα, ενώ η εικόνα έχει την τάση να παγώνει στιγμιαία και επανειλημμένα.

Η δοκιμή έγινε σε PlayStation 5 Pro, και παρόλο που δεν υπάρχει κάποια επιλογή για ray tracing, από περιέργεια και μόνο επιλέξαμε το performance έναντι του quality, μήπως και τελικά αυτό είναι το πρόβλημα. Κατά έναν αδιευκρίνιστο λόγο δεν άλλαξε απολύτως τίποτα, οπότε έπρεπε να συμβιβαστούμε με την ιδέα πως αυτό που βλέπαμε ήταν τελικά αυτό που το Project Motor Racing μπορεί και προσφέρει.

Μία εικόνα απίστευτα ξεπερασμένη και προβληματική. Βέβαια ο developer προχώρησε και ένα βήμα παραπέρα και προσφέρει και ένα damage model που καλό θα ήταν να μην σχολιαστεί, οπότε πραγματικά δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά για το πώς αυτό το τεράστιο πρόβλημα με την μηχανή γραφικών θα μπορέσει μελλοντικά να λυθεί.

Προσπερνώντας αυτό το τεράστιο εμπόδιο που σε έναν racing τίτλο παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, σειρά είχαν τα physics και το μοντέλο χειρισμού. Από την αρχή πάρθηκε η απόφαση να χρησιμοποιηθεί μία τιμονιέρα γιατί το Project Motor Racing διαφημίζεται σαν ένα sim racer και ευτυχώς η επιλογή ήταν η σωστή. Αυτό που κατατάσσεται στα θετικά είναι πως το force feedback έχει αξιοποιηθεί με τον σωστό τρόπο και η πληροφόρηση που έχει ο παίκτης είναι πάρα πολύ καλή.

Ωστόσο, για κάποιον περίεργο λόγο το Project Motor Racing μεταφέρει τα πάντα σχεδόν 20 χρόνια πίσω, τότε που για να θεωρηθεί ένας τίτλος σαν τον απόλυτο εξομοιωτή οδήγησης, ήταν αδύνατο να μπορέσει να κινηθεί κάποιος γρήγορα στο εσωτερικό μίας στροφής. Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο, η οδήγηση είναι απίστευτα δύσκολη, όχι γιατί ο παίκτης δεν έχει τις ικανότητες αλλά γιατί τα physics είναι περίεργα.

Ακόμα και σε ανοικτές στροφές είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει κάποιος flat out, ενώ ακόμα και αν ο οδηγός αντιληφθεί πως το όχημα του βρίσκεται στα όρια της υπερστροφής, είναι αδύνατο να το επαναφέρει. Πραγματικά, η οδήγηση στο όριο είναι κάτι το ανέφικτο και όσους πειραματισμούς και αν κάνει κάποιος με το calibration στην ευαισθησία του τιμονιού, δεν θα καταφέρει το παραμικρό. Από περιέργεια και μόνο θελήσαμε να δοκιμάσουμε και το DualSence και δυστυχώς το γενικότερο feeling είναι πολύ, μα πάρα πολύ χειρότερο.

Ένα ακόμα ενοχλητικό στοιχείο είναι και η ΑΙ των αντιπάλων ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, ο τρόπος που τα αντίπαλα οχήματα αγνοούν την παρουσία του παίκτη και πέφτουν με άνεση επάνω του ή δεν μπορούν να υπολογίσουν το σημείο που βρίσκεται μέσα σε μία στροφή. Οχήματα που βρίσκονται στο ίδιο group δυναμικότητας επιταχύνουν σαν πύραυλοι, στρίβουν σαν τρένο αψηφώντας οποιονδήποτε κανόνα φυσικής, κάνοντας τον παίκτη να αισθάνεται ανήμπορος όχι να τους ακολουθήσει αλλά απλά και μόνο να μείνει εντός πίστας.

Εν τέλει, δυστυχώς το Project Motor Racing απογοητεύει σε όλους τους τομείς, και το δυσάρεστο είναι πως, αντίθετα με άλλες προτάσεις που κυκλοφόρησαν πρόσφατα και το κοινό δεν είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις, από την παρούσα δημιουργία οι παίκτες ανέμεναν κάτι περισσότερο. Και αυτό είναι που τελικά ενοχλεί αλλά και στεναχωρεί περισσότερο.

Όπως συμβαίνει συνήθως με ανάλογες προτάσεις, ο τίτλος θα αποτελέσει την βάση για την μετέπειτα εξέλιξή του, τόσο από τον ίδιο τον developer όσο και από modders – τουλάχιστον στο PC- γιατί ακολουθεί μία open source λογική. Με την τρέχουσα εικόνα του όμως, είναι πραγματικά δύσκολο έως αδύνατο κάποιος που θα ασχοληθεί μαζί του να καταφέρει να διασκεδάσει.

Το Project Motor Racing κυκλοφορεί από τις 25/11/25 για PS5, PC και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5 με review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.

Γιώργος Τσακίρογλου
Γιώργος Τσακίρογλου

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες!

Άρθρα: 4264

Ένα σχόλιο

Υποβολή απάντησης